Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Entertainments, Interests, Lifestyle > Automotive

Automotive The place for petrolheads and ride pimpers to discuss what's chav, what's hot and what's ICE.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 27-07-2016, 10:43 AM
kamal_kampong kamal_kampong is offline
Legendary Member

kamal_kampong's Avatar
 
Trader Rating: (30)
Join Date: Apr 2007
Location: TANAH MELAYU
Posts: 15,374
Thanks (Received): 302
Likes (Received): 92
Active Level
Default PROTON bakal lancar 3 model baharu bulan depan

SHAH ALAM: PROTON Holdings Bhd bakal melancarkan tiga model baharu berturut-turut bermula bulan hadapan sebagai usaha untuk meningkatkan kembali prestasi jualan kenderaan keluarannya.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Ahmad Fuaad Kenali, berkata jualan kenderaan PROTON menurun sejak beberapa tahun kebelakangan berikutan persaingan yang semakin sengit.

Beliau berkata, pengeluar kereta nasional itu tiada pilihan dan perlu menampilkan model baharu dengan kualiti serta ciri dipertingkat untuk terus berdaya saing.

"Kami akan melancarkan model baharu Persona bulan depan, diikuti Saga baharu pada September dan Ertiga pada Oktober.

"Diharap model baharu yang akan dilancarkan mampu meningkatkan kembali jualan dan penguasaan pasaran PROTON," katanya kepada media sempena sesi pandu uji Perdana baharu dari Shah Alam ke Melaka di sini, hari ini.

Penguasaan pasaran PROTON untuk segmen kenderaan penumpang di negara ini kini merosot kepada hampir 15 peratus berbanding kira-kira 70 peratus di zaman kegemilangannya.

Ahmad Fuaad berkata, dalam kalangan tiga model baharu yang bakal dilancarkan, PROTON menyandarkan harapan kepada Saga dan Persona baharu untuk kembali menyemarakkan jualannya.

"Saga adalah model terlaris PROTON dengan lebih 1.2 juta unit dijual sejak diperkenalkan kira-kira 20 tahun lalu.

"Ertiga yang juga kenderaan pelbagai guna (MPV) segmen B pula bakal menambah penawaran kami untuk penggemar MPV selain model popular Exora," katanya.

Ertiga ialah model pertama yang akan dikeluarkan oleh PROTON menerusi kerjasama dengan pengeluar kereta Jepun, Suzuki. Mengenai Perdana baharu yang dilancarkan awal bulan ini, Ahmad Fuaad berkata, berdasarkan sambutan diterima setakat ini, pihaknya yakin mampu mencapai sasaran jualan 6,000 unit dalam tempoh 12 bulan.

Beliau berkata, setakat semalam pihaknya sudah menerima 1,100 tempahan untuk model berkenaan dengan 175 unit sudah didaftarkan.

"Kami yakin capai jualan Perdana baharu ini mampu mencecah 3,000 unit menjelang akhir tahun dan 6,000 unit tahun depan," katanya.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/node/177228

Quote:
Originally Posted by cre8tive View Post
Quote:
Originally Posted by digolbot View Post
video pengenalan Proton Saga 2016... fuh.. menarik gak...


http://www.youtube.com/watch?v=IEClr...ature=youtu.be
Quote:
Originally Posted by hab81020 View Post




Quote:
Originally Posted by 302 View Post
__________________
TERUSKAN BOIKOT BARANG2 ZIONIS, SELAMATKAN AL-AQSA

BERMUAMALAH SESAMA MUSLIM PASTI BARAKAH / SOKONG PRODUK MUSLIM

SOKONG JGN SOKONG SEMUA, BANGKANG JGN BANGKANG SEMUA

Last edited by kamal_kampong; 28-09-2016 at 03:51 PM..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #2  
Old 27-07-2016, 10:53 AM
asniza78 asniza78 is offline
Active Member

asniza78's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,294
Thanks (Received): 48
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

ada gambar tak kereta proton ni semua?search dalam google pasal ertiga kuar gambar suzuki ertiga
__________________
"Cgaris Ccam Cline RM20 sebulan, 90% no scram, no lag.Termasuk astrofirst n best hari minggu. "
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2016, 10:55 AM
naning naning is offline
Active Plus

naning's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 3,245
Thanks (Received): 50
Likes (Received): 58
Active Level
Default

Kau keluarlah 10 modelpun tapi selagi masih pakai enjin campro memang payah nak jual.
__________________
Gold is the money of kings
Silver is the money of gentleman
Barter Is the money of peasants
Debt is the money of slaves
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2016, 11:02 AM
hilmi_4601 hilmi_4601 is offline
Active Member

hilmi_4601's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,416
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 25
Active Level
My Mood:
Default

3 product baru? strategi ape proton guna ni??
aku ni kire support proton jugak.. tp nampk mcm b0d00h sgt pulak strategi ni.. ke gamble? 3 product 1 je berjaya 2x.. or 3 3 berjaya?

btw.. ertiga ni baru dgr ni.. ade gmbo?
ke saga yg bontot beso tu
__________________
Set Berpantang Murah2x, JUAL KASI JALAN..Masuk Thread ni tgk barang
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2016, 11:04 AM
hellspermaster hellspermaster is offline
Active Plus

hellspermaster's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 2,690
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 35
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

kalau ertiga harga myvi, baik amik ertiga...
__________________
NKay E. Dept.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2016, 11:14 AM
syah99 syah99 is offline
Super Active

syah99's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2006
Location: Battlefield
Posts: 6,064
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 43
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by hilmi_4601 View Post
3 product baru? strategi ape proton guna ni??
aku ni kire support proton jugak.. tp nampk mcm b0d00h sgt pulak strategi ni.. ke gamble? 3 product 1 je berjaya 2x.. or 3 3 berjaya?

btw.. ertiga ni baru dgr ni.. ade gmbo?
ke saga yg bontot beso tu
direct pakai model suzuki ertiga kot,
tukar lampu & bumper.
menarik gak ni
__________________
BLITZKRIEG!!!
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2016, 11:15 AM
simplest_box simplest_box is offline
Active Plus

simplest_box's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2012
Posts: 4,688
Thanks (Received): 9
Likes (Received): 52
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by asniza78 View Post
ada gambar tak kereta proton ni semua?search dalam google pasal ertiga kuar gambar suzuki ertiga
mmg keta yg sama pon. Joint venture
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2016, 11:16 AM
naning naning is offline
Active Plus

naning's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Mar 2013
Posts: 3,245
Thanks (Received): 50
Likes (Received): 58
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by syah99 View Post
direct pakai model suzuki ertiga kot,
tukar lampu & bumper.
menarik gak ni

Guna enjin suzuki ke? kalau enjin suzuki insyallah boleh jual.
__________________
Gold is the money of kings
Silver is the money of gentleman
Barter Is the money of peasants
Debt is the money of slaves
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2016, 11:18 AM
hilmi_4601 hilmi_4601 is offline
Active Member

hilmi_4601's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Apr 2011
Posts: 1,416
Thanks (Received): 13
Likes (Received): 25
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by syah99 View Post
direct pakai model suzuki ertiga kot,
tukar lampu & bumper.
menarik gak ni
aah.. dah google.. proton rebadge dia punya... mazda pun rebadge ertiga ni..
__________________
Set Berpantang Murah2x, JUAL KASI JALAN..Masuk Thread ni tgk barang
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2016, 11:19 AM
hasnolfaizal hasnolfaizal is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Mar 2012
Posts: 1,907
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default





Memang rebadge dari suzuki ertiga
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump