Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > MAKE MONEY DISCUSSION > Local Investments > Saving Investments

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



  #33481  
Old 10-01-2019, 11:49 AM
alphaOne alphaOne is offline
Super Active

alphaOne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Mutiara Damansara
Posts: 7,654
Thanks (Received): 1988
Likes (Received): 62
Blog Entries: 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by sitinorain View Post
terminate loan asb maybank berapa lama dpt duit keuntungan?
Awal tahun ni sebulan dua jugak la..
__________________
Baby Years - Income Years - Retirement(Rehirement?)

ASBF Rate 4.90% for any amount. Takaful optional. Tenor max 30 years.
Kindly Whatsapp me at +60102320234. Thanks
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #33482  
Old 10-01-2019, 06:35 PM
halfday halfday is offline
Regular

halfday's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Nov 2012
Posts: 280
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by alphaOne View Post
Hati kau keras Roy. Haha
partial tu mcm mana?
Reply With Quote
  #33483  
Old 10-01-2019, 07:25 PM
alphaOne alphaOne is offline
Super Active

alphaOne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Mutiara Damansara
Posts: 7,654
Thanks (Received): 1988
Likes (Received): 62
Blog Entries: 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by halfday View Post
partial tu mcm mana?
Maybe abam tu ada dia tiga sijil.. banker suruh jual salah satu je la kot..
__________________
Baby Years - Income Years - Retirement(Rehirement?)

ASBF Rate 4.90% for any amount. Takaful optional. Tenor max 30 years.
Kindly Whatsapp me at +60102320234. Thanks
Reply With Quote
  #33484  
Old 11-01-2019, 07:55 PM
alphaOne alphaOne is offline
Super Active

alphaOne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Mutiara Damansara
Posts: 7,654
Thanks (Received): 1988
Likes (Received): 62
Blog Entries: 24
Active Level
My Mood:
Default

Seperti yang den pernah kabo.. bank akan buat servey.. samada jualan oleh pihak banker/agen mencapai standard yg dikehendaki.
—————————————————————

Dimaklumkan bahawa ASNB telah melantik Nielsen Malaysia, sebuah syarikat penyelidikan global, untuk menjalankan Kaji Selidik Kepuasan Pelanggan bagi tahun 2018, bermula 12 November 2018 hingga Mac 2019.

Kaji selidik ini bertujuan untuk mendapatkan maklum balas pemegang unit terhadap perkhidmatan ASNB serta industri unit amanah secara amnya. Maklum balas dan pandangan anda adalah penting dalam membantu kami memahami keperluan anda, bagi membolehkan kami menyediakan perkhidmatan dan pengalaman yang lebih baik pada masa akan datang. Pemegang unit akan dipilih secara rawak dan akan dihubungi oleh Nielsen Malaysia melalui nombor telefon yang telah anda daftarkan di ASNB.

Pemegang unit diingatkan agar tidak mendedahkan sebarang maklumat sulit (i.e. Nombor Kad Pengenalan, Nombor Akaun, Baki Akaun, ID Portal dan kata laluannya) bagi kaji selidik tersebut. ASNB memberi jaminan bahawa semua maklumat yang diberikan sewaktu kaji selidik ini adalah sulit.

Kami amat menghargai penyertaan anda dalam kaji selidik ini bagi membantu kami meningkatkan tahap perkhidmatan dan sekaligus memberikan perkhidmatan yang lebih baik pada masa akan datang. Untuk sebarang pertanyaan dan maklumat mengenai kaji selidik ini, sila hubungi atau emel kepada .

Hotline ASNB di 03-2057 3000 [email protected]
Attached Thumbnails
329CD7C7-58EE-490E-86F6-478286786268.jpeg  

Last edited by alphaOne; 11-01-2019 at 07:58 PM..
Reply With Quote
Likes nyioq liked this post
  #33485  
Old 12-01-2019, 10:06 PM
ciliapi ciliapi is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2012
Posts: 117
Thanks (Received): 1
Likes (Received): 3
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by alphaOne View Post
Tahniah semua..
terbaik...
Reply With Quote
Likes alphaOne liked this post
  #33486  
Old 17-01-2019, 11:58 AM
PedangSetiawan PedangSetiawan is offline
Super Active

 
Trader Rating: (15)
Join Date: May 2010
Posts: 8,532
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 47
Active Level
Default

nak tanya, asb2 belom dapat dividen eh?
Reply With Quote
  #33487  
Old 17-01-2019, 02:45 PM
vendetta_9056 vendetta_9056 is offline
Newbie

vendetta_9056's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2011
Posts: 31
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 1
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by PedangSetiawan View Post
nak tanya, asb2 belom dapat dividen eh?
dividen asb2 belum umum lagi...umum hujung bln 3...bln 4 dpt la
Reply With Quote
  #33488  
Old 17-01-2019, 08:38 PM
PedangSetiawan PedangSetiawan is offline
Super Active

 
Trader Rating: (15)
Join Date: May 2010
Posts: 8,532
Thanks (Received): 12
Likes (Received): 47
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by vendetta_9056 View Post
dividen asb2 belum umum lagi...umum hujung bln 3...bln 4 dpt la
oo patut la kureng duit den

ok tq
Reply With Quote
  #33489  
Old 21-01-2019, 11:02 PM
stennian stennian is offline
Newbie

 
Trader Rating: (0)
Join Date: Feb 2013
Posts: 6
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 0
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by alphaOne View Post
Maybe abam tu ada dia tiga sijil.. banker suruh jual salah satu je la kot..
salam tuan,

tumpang tanya. kalau dividen maintain 6.5%, masih untung ke untuk buat loan? atau simpan sendiri lagi bagus?

contoh;

Loan : 200k
tenure : 30 years
Dividen : 6.5%
Bonus : 0.5%
Installment : 1130 (amik dekat website maybank)

bila saya kira sendiri, simpan sendiri macam lagi bagus saja. boleh terang kan lagi detail?

terima kasih.
Reply With Quote
  #33490  
Old 22-01-2019, 01:46 AM
alphaOne alphaOne is offline
Super Active

alphaOne's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Apr 2012
Location: Mutiara Damansara
Posts: 7,654
Thanks (Received): 1988
Likes (Received): 62
Blog Entries: 24
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by stennian View Post
salam tuan,

tumpang tanya. kalau dividen maintain 6.5%, masih untung ke untuk buat loan? atau simpan sendiri lagi bagus?

contoh;

Loan : 200k
tenure : 30 years
Dividen : 6.5%
Bonus : 0.5%
Installment : 1130 (amik dekat website maybank)

bila saya kira sendiri, simpan sendiri macam lagi bagus saja. boleh terang kan lagi detail?

terima kasih.
Masih untung jika asbf anda adalah yg termurah kadarnya pada masa tersebut.

Harus diingat.. keuntungan asbf bukan sahaja pada dividen tahunan.. kita juga menyimpan secara tidak sedar terhadap prinsipal setiap bulan.. kita akan dapat jumlah prinsipal ini selepas tamat tempoh pembiayaan (nilai sijil) ataupun pulangan balik jika membuat penyelesaian awal pinjaman (surplus).

Kadar keuntungan bank juga dicaj berdasarkan pengurangan baki pinjaman bulanan.. menjadikan jumlah prinsipal semakin meningkat setiap tahun.. jika anda telitikan semula, anda mendapat lebih manfaat dgn asbf berbanding simpan sendiri. Lagi2 jika ianya dilindungi takaful berbanding menyimpan secara berkala sendiri di asb.

Wallahua’lam
Reply With Quote
Likes nyioq liked this post
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump