Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #21  
Old 11-01-2019, 05:58 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Feb 2009
Posts: 41,634
Thanks (Received): 155
Likes (Received): 1352
Active Level
My Mood:
Default

Ingat tak ungkapan 'Menegur boleh tetapi jangan sampai menghina'?

Kalau tegur pun tak boleh sampai menghina, apatah lagi bila menghukum.

Pakaikan vest Alam Flora ke, DBKL ke...ikut nama majlis perbandaran situ.
__________________

WTS
GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM50)
CD inggeris/melayu RM20 setiap satu.
Ruang signature saya untuk disewa (RM30/80)
Hot Wheels (Baru)|Burt's Bees Res-Q Ointment| CD case (terpakai)

Reply With Quote
Likes pakciktua, oldtbone liked this post
Paid Advertisement
  #22  
Old 11-01-2019, 06:02 PM
Jedi Jedi is offline
CG Top Poster Club

Jedi's Avatar
 
Trader Rating: (19)
Join Date: Feb 2009
Posts: 41,634
Thanks (Received): 155
Likes (Received): 1352
Active Level
My Mood:
Default

Siap ada gambar kera lagi.

Aduhai~



Kalau lah jadi kat aku, aku bayar denda.

Malu ooo...
__________________

WTS
GOLD Kausar Pure Natural Honey (RM50)
CD inggeris/melayu RM20 setiap satu.
Ruang signature saya untuk disewa (RM30/80)
Hot Wheels (Baru)|Burt's Bees Res-Q Ointment| CD case (terpakai)

Reply With Quote
  #23  
Old 11-01-2019, 06:52 PM
imatheonlyone imatheonlyone is offline
Legendary Member

 
Trader Rating: (20)
Join Date: Mar 2009
Posts: 11,765
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 200
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by makcikcomei View Post
Ker kau nak bandingkan dengan negara Zimbabwe?
X negara2 yg awk pernah pergi tu dah tgk semua ke??

Xpe lah x penting pon confirm lah x kan...jadi sbnr nya point ni x valid...xyah ler nak spin sampai zimbawe ke ape...

Betul la tu ko cakap npe x tgu je sampai jumpa tong sampah...

Tp kena tau satu bnd...manusia ramai jadi perangai macam2 la..


Kau mungkin adalah seorang yg berkualiti tinggi tp macam mana pula untuk org yg kurang kualiti nya...jadi sepatut nya Cuba perbanyakan tong sampah dekat mana2 area, pastu kalau jadi cmni gak baru la bg diorang nak pakai vest natang apa sekali pun...

Saranan ni x trmasuk yg atas jalan ya..yg dok tgh bawak kereta Naik motor semua mmg xde alasan la untuk buang sampah rata2...
Reply With Quote
  #24  
Old 11-01-2019, 07:05 PM
Don Malaya Don Malaya is offline
CG Top Poster Club

Don Malaya's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: May 2011
Location: Full Time Trader
Posts: 27,018
Thanks (Received): 342
Likes (Received): 455
Active Level
My Mood:
Default

tak setuju mcm nie...
__________________

Institution Forex Indicator
Real.Informed.Transparent
Reply With Quote
  #25  
Old 11-01-2019, 07:31 PM
nonoo1 nonoo1 is offline
Super Active

nonoo1's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2010
Posts: 5,777
Thanks (Received): 30
Likes (Received): 246
Active Level
My Mood:
Default

padan muka..jenis takda sivik mmg patut ajar camni..
orang rela bayar saman dari jd monyet..
sebab tu jd monyet lagi berkesan nak mengajar.
aku mmg tak reti buang sampah merata2 ni..
jadi takda masalah untuk aku..
yang tak setuju tu ada masalah monyet ke?
Reply With Quote
Likes sapit87 liked this post
  #26  
Old 11-01-2019, 08:12 PM
miezanq miezanq is offline
Active Member

miezanq's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,023
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 6
Blog Entries: 5
Active Level
My Mood:
Default

hukuman tu 100% boleh terima, cuma gelaran tu kurang sikit la.. cukup letak `pesalah awam` cukup kot..
__________________
PEREMPUAN WARGA JOHOR
perkhidmatan spa ke rumah anda.. area skudai, johor bahru dan sekitar.. klik ni utk booking http://www.facebook.com/pages/Homesp...63297297117555
Reply With Quote
  #27  
Old 11-01-2019, 08:26 PM
azmann33 azmann33 is offline
Super Active

azmann33's Avatar
 
Trader Rating: (101)
Join Date: Mar 2009
Posts: 9,777
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 588
Active Level
My Mood:
Default

monyet kencing lagi teruk dari monyet sampah..
Reply With Quote
  #28  
Old 11-01-2019, 08:32 PM
theblur theblur is offline
Super Active

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Sabah
Posts: 5,749
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 300
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by imatheonlyone View Post
antara sebab kenapa ramai yang buang sampah merata2, kalau ikut pemerhatian aku, tong sampah sangat2 lah kurang nya kat Malaysia ni...
ni yg paling tepat.

area spital dan shopping mall je diorg letak byk tong sampah.

kat bandar, pekan, pasar malam, jgn harap la nak jumpa.

patut buat kempen, setiap lot kedai letak tong sampah kat luar premis. kalau tu pun kedekut, tak tau la nak kata apa.

soal sampah2 di tepi jalan yg org duk buang dari tingkap keta, yg ni xleh buat apa la. masyarakat setempat kalau rajin tlg gotong royong seminggu sekali. upah je budak2 sekolah tu rm5 sorang.
__________________
ibarat si jejaka janji bulan bintang kepada si makwe, lalu si jejaka KENCING DALAM si makwe, si makwe mengandung lalu si jejaka melarikan diri, memungkiri janji.
Reply With Quote
  #29  
Old 13-01-2019, 01:26 PM
TT TT is online now
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,503
Active Level
My Mood:
Default

Hukuman pakai vest'monyet' ekstrem



KOTA KINABALU: Pemakaian vest bertulis `monyet’ terhadap individu yang didapati membuang sampah merata-rata di Semporna dianggap hukuman yang ekstrem.


Timbalan Ketua Menteri yang juga Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah, Datuk Jaujan Sambakong, turut mempersoalkan undang-undang atau peraturan digunakan bagi membolehkan penggunaan perkataan ‘monyet’ pada vest berkenaan dan dipakai individu yang didenda kerana membuang sampah sesuka hati.

“Kita faham dan boleh menerima jika individu yang membuang sampah mungkin dihukum dengan dikenakan denda melakukan kerja amal mengutip sampah. Hukuman denda saja tidak salah, tetapi saya tidak faham kenapa perlu menggunakan vest dengan perkataan monyet.

“Bukankah ini dianggap terlalu ekstrem? Kita tahu ini adalah tindakan drastik yang dibuat disebabkan masalah sampah di daerah berkenaan, tetapi pemakaian vest dengan perkataan monyet tidak difahami dan tidak dapat diterima,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Dalam pada itu, Jaujan memuji tindakan dan pendekatan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) dalam memastikan kebersihan di Kampung Sembulan, beberapa tahun lalu.

“Saya melihat Sembulan tidak lagi kotor seperti dahulu.... mungkin pendekatan seperti itu boleh dibuat,” katanya.

Mengenai kesan positif hukuman itu terhadap isu kebersihan di Semporna, Jaujan berkata, objektif hukuman denda memang baik untuk kebersihan tetapi pemakaian vest dengan perkataan monyet adalah satu `taktik mengejutkan’ yang boleh menjatuhkan air muka individu terbabit.

Khamis lalu akhbar melaporkan, seramai 12 individu dikenakan denda oleh Majlis Daerah Semporna (MDS) dengan melakukan kerja amal mengutip sampah sambil memakai vest tertulis perkataan ‘monyet’ selepas didapati membuang sampah sesuka hati.

Sejak dilaksanakan pada 1 Januari sehingga Khamis lalu, seramai 31 orang termasuk seorang pelancong wanita didapati membuang sampah merata tempat di pekan daerah ini dengan 19 membayar kompaun RM30 hingga RM500 manakala 12 gagal menjelaskan bayaran dan dikenakan hukuman memakai ves hijau tertulis perkataan ‘monyet’.

Hukuman itu mendapat reaksi berbeza beberapa pihak termasuk ada yang menyifatkan ia seolah-olah merendahkan martabat individu kerana menyamakannya dengan haiwan.


https://www.bharian.com.my/berita/ke...monyet-ekstrem
Reply With Quote
Likes oldtbone liked this post
  #30  
Old 13-01-2019, 02:17 PM
sayasuka sayasuka is offline
Legendary Member

sayasuka's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Oct 2011
Posts: 12,965
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 98
Active Level
Default

bagi akulah... agak melampau bila melibatkan monyet, dah kira menghina.

Tapi janganlah pulak keputusan hukuman camtu dibuat secara idividu, nanti boleh jadi diluar batasan
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump