Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Entertainments, Interests, Lifestyle > Automotive

Automotive The place for petrolheads and ride pimpers to discuss what's chav, what's hot and what's ICE.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #231  
Old 12-04-2018, 02:33 AM
r-left r-left is offline
Regular

r-left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 394
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by tt View Post
proton hentikan produksi alat ganti oem untuk wira

menurut satu laporan dalam the star hari ini, proton dan pengilang pihak ketiganya di malaysia telah menamatkan produksi alat-alat ganti untuk model ‘cash cow‘ mereka satu ketika dahulu iaitu proton wira.


perkara ini diberitahu kepada akhbar berkenaan oleh sumber dari industri automotif sendiri. “sudah sepuluh tahun wira terakhir telah keluar dari kilang dan 25 tahun sejak versi pertamanya diproduksi.

Syarikat pembekal komponen asli pengeluar (oem) merasakan bahawa tidak lagi ekonomikal untuk menghasilkan komponen alat ganti untuk wira dan mereka mahu fokus kepada model-model lebih baharu,” kata sumber tersebut.

Sumber berkenaan turut mengatakan walaupun wira berkongsi banyak komponen dari mitsubishi lancer, alat ganti untuk ‘kembar’nya dari jepun itu turut sudah tiada dalam pasaran kerana ia juga telah berusia lebih 30 tahun. Manakala komponen yang masih ada di kedai-kedai alat ganti buat masa sekarang adalah stok-stok terakhir dalam pasaran.

Dalam laporan sebelum ini, proton wira masih kekal kenderaan yang paling banyak dicuri di malaysia untuk 2017, menurut persatuan insuran am malaysia (piam). Persatuan berkenaan mendedahkan sejumlah 654 unit proton wira telah dicuri sepanjang tahun lalu, dan kebanyakkan dileraikan untuk dijual sebagai alat ganti.

Selain dari kedai yang menjual komponen baharu, alat ganti untuk proton wira turut boleh dibeli di kedai skrap/potong kereta bagi mereka yang mahukan komponen terpakai yang lebih murah. Sejumlah 952,216 unit proton wira telah diproduksi selama 16 tahun dari 1993 hingga 2009, dan menurut the star lagi, sekurang-kurangnya 85% daripadanya masih lagi berkeliaran di atas jalan raya malaysia.

Namun pemilik wira jangan gusar, selain dari malaysia, komponen wira dan lancer turut diproduksi oleh pihak-pihak ketiga dari negara lain seperti taiwan dan sebagainya, tetapi mungkin kualitinya tidak sebaik yang dihasilkan oleh pengilang oem rasmi.

Gasket kepala silinder enjin a12 untuk datsun 120y pun masih lagi boleh dibeli di kedai alat ganti, apatah lagi wira kan? Cuma kalau boleh, janganlah ada ‘scalper‘ yang menghabiskan kesemua stok akhir komponen oem tersebut dan dijual semula pada harga yang tidak munasabah. - paultan


kete wira 1.5 auto injection aku pon dah tersadai..kalau jual mcm tu berapa yea?? Nak amik kancil mata bulat plak..heheehe
__________________
QHALEEF VENTURES
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #232  
Old 25-06-2018, 01:45 PM
arowana arowana is offline
Active Plus

arowana's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Jun 2008
Posts: 2,998
Thanks (Received): 18
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by r-left View Post
kete wira 1.5 auto injection aku pon dah tersadai..kalau jual mcm tu berapa yea?? Nak amik kancil mata bulat plak..heheehe
tak repair ke.. kete tahun bila tu.
Reply With Quote
  #233  
Old 06-07-2018, 02:34 AM
r-left r-left is offline
Regular

r-left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 394
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by arowana View Post
tak repair ke.. kete tahun bila tu.
kereta tahun 2003
1.5 injection

xde masa nak hantar repair
location gombak KL

ingat nak jual RM2000 jer..
__________________
QHALEEF VENTURES
Reply With Quote
  #234  
Old 10-07-2018, 07:20 PM
daniel007 daniel007 is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2012
Posts: 282
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 2
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by r-left View Post
kereta tahun 2003
1.5 injection

xde masa nak hantar repair
location gombak KL

ingat nak jual RM2000 jer..
ade gamba x bos..?

sr dr CREW MWCC
Reply With Quote
  #235  
Old 11-07-2018, 12:35 AM
r-left r-left is offline
Regular

r-left's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Posts: 394
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by daniel007 View Post
ade gamba x bos..?

Sr dr crew mwcc
0173530964
gambar whatsapp bro..
__________________
QHALEEF VENTURES
Reply With Quote
  #236  
Old 14-07-2018, 05:57 PM
wira_laju wira_laju is offline
Active Plus

wira_laju's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Nov 2011
Posts: 3,353
Thanks (Received): 99
Likes (Received): 0
Active Level
My Mood:
Default

Dah 15thn pakai wira tapi tk pernah breakdown tngah jln.teringin nk pakai keta lain tapi sayang pulak nk jual.haha.
__________________
pisang emas di bawa belayar...masak sebiji di atas peti...utang aku bile mau bayar...dh dpt duit wat xreti..
Reply With Quote
  #237  
Old 14-07-2018, 06:06 PM
mrvx mrvx is offline
Super Active

mrvx's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2009
Posts: 8,350
Active Level
My Mood:
Default

Kancil pun dah naik harga skrg...mmm
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump