Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > HIGH RISK SECTION - READ FORUM DISCLAIMER CAREFULLY BEFORE JOIN ! > JV / Partnership / Investor

JV / Partnership / Investor WARNING : In this forum section, MOST of investment opportunities are offered by one-man-show plus does not running under company name/institution. YOU SHOULD CONSULT WITH YOUR LAWYER BEFORE PROCEEDING INTO ANY INVESTMENT AS ALL KIND OF OFFERS HERE ARE EXTREMELY RISKY & POSSIBLE SCAM!

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 21-03-2018, 02:20 PM
sitinorain sitinorain is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2014
Posts: 975
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

lembu baka apa ni tuan?
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #22  
Old 21-03-2018, 02:23 PM
satsepit satsepit is offline
Active Plus

satsepit's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2007
Posts: 3,197
Thanks (Received): 14
Likes (Received): 70
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by lizzqute View Post
Ya betul tuan... seekor lembu dewasa sy cagarkan...

kena ada stock penimbal sbg cagaran kata tok belagak.

itu kiraan kasar...
ni kiraan halus pulak
katakan purata untung bersih setiap ekor lembu dijual rm500
(lepas tolak kos operasi -upah pekerja,sewa tanah, repair kandang, bil api air, sewa jentera, ubatan, dedak dll)

jika purata untung bersih setiap lembu dijual ialah rm500 sekor
bermakna 8ekor lembu perlu dicagar utk cover hutang tadi (rm4350)
Reply With Quote
  #23  
Old 21-03-2018, 03:26 PM
lizzqute lizzqute is offline
Super Active

lizzqute's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2010
Location: Putra>>>KL>>>PJ
Posts: 9,694
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 29
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by satsepit View Post

kena ada stock penimbal sbg cagaran kata tok belagak.

itu kiraan kasar...
ni kiraan halus pulak
katakan purata untung bersih setiap ekor lembu dijual rm500
(lepas tolak kos operasi -upah pekerja,sewa tanah, repair kandang, bil api air, sewa jentera, ubatan, dedak dll)

jika purata untung bersih setiap lembu dijual ialah rm500 sekor
bermakna 8ekor lembu perlu dicagar utk cover hutang tadi (rm4350)
Itu jika di kira dari purata selepas jualan... tapi sy letakan aset iaitu seekor lembu jantan dewasa sebagai cagaran... yg mana dalam apa jua keadaan, lembu di jual serta merta untuk menanggung liability funder...
Reply With Quote
  #24  
Old 21-03-2018, 03:28 PM
lizzqute lizzqute is offline
Super Active

lizzqute's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Feb 2010
Location: Putra>>>KL>>>PJ
Posts: 9,694
Thanks (Received): 17
Likes (Received): 29
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sitinorain View Post
lembu baka apa ni tuan?
LID cross tuan..
Reply With Quote
  #25  
Old 21-03-2018, 03:41 PM
Mata_Pena Mata_Pena is offline
Active Plus

Mata_Pena's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,647
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 560
Active Level
Default

bule share kira2 lebih spesifik tentang ROI tak?
kalau ada apa2 lagi maklumat yg perlu tahu.
kalau tanak cite sini.. cite kat PM pun ok..
Reply With Quote
  #26  
Old 21-03-2018, 03:42 PM
extremeagro extremeagro is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,256
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 23
Active Level
Default

tanam rumput napier ni amik masa brp lama sebelum blh bg makan kat kambing atau lembu?
Reply With Quote
  #27  
Old 21-03-2018, 03:45 PM
Mata_Pena Mata_Pena is offline
Active Plus

Mata_Pena's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2008
Posts: 2,647
Thanks (Received): 16
Likes (Received): 560
Active Level
Default

bedasarkan cerita tuan

RM15 setan X 18 tan yg tuan perlukan = RM270

RM270 X 36 bulan (3 tahun) = 9720

btol ke kira2 saya ni?
Reply With Quote
  #28  
Old 21-03-2018, 04:07 PM
tr4falgar tr4falgar is online now
Super Active

tr4falgar's Avatar
 
Trader Rating: (5)
Join Date: Oct 2012
Location: Skudai,Johor
Posts: 5,565
Thanks (Received): 294
Likes (Received): 145
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Mata_Pena View Post
bedasarkan cerita tuan

RM15 setan X 18 tan yg tuan perlukan = RM270

RM270 X 36 bulan (3 tahun) = 9720

btol ke kira2 saya ni?
tak pasal den follow mengira skali ..

camno dpt 18 tan?

tt kata 1 ekar bleh dpt 6 tan.. total 12tan utk 2 ekar
__________________
.Tujuan Allah pinjamkan ilmu kepada kita adalah untuk dikongsi bukan untuk dibanggakan.

" Apabila seseorang menegur kamu dengan penuh hikmah dan kamu terasa dan marah dengan tegurannya, ketahuilah bahawa sudah ada sebesar-besar takabbur dalam hatimu "- [ Imam Ghazali ]
Reply With Quote
  #29  
Old 21-03-2018, 04:16 PM
Duan82 Duan82 is online now
Active Plus

 
Trader Rating: (3)
Join Date: Dec 2011
Posts: 4,737
Thanks (Received): 127
Likes (Received): 336
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by extremeagro View Post
tanam rumput napier ni amik masa brp lama sebelum blh bg makan kat kambing atau lembu?
rumput ni sekali tanam ajer, pastu potong, tumbuh balik. Dok tengok ramai tanam, bagi lembu. Biasa dua bulan atau nak dekat2 2 bulan boleh potong, sebulan setangah pun boleh potong dah, tua sgt tak sedap lembu cakap, cepat rumput ni membesar, asal jgn kemarau sudah, tidak lambat sikit membesar.
Reply With Quote
  #30  
Old 21-03-2018, 04:18 PM
extremeagro extremeagro is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,256
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 23
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by Duan82 View Post
rumput ni sekali tanam ajer, pastu potong, tumbuh balik. Dok tengok ramai tanam, bagi lembu. Biasa dua bulan atau nak dekat2 2 bulan boleh potong, sebulan setangah pun boleh potong dah, tua sgt tak sedap lembu cakap, cepat rumput ni membesar, asal jgn kemarau sudah, tidak lambat sikit membesar.
mcm best je. ayah den pun ada bela kambing gak dalam 10 ekor. petang je bg keluar. kalau ada napier ni dah x payah nak hambat keluar. tp kesian plak asyik dok dalam kandang je plak
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump