Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > GENERAL DISCUSSION > General Chat > Official News, Current Issues

Official News, Current Issues Discuss daily updated official news from tv to newspapers, current issues from locals to all around the world.

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #121  
Old 11-01-2019, 05:17 PM
azmann33 azmann33 is offline
Super Active

azmann33's Avatar
 
Trader Rating: (101)
Join Date: Mar 2009
Posts: 9,783
Thanks (Received): 5
Likes (Received): 595
Active Level
My Mood:
Default

dulu di langkawi ada depa duk riuh paranoid la sangat dan mcm2 lagi.
depa tak sedar itu ada agenda2 tertentu...nah sekarang lagi besar depa buat..

p/s belilah barangan muslim dan/atau dari penoiaga muslim SEMAMPU yang boleh
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #122  
Old 11-01-2019, 05:47 PM
razor77 razor77 is offline
Active Plus

razor77's Avatar
 
Trader Rating: (3)
Join Date: Jul 2011
Posts: 2,790
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 21
Active Level
Default

bentuk salib sgt tu mesti dibuang nanti panas
Reply With Quote
  #123  
Old 11-01-2019, 06:47 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,695
Active Level
My Mood:
Default

Mufti mahu kerajaan negeri selesaikan isu salib



GEORGETOWN: Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor, meminta kerajaan negeri dan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) menyelesaikan isu paparan lambang salib di Grace Residence, Jelutong, di sini.


Beliau berkata, pihaknya yakin kemelut itu boleh diselesaikan dengan mudah sekiranya semua pihak sedia bertolak ansur demi kebaikan bersama.

“Saya berpendapat isu ini perlu ditangani secara cermat dan bijaksana mengikut saluran undang-undang sedia ada.

“Pihak berkuasa perlu menyelidik terlebih dulu adakah kejadian ini sengaja dilakukan atau hanya secara kebetulan saja.

“Untuk itu, saya dengan penuh harapan meminta kerajaan negeri, menerusi Pejabat Timbalan Ketua Menteri 1 dan MBPP, dengan seberapa segera mengarahkan pemaju mengubah kedudukan lampu-lampu di bangunan terbabit supaya tidak kelihatan seperti lambang salib yang tidak disenangi oleh kalangan tertentu dan yang menjadi objek bantahan mereka,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Dr Wan Salim berkata beliau menyeru semua pihak supaya sentiasa berhati-hati dalam tindak tanduk masing-masing supaya tidak mengeruhkan suasana hubungan harmoni dalam masyarakat yang berbilang kaum.

Malah, katanya Perlembagaan Persekutuan juga melarang usaha mempromosi atau menyebarkan agama lain di kalangan masyarakat yang beragama Islam.

“Sesuatu perkara yang tidak diingini tidak boleh diselesaikan dengan hanya menzahirkan perasaan marah saja, sebaliknya ia perlu ditangani dengan waras dan cermat mengikut saluran yang sah,” katanya.

Sebelum ini, heboh di media sosial mengenai kewujudan lambang salib di Jelutong, yang dipamerkan pada sebuah bangunan pangsapuri baharu di kawasan berkenaan.

Perkara itu menjadi perbincangan hangat netizen, malah ia turut digelar sebagai ‘lambang salib paling besar di dunia’.

Difahamkan, lambang salib itu tidak dipamerkan dalam bentuk fizikal tetapi ia adalah pancaran cahaya daripada reka bentuk bangunan berkenaan yang menghasilkan cahaya berbentuk salib.


https://www.bharian.com.my/berita/wi...ikan-isu-salib
Reply With Quote
  #124  
Old 11-01-2019, 06:49 PM
TT TT is offline
CG Super Hardcore

TT's Avatar
 
Trader Rating: (7)
Join Date: Jan 2009
Location: cybertorium, level 3
Posts: 147,695
Active Level
My Mood:
Default

Mufti gesa ubah kedudukan lampu


Bangunan kediaman di Jelutong, Pulau Pinang yang memaparkan lambang salib yang tular di media sosial. - GAMBAR MEDIA SOSIAL

PULAU PINANG 11 Jan. - Keresahan umat Islam terutama warganet ekoran kewujudan sebuah bangunan kediaman di Jelutong di sini yang memparkan lambang salib mendapat perhatian daripada Mufti negeri, Datuk Seri Dr. Wan Salim Wan Mohd. Noor.

Wan Salim hari ini secara berhemah meminta berkuasa negeri ini agar segera mengarahkan pihak pemaju projek berkenaan untuk mengubah kedudukan lampu-lampu di bangunan itu supaya tidak kelihatan seperti lambang salib.

Selain itu, Wan Salim juga mahu pihak berkuasa menyelidik terlebih dahulu adakah kejadian itu sengaja dilakukan atau hanya secara kebetulan sahaja.

"Saya dengan penuh harapan meminta kerajaan negeri menerusi Pejabat Timbalan Ketua Menteri Satu dan Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) dengan seberapa segera perlu mengarahkan pihak pemaju mengubah kedudukan lampu-lampu di bangunan tersebut supaya tidak kelihatan seperti lambang salib yang tidak disenangi pihak tertentu.

"Perlembagaan Persekutuan juga melarang usaha mempromosi atau menyebarkan agama lain dalam kalangan masyarakat yang beragama Islam," katanya menerusi akaun Facebook Jabatan Mufti Pulau Pinang, hari ini.

Sebelum ini gambar bangunan tersebut yang memaparkan lambang salib pada waktu malam tular di laman sosial sehingga menimbulkan rasa tidak senang dalam kalangan umat Islam.

Menurut laman web pemaju berkenaan, bangunan setinggi 44 tingkat itu mengandungi kira-kira 378 unit rumah kediaman seluas lebih 1,000 kaki persegi siap dibina pada 2016 dan telah dibuka untuk jualan.


http://www.utusan.com.my/berita/nasi...lampu-1.820235
Reply With Quote
  #125  
Old 11-01-2019, 06:56 PM
azham azham is offline
Active Plus

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Dec 2012
Posts: 3,706
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 335
Blog Entries: 1
Active Level
Default

Apabila ayat Al-Quran diturunkan tetapi umat Islam tidak mahu ambil kesah.
Terimalah akibatnya.
Jangan sampai bala dan bencana darang menimpa.
Reply With Quote
  #126  
Old 11-01-2019, 07:03 PM
kainlangsir kainlangsir is offline
Legendary Member

kainlangsir's Avatar
 
Trader Rating: (4)
Join Date: Jul 2006
Location: Umbrella Hills
Posts: 12,344
Thanks (Received): 39
Likes (Received): 179
Active Level
My Mood:
Default

Macam ni baru betul mufti..berani tegur..
__________________
Ingin menjual I juta IQD. RM90/IQD. PM kalau berminat
Telegram: @fabregas1oo
Reply With Quote
  #127  
Old 11-01-2019, 07:30 PM
Laici Laici is offline
Active Plus

Laici's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Aug 2014
Posts: 4,720
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 427
Active Level
Default

tak nampak macam kebetulan, nampak lebih kepada sengaja..takkan dorang tak tahu kedudukan lampu
Reply With Quote
  #128  
Old 11-01-2019, 08:19 PM
dausbiz dausbiz is online now
CG Top Poster Club

dausbiz's Avatar
 
Trader Rating: (2)
Join Date: Apr 2015
Location: www.kedaifirdaus.com
Posts: 49,002
Thanks (Received): 2
Likes (Received): 1402
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Mufti dah bunyi kalau ketegaq tunggu masa la ramai mengamuk

Nak letak salib berlambak Gereja kat Pulau buat tapi jangan la sampai guna satu bangunan agak agak lar
__________________


PERCUMA INFO Lebih 100 Jenis Produk KEPUASAN SEKS SUAMI ISTERI
di www.kedaifirdaus.com

Call/whatsapp/telegram 016-4650338
Reply With Quote
  #129  
Old 11-01-2019, 08:33 PM
Emy_Ezra Emy_Ezra is offline
Super Active

Emy_Ezra's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2012
Posts: 5,105
Thanks (Received): 67
Likes (Received): 104
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TT View Post
...
Ha ini baru betul agenda salib.
Bukannye bumbung gitu pon kata salib.

Dah mmg daripada dulu design dia macam tu.
Haih
Reply With Quote
  #130  
Old 11-01-2019, 10:02 PM
Gigahertz CS Gigahertz CS is offline
Active Member

Gigahertz CS's Avatar
 
Trader Rating: (1)
Join Date: Sep 2011
Location: Ampang - Selayang
Posts: 1,347
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 82
Blog Entries: 1
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by Emy_Ezra View Post
Ha ini baru betul agenda salib.
Bukannye bumbung gitu pon kata salib.

Dah mmg daripada dulu design dia macam tu.
Haih
Four Horsemen of the Apocalypse
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump