Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > ENTERTAINMENTS, HOBBIES, INTERESTS > Sports > Soccer > Sports Talk : Soccer (Locals)

Recommended Brokers

Forex Chart
Crypto Chart
CG Sponsors



Reply
 
Thread Tools
  #4271  
Old 11-01-2019, 05:17 PM
alas.meja alas.meja is offline
Regular

 
Trader Rating: (0)
Join Date: May 2018
Posts: 402
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 73
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TXT View Post


MUHAMMAD Syazwan Andik Mohd Ishak
klo ikut pd terma kontrak, kontrak tu da terbatal sbb ade tunggakan gaji.. patutnya KLFA kena peka dgn syarat ni, jgn sampai ade tunggakan utk pemain-pemain penting mcm ni.. bile da jd mcm ni, boleh salahkan diri sndiri je lah..
Reply With Quote
Paid Advertisement
  #4272  
Old 11-01-2019, 05:21 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by alas.meja View Post
klo ikut pd terma kontrak, kontrak tu da terbatal sbb ade tunggakan gaji.. patutnya KLFA kena peka dgn syarat ni, jgn sampai ade tunggakan utk pemain-pemain penting mcm ni.. bile da jd mcm ni, boleh salahkan diri sndiri je lah..
Majikan kena lebih peka dgn kontrak
Kalau x sdiri yg malu nanti
__________________
Reply With Quote
  #4273  
Old 14-01-2019, 08:36 AM
John Nawi John Nawi is offline
Active Plus

John Nawi's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Oct 2012
Posts: 4,716
Thanks (Received): 6
Likes (Received): 84
Active Level
My Mood:
Default

Quote:
Originally Posted by TXT View Post


MUHAMMAD Syazwan Andik Mohd Ishak
persetujuan lisan ni ibarat bos ckp awak jgn pindah dlu, nnt sy naikkan gaji awak, last2 sampi kesudah (pengalaman org makn gaji)
Reply With Quote
  #4274  
Old 14-01-2019, 12:37 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default


Quote:
JDT sah risik Syazwan


KUALA LUMPUR: Seperti dijangka, juara Liga Super lima kali, Johor Darul Ta’zim (JDT) akhirnya secara terbuka mengakui pihaknya kini merisik bekas pertahanan Kuala Lumpur, Syazwan Andik Ishak.

Pengarah Sukan JDT, Martin Prest menerusi laman sosial Johor Southern Tigers mengesahkan skuad Harimau Selatan itu berminat dengan tonggak pertahanan skuad kebangsaan yang membantu Malaysia muncul naib juara Piala AFF 2018, bulan lalu.

“Berikutan penamatan kontrak Syazwan Andik dengan Kuala Lumpur yang menjadikannya seorang pemain ejen bebas, JDT ingin mendapatkan pemain terbabit.

“Kami akan berbincang dengan Syazwan sama ada beliau mahu kembali ke Harimau Selatan.

“Kelab berharap dapat mencapai persetujuan bersama Syazwan secepat mungkin,” kata Prest.

Sekiranya pemain berusia 22 tahun itu memeterai perjanjian bersama JDT, dia bakal mengikut jejak langkah seorang lagi pemain muda, Akhyar Rashid yang turur menyertai pasukan itu bagi menghadapi musim 2019.

Sebelum ini, Akhyar sah mengikat kontrak selama empat tahun dengan klausa pelepasan sebanyak RM12 juta.

Terdahulu, Syazwan kini bergelar ejen bebas apabila dia sendiri sudah mengesahkan bahawa kontraknya bersama Kuala Lumpur sudahpun berakhir.

Dia menjelaskan kontraknya bersama skuad The Hawks itu ditamatkan selepas pasukan itu berdepan tunggakan gaji selama dua bulan iaitu bagi November dan Disember.

“Terdapat satu syarat dalam kontrak saya dengan Persatuan Bolasepak Kuala Lumpur (KLFA) yang membenarkan saya menamatkan kontrak jika saya tidak menerima gaji untuk dua bulan,” katanya malam tadi.


https://www.hmetro.com.my/arena/2019...-risik-syazwan
__________________
Reply With Quote
  #4275  
Old 14-01-2019, 12:52 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default


Quote:
Syazwan pulang ke Johor


KUALA LUMPUR: Juara Liga Super, Johor Darul Ta'zim (JDT) nyata pantas 'membuat kerja' selepas sah menyambar pemain muda kebangsaan, Syazwan Andik Ishak bagi musim 2019.

Meskipun baru semalam Pengarah Sukan JDT, Martin Prest mengeluarkan kenyataan secara terbuka yang menyatakan mereka berminat mendapatkan khidmat bekas pertahanan Kuala Lumpur itu, namun urusan perpindahan pemain berkenaan sudah diselesaikan hari ini.

Pengesahan rasmi pemain berusia 22 tahun itu menyertai skuad Harimau Selatan itu diumumkan menerusi satu klip video pendek di laman sosial Johor Southern Tigers.

Dalam video berdurasi 37 saat itu, klip terbabit memaparkan kelibat seorang pemain yang mengambil jersi pasukan itu sebelum menyarungkannya ke badan.

Pemain itu kemudiannya mengikat kasut bola dan membawa bola sebelum pemain itu didedahkan sebagai Syazwan Andik dengan kata aluan 'Selamat Kembali'.

Syazwan akan menyertai seorang lain pemain kebangsaan, Akhyar Rashid yang sebelum ini mengesahkan perpindahannya dengan kontrak empat tahun dan klausa pelepasan bernilai RM12 juta.

Sebelum ini, Syazwan pernah beraksi bersama Johor Darul Ta'zim II (JDTII) sebelum membuat keputusan menyertai Kuala Lumpur pada 2017.

Prestasi konsistennya sejak bersama The Hawks dan juga membarisi skuad kebangsaan menyaksikan khidmatnya diburu beberapa pasukan sebelum dia akhirnya membuat keputusan untuk kembali ke negeri kelahirannya.

Terdahulu, Syazwan bergelar ejen bebas apabila dia sendiri mengesahkan kontraknya bersama Kuala Lumpur sudahpun berakhir.

Dia menjelaskan kontraknya bersama pasukan itu ditamatkan selepas pasukan itu berdepan tunggakan gaji selama dua bulan bagi November dan Disember.

“Terdapat satu syarat dalam perjanjian dengan Persatuan Bolasepak Kuala Lumpur (KLFA) yang membenarkan saya menamatkan kontrak jika tidak menerima gaji untuk dua bulan,” katanya.


https://www.hmetro.com.my/arena/2019...ulang-ke-johor
__________________
Reply With Quote
  #4276  
Old 14-01-2019, 04:25 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default Kaki Rembat Artwork


Quote:
Bekas pemain pertahanan Negeri Sembilan & Aidelaide United di Liga Australia, Taylor Regan akan mengisi kuota pemain import Asia pasukan Selangor musim ini. Beliau dijangka akan membuat penampilan sulungnya bersama skuad The Red Giants pada aksi pra-musim di Thailand hari ini
__________________
Reply With Quote
  #4277  
Old 17-01-2019, 01:45 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default



Dickson Nwakaeme (kanan) bersama Presiden PBNP, Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah memegang Piala FA yang dimenangi skuad Tok Gajah pada 2014

Quote:
‘Orang Besi’ kembali bersama Tok Gajah?


KUANTAN 17 Jan. - Bekas bintang import Pahang, Dickson Nwakaeme dikatakan akan kembali menyarung jersi skuad Tok Gajah musim ini. 


Nwakaeme yang diberi jolokan ‘Orang Besi’ oleh peminat bola sepak tanah air dikhabarkan dalam perjalanan ke Malaysia seterusnya ke negeri ini untuk menjalani latihan bersama skuad Tok Gajah.


Khabar angin yang bertiup sejak kelmarin itu diperkukuhkan lagi dengan dua video yang dimuat naik oleh Nwakaeme menerusi Intsa Story di Instagramnya semalam.


Video pertama menunjukkan Nwakaeme memandu keretanya dengan memakai jersi pasukan Pahang edisi 2015 bersama kasut bola dan menuju ke padang untuk menjalani latihan berhampiran rumahnya di Nigeria. 


Video berdurasi sembilan minit 20 saat itu menyaksikan Nwakaeme bertutur dalam bahasa Melayu dengan mempelawa jurulatih Pahang, Dollah Salleh bermain bola bersamanya. 


“Hei bos, bos datang sinilah. Bos Dollah, datang sini main bola di Nigeria,” katanya. 


Nwakaeme turut menyatakan jersi nombor 10 skuad Tok Gajah hanya ada satu sahaja iaitu miliknya. 


Video kedua berdurasi 39 minit 34 saat pula menyaksikan Nwakaeme berenang dan berehat selepas menjalani latihan sambil berinteraksi menerusi panggilan video bersama beberapa penyokong Tok Gajah. 


Melalui satu perbualan, Nwakaeme menyatakan beliau akan ke Pahang dengan penerbangan dari Nigeria malam tadi. 


Nwakaeme turut menyanyikan lagu Ale-ale Tok Gajahku sambil berehat di tepi kolam renang. 


Sementara itu, Nwakaeme turut memuat naik satu video beliau sedang sarapan pagi dan membawa sebuah beg bagasi hari ini dipercayai dalam perjalanan ke Malaysia. 


Menurut sumber dalaman Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP), Nwakaeme dijangka tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) malam ini. 


Difahamkan, Nwakaeme akan terus dibawa ke Kuantan dan menjalani latihan pada keesokannya di Taman Gelora, Kuantan pukul 5 petang. 


Pemain berusia 33 tahun itu pernah beraksi cemerlang bersama skuad Tok Gajah selama dua musim pada 2014 dan 2015.


Nwakaeme yang bergandingan dengan pemain import dari Argentina, Matias Conti berjaya menjulang pasukan Pahang untuk muncul juara Piala Sumbangsih, Piala FA dan Piala Malaysia.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/sukan/bola-...#ixzz5cqC6PxIS
© Utusan Melayu (M) Bhd
__________________
Reply With Quote
  #4278  
Old 18-01-2019, 11:44 AM
aim02Aug aim02Aug is offline
Active Plus

aim02Aug's Avatar
 
Trader Rating: (0)
Join Date: Sep 2011
Location: Bangi, Jebat, Jolobu
Posts: 4,657
Thanks (Received): 0
Likes (Received): 297
Active Level
Default

Quote:
Originally Posted by TXT View Post


Dickson Nwakaeme (kanan) bersama Presiden PBNP, Tengku Abdul Rahman Sultan Ahmad Shah memegang Piala FA yang dimenangi skuad Tok Gajah pada 2014
pergh jika x tua mcm ni bagus bangat jd naturalisasi..
Reply With Quote
  #4279  
Old 25-01-2019, 12:33 PM
TXT TXT is offline
CG Super Hardcore

TXT's Avatar

 
Trader Rating: (7)
Join Date: Mar 2010
Location: miLan - KT - OT - KL
Posts: 252,451
Thanks (Received): 4885
Likes (Received): 3582
Blog Entries: 48
Active Level
My Mood:
Default


Quote:
WELCOME KALIDOU! 🔶⚫️ #vamospknp🔶⚫️ #orensemuabangun #kulukilir⚽️
__________________
Reply With Quote
  #4280  
Old 25-01-2019, 07:35 PM
kopirait kopirait is offline
CG Top Poster Club

kopirait's Avatar
 
Trader Rating: (6)
Join Date: Apr 2010
Location: -- .- ...
Posts: 29,295
Thanks (Received): 37
Likes (Received): 964
Blog Entries: 2
Active Level
My Mood:
Default


‘Tak Sangka Sampai Sekarang Tiada Pasukan Berminat..’ – Zamir Selamat

Bekas penjaga gol kebangsaan, Mohd Zamir Selamat seperti tidak percaya kariernya mungkin akan berakhir seawal usia 29 tahun.

Zamir yang juga bekas penjaga gol Johor Darul Ta’zim (JDT), Perak, PKNS FC dan Melaka United meluahkan kesedih4n itu di laman Instagram rasminya kelmarin. Pada masa sama, dia mengakui masih rindu untuk terus beraksi.

“Kadang-kadang malam macam ini la datang tak boleh nak tidur. Mungkin rindu kot. Iyelah, sudah 10 tahun ulang benda sama (bermain bola sepak dan tak sangka masa yang aku lalui sekarang (tiada pasukan) sampai seawal ini,” katanya.

Bagaimanapun, Zamir masih belum berputus asa dan mengharapkan doa peminatnya agar dia dapat mengikat perjanjian dengan mana-mana pasukan sebelum jendela perpindahan pertama pemain ditutup pada 20 Februari depan.

“Mungkin mustahil waktu macam ini ada lagi pasukan nak ambil saya tetapi harapan itu masih ada lagi di hati ini,” katanya lagi.

Sebelum ini, kelibat Zamir dilihat bersama Kelantan pada jelajah pramusim 2019, namun namanya ‘tidak melekat’ dalam skuad The Red Warriors kerana difahamkan tidak ada dalam perancangan pasukan itu.
Reply With Quote
Sponsored Links
Reply

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

AMP
Forum Jump