Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Jenaka, Lawak, Kelakar

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #1  
Old 11-01-2019, 06:23 PM
TengkuHaadi TengkuHaadi is offline
Active Plus

TengkuHaadi's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Mar 2008
Posts: 4,145
Thanks (Received): 276
Likes (Received): 137
Active Level
Default Kisah Aneh dan Misteri Seorang Bakal Pendekar



Seorang lelaki sedang memandu keretanya tiba-tiba keretanya mengalami kerosakan dan berhenti berdekatan dengan sebuah gelanggang persilatan. Oleh kerana hari pun sudah malam, dia pun pergi ke gelanggang tersebut dan mengetuk pintu itu. Pintu dibuka dan seorg mahaguru tua menyambutnya.

Lelaki itu berkata: "minta maaf tuan, bolehkah saya bermalam di sini kerana kereta saya rosak secara tiba-tiba." Mahaguru itu lantas menerima permintaan lelaki itu dengan senyuman dan senang hati.

Dia menyediakan tempat tidur, persalinan dan makanan untuk lelaki itu. Setelah kekenyangan lelaki itu pun cuba melelapkan matanya. Selang beberapa ketika dia terdengar sesuatu bunyi yang aneh... Dia teringin nak mengetahui bunyi apakah itu namun dibatalkan saja niatnya kerana terlalu letih.

Keesokan paginya dia pun bertanya kepada mahaguru itu tentang bunyi itu, tetapi dia menjawab: "bunyi ini hanya boleh didngar pd malam tadi setiap tahun namun saya tak boleh beritahu awak kerana awak bukan seorang pendekar..."

Lelaki itu kelihatan kecewa kerana tidak dapat mengetahui tentang bunyi yg pelik itu tetapi apapun dia berterima kasih di atas layanan yang diberikan, kemudian dia pun bergerak pulang ke tempatnya, setelah keretanya dibaiki.

Setahun selepas itu..

Lelaki itu kembali pada tarikh yang sama sekali lagi mahaguru itu menyediakan tempat tidur serta makanan kepada lelaki itu... Pada malamnya dia tidak tidur dan mendngar bunyi yang aneh yg pernah didengarinya pada tahun yang lepas.

Keesokan paginya lelaki itu pun bertanya kepada mahaguru mengenai bunyi itu tetapi dia menjawab:

"saya tak boleh bagitahu awak kerana awak bukan seorang pendekar".

Lelaki itu cuba mendesak pendekar tua memberitahunya namun jawapannya tetap sama.. dia enggan beritahu kerana lelaki itu bukan seorang pendekar.

Pada tahun berikutnya lelaki itu kembali lagi... Pada keesokan paginya, seperti biasa lelaki itu cuba bertanya dan merayu untuk mengetahui bunyi aneh apakah yang didengarinya malam tadi namun pendekar tua tetap dengan jawapannya.

Akhirnya lelaki itu tidak dapat bersabar lagi lalu berkata "Baiklah! baiklah! nampaknya sampai mati pun aku takkan dapat tahu bunyi aneh tu kerana aku bukan seorang pendekar".

Kalaulah satu-satunya cara untuk saya mengetahui bunyi aneh itu ialah dengan menjadi seorang pendekar. "Macam mana caranya saya untuk menjadi seorang pendekar?" Kata mahaguru: "Sekiranya benar kamu hendak menjadi seorang pendekar.. kamu mestilah mengembara ke seluruh dunia."

Kamu mesti menguasai kesemua ilmu persilatan dari 20 glanggang persilatan di seluruh dunia dan kamu mesti menewaskan kesemua 200 pendekar handalan baru aku akan iktiraf kau sebagai seorang pendekar.

Lelaki itu bersetuju lalu dengan semangat yang berkobar-kobar dia pun memulakan pengembaraannya untuk menjadi seorang pendekar.

20 tahun kemudian...

Lelaki itu kembali semula ke gelanggang tersebut dlm keadaan tubuh badan yang gagah perkasa dan berparut di sebelah mukanya dan dia berkata kepada sang pendekar tua itu: "saya telah menguasai ilmu dari 20 sekolah persilatan dan aku telah menewaskan kesemua 200 orang pendekar handalan"

Sang pendekar tua itu menjawab: "Tahniah, sekarang kamu telah menjadi seorang pendekar. Untuk mengotakan janji saya akan menunjukkn kamu punca bunyi aneh itu"

Pendekar tua pun membawa lelaki itu ke sebuah pintu papan di belakang glanggang. Katanya: "bunyi aneh yang kamu nak tahu ada di belakang pintu itu"

Dengan hati yang berdebar-debar selepas penantian selama 23 tahun lelaki itu pun cuba membuka pintu itu. Tetapi pintu itu berkunci...

Dia berasa sangat marah lalu bertanya "mana kuncinya?".

Mahaguru pun memberi kunci kepadanya dan dia pun membuka pintu papan itu dan apa yang didapatinya di sebalik pintu papan itu ialah pintu yang diperbuat dari besi yg brkunci.

Lelaki itu pun meminta kunci dan mahaguru itu pun memberinya..

Selepas meminta kunci dia pun membuka dan memasuki pintu yang diperbuat dari tembaga, seterusnya perak... Disebalik pintu perak itu dia mendapati ada sebuah pintu yang diperbuat dari emas.

Akhirnya pendekar tua berkata:

Inilah kunci yang terakhir untuk pintu emas yang terakhir itu...

Selepas dibukanya pintu yang terakhir itu.. dia akhirnya menjumpai punca bunyi aneh yang di dengarnya itu. Lelaki itu berasa sungguh terkejut dan tersangat kagum melihat punca bunyi aneh itu..









Tetapi dia tak boleh bagitahu anda semua apakah itu, kerana anda bukan seorang PENDEKAR..!!

Sorry ya!
Reply With Quote
Likes syahgnote liked this post
Paid Advertisement
  #2  
Old 11-01-2019, 06:28 PM
cek mek molek cek mek molek is online now
CG Top Poster Club

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jun 2013
Posts: 39,273
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 4653
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

mengada ngadanya haha
taknak cerita lak kenapa kat ending tu
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 11-01-2019, 06:30 PM
mie.zurich mie.zurich is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2018
Posts: 33
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

cis...bedebah....hahahha
Reply With Quote
  #4  
Old 11-01-2019, 07:08 PM
hellspermaster hellspermaster is offline
Active Plus

hellspermaster's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2013
Posts: 2,853
Thanks (Received): 3
Likes (Received): 56
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Dah agak. Cerita asal dr bhasa inggeris.
__________________
NKay E. Dept.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2019, 08:23 PM
dausbiz dausbiz is offline
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.kedaifirdaus.com
Posts: 47,740
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1349
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Last tak tau juga wakakkakaka
__________________


PERCUMA INFO Lebih 100 Jenis Produk SUAMI ISTERI
di www.kedaifirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #6  
Old 11-01-2019, 09:21 PM
lantran lantran is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Jul 2013
Posts: 195
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 13
Active Level
My Mood:
Default

Ak dh terkena..****��
Reply With Quote
  #7  
Old 11-01-2019, 09:38 PM
xxxOoOxxx xxxOoOxxx is offline
Regular

xxxOoOxxx's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: May 2011
Posts: 255
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 12
Active Level
Default

cis sungguh.. dengan penuh debaran aku baca
Reply With Quote
  #8  
Old 11-01-2019, 10:07 PM
jaws_am jaws_am is offline
Super Active

jaws_am's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2008
Location: wherever you are
Posts: 8,892
Thanks (Received): 46
Likes (Received): 1176
Active Level
Smile

disebabkan aku pendekar..
so aku dh tahu jawapan dia..

sorry TT x lawak..
__________________
So long, and thanks for all the fish
Reply With Quote
  #9  
Old 11-01-2019, 11:32 PM
dloanman dloanman is offline
Legendary Member

dloanman's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Posts: 13,689
Thanks (Received): 29
Likes (Received): 699
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

ARGHHHH YEARHHHHH!

raso mcm nk hempok laptop ni ateh kpalo tt... tapi nanti nk kno bli baru plak...
Reply With Quote
  #10  
Old 11-01-2019, 11:48 PM
Name: Name: is offline
Active Member

 
Trader Rating: (1)
Join Date: Dec 2012
Posts: 1,127
Thanks (Received): 19
Likes (Received): 80
Active Level
My Mood:
Default

semata2 nak dengar bunyi anih,

sanggup menghabiskan masa 20 tahun,

moralnya aq pun tak tahu bunyi apa haha.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump