Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #11  
Old 13-05-2019, 02:00 PM
rheumatoid rheumatoid is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2009
Posts: 649
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 13
Active Level
Default

Asb 2 xde bonus..so fokus asb 1 dulu...kalau da penuh asb1 baru isi asb 2
__________________
BITCOIN MINING | BITCLUB NETWORK | INCOME PASIF HARI-HARI MASUK BITCOIN DALAM AKAUN

JOM WHATAPPS SAYA -->http://muhaiminbitcoin.wasap.my
Untuk daftar PERCUMA akaun sila klik link ini ya... https://bitclubnetwork.com/muhaimin7/signup.html
Reply With Quote
Likes gmxemail liked this post
Paid Advertisement
  #12  
Old 13-05-2019, 02:07 PM
ResellerMaxis ResellerMaxis is offline
Active Plus

ResellerMaxis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 4,093
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 329
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by gmxemail View Post
Salam penduduk CG; saya ingin meminta nasihat.

Katakan saya ada simpanan kecil di ASB1 dan ASB2, dan andaikan ASB1 saya simpanan dia 2x lagi besar dari ASB2. Contoh 100K vs 50K.

Kalau saya dapat menyimpan sebulan sekali, wajar kah saya patut fokus pada ASB1 sahaja, atau lebih elok kalau saya simpan sedikit jugak di ASB2?

Contoh:
(1) Fokus sepenuh nya pada ASB1 sampai akaun penuh
(2) 50% di ASB1 dan 50% di ASB2
(3) Atau bagi % lebih besar pada ASB1, contoh 70%, dan selebihnya pada ASB2 (jadi guna moto 'sikit2 lama2 jadi bukit')

Atas sebab2 tertentu, loan kat ASB2 saya tak mohon lagi setakat ni. Cuma nak guna tu untuk simpanan sahaja.

Harap2, penduduk2 CG boleh beri pencerahan sedikit kat saya yang baru nak belajar ni.
Penuhkan asb 1
Reply With Quote
  #13  
Old 13-05-2019, 02:09 PM
ResellerMaxis ResellerMaxis is offline
Active Plus

ResellerMaxis's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2013
Posts: 4,093
Thanks (Received): 4
Likes (Received): 329
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by gmxemail View Post
Sekarang ni menyimpan dulu bagi konsistent sikit, dan nak buat jana masa depan.

Tapi tahun ni dah nak tengok2 lasb.





Ramai memilih (1).

Tadi saya pun buat ramalan dan sedikit strategi kewangan (cnth: kalau 5 tahun menyimpan, dan div 6%, tengok dividen terkumpul, dan dari situ berapa 'rasa2' nak masuk ke ASB2); walaupun dengan jumlah ramalan, rasa macam sayang nak keluarkan dari ASB1 dan masuk kan kat ASB2 ...
Mcm xsesuai je lasb tahun ni..trending asb menurun je kebelakangan ni..

Rasanya nak pru nanti baru naik..
Reply With Quote
  #14  
Old 14-05-2019, 09:58 AM
poknik poknik is offline
Legendary Member

poknik's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Dec 2007
Posts: 13,982
Thanks (Received): 267
Likes (Received): 11
Active Level
Default

penuhkan asb 1 dulu
Reply With Quote
  #15  
Old 15-05-2019, 03:47 PM
TokJayo777200 TokJayo777200 is offline
Regular

TokJayo777200's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jan 2010
Posts: 927
Thanks (Received): 56
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Maaf bertanya.Zakat tu zakat keuntungan bagi pihak TH ke atau TH kirakan dan bayarkan zakat simpanan bagi setiap pendeposit TH(Woww!)?
__________________
100 ABOVE!APPROACH LIGHTS!
MINIMUMS!LANDING!
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump