Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Gold

Gold A precious metal forum discussion. Diversify your investment portfolio smartly.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 01-09-2016, 09:29 AM
ajid182 ajid182 is offline
Active Member

ajid182's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2008
Location: www.wakakah.com
Posts: 1,607
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by nazrirazra View Post
jual cepat sangat tu,.. meh jual kat saya. saya bayar lebey sket

ps: keuntungan emas ni adalah bernilai sepanjang zaman.
ada nk jual lg ni masa beli rm3k++ agak2 berape dpt ye
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 01-09-2016, 09:29 AM
Niyang Niyang is offline
CG Top Poster Club

Niyang's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2009
Posts: 39,513
Thanks (Received): 72
Likes (Received): 713
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Duan82 View Post
sbb tuan beli masa emas mencanak naik, tuan beli emas masa harga emas dipuncak. tak pun tuan beli di lembah klang, yg mana PERSATUAN PENIAGA EMAS lembah klang ni, agak pelik sedikit, mereka penjual ni tidak menurunkan harga emas, semasa emas dunia mengalami pembetulan harga (penurunan harga emas) atas alasan "kalau kami turunkan mcm mana kami nak support gaji staf atau pekerja kami?". Di kelantan harga emas, di kira berdasarkan harga semasa. So dlm kes tuan, saya agak tuan beli di sekitar lembah klang dan mereka ini tidak turunkan harga emas, tetapi bila beli dari customer, beli 30% murah dari harga semasa..sebab emas terpakai.
1st time dgr pasal rege camni... bley plak dorang letak rege emas sesuka hati... pasni nk kene gi kelate la kalo nk beli cincin kawen ke ape ke...
__________________
"Jika inginkan tempat di sisi Matahari, bersedialah utk terbakar"

"Kita memerlukan kegelapan untuk melihat Bintang"
Reply With Quote
  #23  
Old 01-09-2016, 09:29 AM
ManisnyaOfficial ManisnyaOfficial is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2016
Posts: 23
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Emas ni simpam sampai satu tahap dah terdesak, tersedak baru la jual.Haha maaf aku bergurau je. Tak pandai sangat bab ni. Yang aku tahu kalau beli emas ni jangan buat cara "beli pagi jual petang"
Reply With Quote
  #24  
Old 01-09-2016, 09:32 AM
Ibn Raffar Ibn Raffar is offline
Super Active

Ibn Raffar's Avatar
 
Trader Rating: (28)
Join Date: May 2011
Posts: 7,002
Thanks (Received): 320
Likes (Received): 51
Active Level
My Mood:
Default

Memang tak untung pun jual emas ni, tapi ianya bernilai tinggi sepanjang zaman. Jika konsep asal penggunaan dinar ni di ambilkira, insya-Allah kita semua akan faham.
Reply With Quote
  #25  
Old 01-09-2016, 09:32 AM
madknownz madknownz is offline
Regular

madknownz's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2010
Posts: 485
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

simpan aje dulu..insyaAllah ade rezekit dikemudian hari....

masa beli 1gram berapa rate?
Reply With Quote
  #26  
Old 01-09-2016, 09:36 AM
nazrirazra nazrirazra is offline
Legendary Member

nazrirazra's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Jul 2009
Posts: 11,911
Thanks (Received): 113
Likes (Received): 96
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ajid182 View Post
ada nk jual lg ni masa beli rm3k++ agak2 berape dpt ye
pm jenis dan berat boh.. malu la cakap kat sini. ada otai besar lagi memandang
__________________
Sembang Tak Mau Kencang!
Reply With Quote
  #27  
Old 01-09-2016, 09:50 AM
Duan82 Duan82 is offline
Super Active

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Dec 2011
Posts: 5,316
Thanks (Received): 127
Likes (Received): 457
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ajid182 View Post
memang area lembah klang senang cite dlm selangor...
Setengah Org tu tak beli emas dalam selangor, sory cakap, tambah2 beli kat Poh Kong, kalau tengok org jual emas online pun, mereka ni banyak beli borong dari sana. Aku penah nak beli rantai tangan kat isteri kat KL, masa tu harga emas jatuh paling rendah tak silap, tak silap aku laa masa tu harga emas RM115 rasanya 1 gram. Bila pergi kedai emas kat KL, harganya 1 gram 145 belum tambah upah lagi...bila aku tanya kenapa tak ikut harga semasa "mereka jawab, jika kami turunkan harga, mengikut ikut harga semasa, kami tak dapat bayar gaji pekerja, sewa kedai, dan mcm2 lagi dia cakap kat aku, dan kami ikut harga emas persatuan lembah klang".

Aku terus tak jadi beli, tapi bila HARGA EMAS MENCANAK NAIK, boleh plak peniaga emas lembah klang ni, IKUT HARGA EMAS SEMASA. Aku cakap kenapa harga emas kelantan boleh ikut harga semasa? mereka senyap, TAPI mereka cakap, kelantan memang ikut harga semasa, TAPI mereka kenakan UPAH TINGGI, dalam hati cakap, pandai laa kau. So aku buat keputusan beli kat kelantan, boleh save banyak plak tu..
Reply With Quote
  #28  
Old 01-09-2016, 10:06 AM
pudins70 pudins70 is offline
Super Active

pudins70's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2011
Posts: 6,139
Thanks (Received): 8
Likes (Received): 216
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by ajid182 View Post
xde print screen la bos....kt pajak tanye lgla sikit dpt rm600 je..sedih betul
Kalau ko pergi pajak, nanti nak kena bayar upah pajak lagi.
Kiranya sudah jatuh ditimpa tangga la.
Lain la kalau ko nak duit buat bisness ke.
Kesimpulannya, pikir banyak-banyak sebelum nak berkecimpung dengan emas ni.
Reply With Quote
  #29  
Old 01-09-2016, 10:16 AM
tomie tomie is offline
CG Hardcore

tomie's Avatar
 
Trader Rating: (31)
Join Date: Dec 2006
Location: Sedaka, Yan
Posts: 73,181
Thanks (Received): 7806
Likes (Received): 346
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by ajid182 View Post
xde print screen la bos....kt pajak tanye lgla sikit dpt rm600 je..sedih betul
kalo cam tu..beli emas maya jerlah....
kalo nak kerap jual beli setiap bulan / tahun

public bank ada buat ...contoh
Reply With Quote
  #30  
Old 01-09-2016, 10:31 AM
Jackhalid Jackhalid is offline
Super Active

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 6,157
Thanks (Received): 332
Likes (Received): 517
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by mahir79 View Post
Yg kata untung tu penjual emas yg nak makan komisen spread jika jual bar atau yg nak makan untunh upah jika jual brg kemas.

Paling tak.baik bila penjual emas yg siap guna hadis Nabi yg kata akan tibs satu zaman tiada apa yang berguna selain emas dan perak.

Jual emas tu untung berdasarkan objektif

1. Jika objektif ko nak untung wang ringgit. Konsep yg sama applies. Beli murah jual mahal..tgk la harga emas masa dibeli dengan harga emas masa dijual. Tak kira berapa tahun ko simpan. Masa nak jual kena tgk graf harga juga. Contoh ko beli mas tahun 2012 masa harga cecah usd 1900 per oz. Sampai sekarang lepas 4 tahun pun takkan untung jika jual.

2. Jika objektif ko nak menghadapi zaman seperti mana dikatakan hadis di atas. Beli je emas simpan. Ni dikira sebagsi HEDGiNG. Jadi jangan peduli.nilai emas naik turun. Sebsb objektif ko dah lain.
yang ni betul

papehal, spread jgn lupa. ada beza harga jual vs beli tu. hari ni beli esok nak jual harga dah drop dah pasal kedai akan amik murah. yg penjual akan selalu ditekan oleh yg nak membeli
__________________
Dulu Teknik Forex Sebenar, kini TFS PRICE ACTION TRADING
Panduan hasil pengalaman 12 tahun trading & 8 tahun mengajar ribuan traders dari dalam & luar negara
"Mudah difahami, Sangat jelas, Sharp entry, Mudah nak profit" & banyak lagi kata traders di sini...


Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump