Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 14-03-2018, 09:28 AM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 27,035
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 599
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by paparo View Post
Chini dalam daerah Pekan..apsal berita tulis kat Bera?
kawasan jibby ke?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #32  
Old 18-03-2018, 02:42 PM
oldtbone oldtbone is offline
Legendary Member

oldtbone's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2012
Location: Lubuk Belida
Posts: 11,366
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 2176
Active Level
My Mood:
Default 510 balak dirampas di Rompin


LONGGOKAN kayu balak curi di dalam kawaan Hutan Simpan Ibam, Rompin.Sebanyak 510 batang balak pelbagai jenis balak bernilai RM240,000 cuba dipindah secara haram. - Foto Mohd Rafi Mamat


ROMPIN: Pejabat Hutan Daerah Rompin merampas 510 balak pelbagai jenis bernilai RM240,000 yang ditebang secara haram oleh sindiket untuk dijual di Hutan Simpan Ibam, dekat sini, kelmarin.

Serbuan diketuai Pegawai Pejabat Hutan Daerah Rompin, Nazri Husin bersama 18 kakitangan itu turut merampas jengkaut digunakan sindiket terbabit untuk membuat jalan, memindah dan mengangkat balak.

Pengarah Jabatan Perhutanan Pahang, Datuk Dr Mohd Hizamri Mohd Yasin, berkata pemeriksaan dilakukan menemui beberapa longgokan balak jenis meranti, kempas dan balau seberat 200 tan yang sedia dipindahkan.

Katanya, sindiket itu dipercayai melarikan diri beberapa jam sebelum anggota unit penguat kuasa tiba dan mereka dipercayai berpengalaman luas melakukan kegiatan menebang serta memindahkan balak di hutan selain mempunyai kelengkapan jentera.

"Faktor harga balak yang meningkat di pasaran tempatan kini menjadi antara punca peningkatan kegiatan mencuri balak sehingga menyebabkan kerugian kepada kerajaan negeri selain menjejaskan alam sekitar.

"Saya sudah mengarahkan Unit Penguat kuasa Jabatan Perhutanan Pahang Barat dan Timur serta pejabat hutan daerah supaya meningkatkan rondaan dan pemeriksaan di kawasan panas masing-masing.

"Saya tidak akan berkompromi dan bertolak ansur dengan sindiket terbabit dengan kegiatan memindah balak tanpa lesen, pesalah akan didakwa mengikut Akta Perhutanan Negara 1984," katanya di sini, hari ini.

Mohd Nazri berkata, pihaknya akan menggiatkan usaha mengesan pencerobohan hutan simpan dan kegiatan memindahkan balak secara haram di daerah ini.

"Pelbagai kaedah akan digunakan unit penguat kuasa PHD Rompin bagi membendung kegiatan menyalahi undang-undang mengikut Akta Perhutanan Negara 1984 membabitkan aktiviti mencuri balak.

"Kita berharap masyarakat dapat memberikan kerjasama dengan menyalurkan maklumat berkaitan kegiatan mencuri balak supaya tindakan segera dapat diambil," katanya.






sumber: https://www.bharian.com.my/berita/ke...balak-dirampas




.
Reply With Quote
Likes cek mek molek liked this post
  #33  
Old 18-03-2018, 02:51 PM
halfwit halfwit is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2009
Posts: 221
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
Default

Perhutanan pun terlibat. Habis Pahang kena rogol. Pesalah kena jamin jer? Kepala Halian bos perhutanan sendiri kot
Reply With Quote
  #34  
Old 18-03-2018, 02:57 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 31,921
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2897
Active Level
My Mood:
Default

baru ni kat Bera, sekarang ni kat rompin..
pemantauan dan penguatkuasaan tu mcmana..
Reply With Quote
  #35  
Old 18-03-2018, 03:06 PM
Penbiru Penbiru is offline
Legendary Member

Penbiru's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jan 2008
Posts: 14,582
Thanks (Received): 7
Likes (Received): 424
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by cek mek molek View Post
baru ni kat Bera, sekarang ni kat rompin..
pemantauan dan penguatkuasaan tu mcmana..
mungkin telah makan dedak...jadi buncit ..gemuk..dan mengantuk...lalu tidur....
Reply With Quote
  #36  
Old 18-03-2018, 03:08 PM
cek mek molek cek mek molek is offline
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 31,921
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2897
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Penbiru View Post
mungkin telah makan dedak...jadi buncit ..gemuk..dan mengantuk...lalu tidur....
tu la tuan, saya pun ada syak wasangka mcm tu..
Reply With Quote
  #37  
Old 18-03-2018, 05:36 PM
adamrao adamrao is offline
Regular

adamrao's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2017
Posts: 530
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 31
Active Level
Default

salah satu balak boleh terlepas ukuran melebihi saiz dlepaskan.. benda nie sama cam skrip cina pa1at tanam sayur d cameron.. tanah lesen ada buka serelung.. tanam haram buka 40 relung sebelah tanam ada lesen ada geran..

mengarut..
__________________
deeeiiiiii lu apa bikin..
Reply With Quote
  #38  
Old 18-03-2018, 10:57 PM
abang gendut abang gendut is offline
Active Member

abang gendut's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2015
Location: Middle of nowhere
Posts: 2,038
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 148
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Kaizen5555 View Post
raja sana buat apa?
shhhhhh.

Last edited by abang gendut; 18-03-2018 at 11:53 PM..
Reply With Quote
  #39  
Old 18-03-2018, 11:35 PM
Jackhalid Jackhalid is offline
Super Active

Jackhalid's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: May 2008
Location: Shah Alam, Setapak, Georgetown, Melaka dll
Posts: 5,788
Thanks (Received): 332
Likes (Received): 355
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by oldtbone View Post

PENGARAH Perhutanan Pahang, Datuk Dr. Mohd. Hizamri Mohd. Yasin (dua dari kanan) meninjau balak bernilai jutaan ringgit yang dirampas di Bera Pahang. - UTUSAN ONLINE



BERA 13 Mac - Jabatan Perhutanan negeri merampas kira-kira 2,400 batang balak bernilai jutaan ringgit dalam satu serbuan di daerah ini pada Sabtu lalu.

Kebanyakan balak jenis Meranti dan Keruing dengan berat kira-kira 2,500 tan metrik dianggarkan bernilai RM3 juta itu ditebang di Hutan Simpan Chini dan Hutan Simpan Chini Tambahan di sini.

Pengarah Jabatan Perhutanan negeri, Datuk Dr. Mohd Hizamri Mohd Yasin berkata, serbuan dan rampasan itu dilakukan hasil pemantauan pihaknya dan aduan orang awam.

“Balak tersebut ditemukan di sembilan longgokan di sekitar hutan simpan berkenaan dengan anggaran berat 2,500 tan metrik.

“Empat suspek ditahan ketika sedang membawa keluar kayu belah. Mereka kemudian dibebaskan dengan jaminan polis,” katanya dalam sidang akhbar ketika membuat tinjauan di lokasi rampasan itu.

Menurut Mohd. Hizamri, seramai 60 anggota Jabatan Perhutanan terlibat dalam operasi itu.

Kata beliau, pihaknya turut menyita tiga jentolak, dua kenderaan pacuan empat roda dan sebuah lori dalam serbuan berkenaan. - UTUSAN ONLINE






sumber: http://www.utusan.com.my/berita/nasi...#ixzz59avEN6eI





.
salah ke tebang balak? bukan boleh ke? (kalau ada kelulusan jbtn perhutanan). dalam berita ni takde pula cerita pasal ada kena sita.

kelakar juga malaysia ni. balak tu besar. lori keluar masuk pun besar.
takkan tak nampak dari awal? adoi...
__________________
Dulu Teknik Forex Sebenar, kini TFS PRICE ACTION TRADING
Panduan hasil pengalaman 11 tahun trading & 7 tahun mengajar ribuan traders dari dalam & luar negara
"Mudah difahami, Sangat jelas, Sharp entry, Mudah nak profit" & banyak lagi kata traders di sini...


Reply With Quote
  #40  
Old 19-03-2018, 12:00 AM
abang gendut abang gendut is offline
Active Member

abang gendut's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2015
Location: Middle of nowhere
Posts: 2,038
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 148
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Jackhalid View Post
salah ke tebang balak? bukan boleh ke? (kalau ada kelulusan jbtn perhutanan). dalam berita ni takde pula cerita pasal ada kena sita.

kelakar juga malaysia ni. balak tu besar. lori keluar masuk pun besar.
takkan tak nampak dari awal? adoi...
Memang le buleh, yg salahnya pembalakan tak terkawal, orang malaysia ni bukan tau kawal, hutan simpan, kawsan tadahan air, hutan tertua ke apa ke main bedal je,asal boleh duit.

akan datang sumber air takde lepastu bising, dah terhantuk baru nak terngadah tu la budaya malaysia
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump