Ganjaran Bonus Forex Yang Terbesar Tidak Pernah Ditawarkan Sebelum ini ... BONUS TANPA SEBARANG DEPOSIT SEBANYAK $1500 DARI INSTAFOREX !!


Go Back   CariGold Forum > Blogs > ababill

Rate this Entry

Monyet 18SX

Posted 15-12-2008 at 05:54 PM by ababill

Dalam Hutan Hujan Tropika yang terpencil tinggal seorang Tarzan yang bijak, hensem dan kuat. Semua binatang takut dan hormat dengan Tarzan ini terutama kumpulan monyet bontot merah. Hendak dijadikan cerita kumpulan monyet ini bertemu dan berbincang mengenai pembangunan kumpulan mereka. Ada pula seekor monyet ini bersuara dan menyatakan ketidakpuasan hatinya. Ia berkata “kenapalah sepandai-pandai Tarzan itu tidak terfikir untuk memakaikan kita cawat seperti dia pakai tu”…takkan itu pun dia tak perasan… Monyet lain pun bersetuju dan menjerit-jerit. Ada monyet lain pula bersuara “ mesti ada rahsia yang kita tidak tahu..dan Tarzan tidak mahu kita memakai cawat tu” “Betullah” kata monyet lain…

“Apa kata kita selidik sebab Tarzan memakai cawat dan dia tak nak kita pakai” kata Ketua Monyet…Kalau macam tu kita hantar beberapa ekor moyet untuk menyelidik tetapi tidak boleh ramai-ramai nanti dia perasan”..kata Timbalan Monyet.

Akhirnya semua monyet setuju untuk menghantar 4 ekor monyet utk menjadi mata-mata. Maka pada keesokkan harinya keempat-empat monyet ini pergi dan menunggu di tempat biasa Tarzan mandi. Setiap ekor monyet memanjat 4 penjuru pokok keliling kolam tempat biasa Tarzan mandi.

Sebelum waktu maghrib, Tarzan pun pergi ke tempat biasa dia mandi dan membuka cawatnya dan diletakkan di tepi kolam. Kedengaran di suatu sudut bunyi sesuatu benda jatuh dan kedengaran juga disudut lain sesuatu jatuh. Rupa-rupanya setiap ekor monyet di atas pokok di setiap penjuru itu jatuh kerana ketawa berdekah-dekah. Lalu keempat-empat monyet ini berlari menuju tempat berkumpul sambil ketawa terbahak-bahak. Monyet lain kehairanan dan bertanya mengapa monyet yang menjadi mata-mata itu ketawa.

Akhirnya monyet yang ketawa tadi mencerita apa yang berlaku “patutlah Tarzan memakai cawat”…. “rupanya EKOR dia kat depan..” Maka tergelaklah semua monyet yang berkumpul itu…

MORAL : (jangan suka gelakkan orang lain @ jangan jadi monyet..hehe) Setiap orang membuat andaian mengikut pandangan mereka sendiri sebab mereka TAK TAHU. Jadi kalau kita menerangkan perniagaan kita pada orang lain kemudian mereka mengelak dan membuat andaian yang tidak sepatutnya..Relax.. SESUNGGUHNYA MEREKA TIDAK MENGETAHUI..adalah tugas kita menerangkan mereka agar mereka faham.
0 Thanks, 0 Likes
Posted in Uncategorized
Views 2711 Comments 4
Total Comments 4

Comments

  1. Old Comment
    fazarudin's Avatar
    keh..keh..keh..

    tp ekor tarzan tu pendek
    0 Thanks, 0 Likes
    Posted 16-12-2008 at 04:50 AM by fazarudin fazarudin is offline
  2. Old Comment
    KAMI SEDIA MEMBELI EMAS TERPAKAI BARU , LAMA , PATAH ,ROSAK DAN KHIDMAT TEBUS PAJAKAN EMAS DI PAJAK GADAI / AR-RAHNU

    999-950-916-90%-835-PAUN-750-585/MC-SUASA DAN EMAS PUTIH...

    EJEN DI PERLU KAN SEGERA DI KAWASAN KUALA LUMPUR DAN SELANGOR
    : KOMISEN 50%

    SEBARANG PERTANYAAN @ URUSNIAGA HUBUNGI :- AZAM
    PJBAT : 03-8737 9327 H/P 016-275 2000 / 019-233 0355 / 017-3076 786
    sila layari [url]www.dapat.net/emaskajang[/url] / [url]www.emaskajang.blogspot.com[/url] atau [url]www.buygold916.blogspot.com[/url]
    0 Thanks, 0 Likes
    Posted 23-12-2008 at 02:40 PM by BUNGA EMAS SERVICES BUNGA EMAS SERVICES is offline
  3. Old Comment
    Sudahlah ekor di depan, kulup pulak tu, hehehe....
    0 Thanks, 0 Likes
    Posted 26-12-2008 at 05:39 AM by romeati romeati is offline
  4. Old Comment
    Burdok's Avatar
    owh ye ke...rosak2..Tarzan2
    0 Thanks, 0 Likes
    Posted 03-01-2009 at 09:12 PM by Burdok Burdok is offline