BTC USD 41,675.4 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM
Bahagian 3.png

Ingin menjadi IB yang kaya!
Bahagian 3

Dalam artikel sebelum ni kaminada menyebut bertapa pentingnya konsisten dalam pengunaan social media untuk mengembangkan IB anda dan mula untuk dapatkan $2000 atau lebih setiap bulan dalam komisyen IB.

Ada beberapa cara apa yang anda perlu lakukan:
  1. Pilih apa yang perlu digunakan untuk anda memberi servis pada client anda (signal, mengajar, membantu jika ada masalah dengan broker atau lain2)
  2. Sentiasa aktif dalam social media ( buat blog atau buat group atau join facebook,telegram,whatsapp dan lain2)
  3. Setia dengan broker yang memberi imbuhan yang baik.
  4. Beritahu sebanyak mungkin mengenai produk anda. Beri mereka mencuba dengan percuma.
  5. Cuba untuk luaskan rangkaian anda sekurang2nya 2000 orang.

Apabila client sudah tahu dan sudah cuba servis yang anda sediakan setengah dari mereka anda sentiasa bertanya pada anda. Apabila 1-2 orang yang bertanya akan menjadi mudah untuk anda tetapi jika 50 orang yang bertanya dengan dengan anda dan semua dari mereka inginkan jawapan yang cepat. Adakah anda perlu untuk menjawab kesemua soalan itu?

Tiada jawapan yang tepat untuk soalan ini, tetapi ada cara penyelesaiannya: adalah lebih baik jika ramai yang tertarik dengan apa yang anda lakukan (memberi signal sebagai contoh), dan sebahagian besar masa anda akan dihabiskan dengan client anda untuk berdagang. Banyak soalan dengan tidak berdagang tidak akan mendapat komisyen IB. Inilah penukaran dalam permainan.

Mana lebih baik: klien yang berdagang sedikit, atau klien yang selalu trade? Jawapannya baik ada klien yang banyak dan kesemuanya berdagang.

Hanya 1/3 orang yang mengikuti anda dan buka akaun MT4 dibawah IB anda yang akan berdagang. Bermaksud 100 orang yang berdaftar dengan IB anda, hanya 30-35 dari mereka yang akan berdagang.

Disini ada 2 cara :
  1. Bentangkan servis anda dan daftar dibawah IB anda : buat tawaran percuma seperti tawaran terhad ( cth: 2 signal sehari dengan lewat 10 minit) sementara klien di bawah IB anda mendapat 10 signal sehari tanpa penangguhan.
  2. Yakinkan mereka yang berada di bawah IB anda untuk berdagang.

Semua yang dibawah anda IB anda samada mereka berdagang atau tidak berdagang mengetahui faedah yang mereka akan peroleh sekiranya berdagang dibawah IB anda. Buat atau invite mereka dalam group untuk mereka menerima signal premium atau apa2 maklumat dari anda. Berikan syarat-syarat minimum untuk ahli anda, cthnya mereka perlu berdagang sekurang2nya 1 lot sebulan.Sekiranya mereka tidak memenuhi syarat anda boleh mengeluarkan mereka dari group premium anda. Anda beri perkhidmatan premium dan mereka mesti lah perlu menyumbang sesuatu untuk anda.

Anda boleh berhubung dengan Broker anda untuk adakan promotion untuk klien anda (ini yang kami buat jika anda adalah IB dibawah Tickmill): ini adalah jalan yang terbaik untuk anda menawarkan khidmat eklusif anda pada klien anda yang mana mereka tidak akan dapat sama sekali dengan mana-mana IB yang lain.

Beritahu pada mereka supaya mereka menyampaikan pada orang lain tentang produk dan group anda.Jika anda sentiasa ingat kan mereka untuk berkongsi mengenai anda dan mereka akan lakukan untuk anda walaupun dengan percuma. Pastikan produk anda adalah yang terbaik.

Pastikan anda menjawab soalan klien anda dengan pantas. Jika mereka selalu bertanya bila mereka mempunyai masalah dan mereka akan jangkakan jawapan anda pantas. Dengan cara pantas dan respon professional dari anda klien and akan lebih menghargai apa yang anda lakukan pada klien2 anda.

Kesimpulannya: matlamat awal anda sebagai IB adalah untuk mendapatkan sebanyak mungkin klien untuk mengikuti anda. Langkah seterusnya adalah menukar klien anda menjadi pedagang di bawah IB anda. Ini akan menghasilkan komisen IB untuk anda, tetapi pada masa yang sama mereka menjadi orang yang memerlukan perhatian tetap anda. Tunjukkan kepada mereka apa faedah yang akan mereka dapat sekiranya mereka berdagang di bawah IB anda dan sentiasa bertindak secara profesional. Bercakap dengan broker anda, seperti apa yang kami lakukan di Tickmill untuk mencari jalan terbaik untuk mengembangkan perniagaan. Hanya jika semua pihak menang (pelanggan-anda-broker) ini akan menjadi perniagaan jangka panjang yang akan memastikan pendapatan tetap anda. Cara mudah anda perlu menjadi sebahagian dari klien Tickmill dengan klik link https://bit.ly/3kYBWfn Semoga kita mencapai apa yang kita mahukan dalam menjadi IB yang berjaya dan kaya.

Comments

There are no comments to display.

Blog entry information

Author
Tickmill
Views
199
Last update

More entries in Forex Broker

More entries from Tickmill

Top
Log in Register