BTC USD 62,716.2 Gold USD 1,736.06
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ibu Kolagen / Pure Marine Collagen RM10/100gm

PENGAMAL IBU KOLAGEN / PURE MARINE COLLAGEN TIDAK BOLEH AMBIL MINUMAN BERKAFIEN SEPERTI KOPI, TEA, NESCAFEE DAN SEBAGAINYA. TETAPI DIGALAKKAN MENGAMBIL VITAMIN C UNTUK MEMAKSIMUMKAN KEBERKESANAN KOLAGEN INI.

SELAMA MENCUBA KE AJAIBAN ANUGERAH TUHAN INI.
:)

Cara Penyediaan Ibu Kolagen / Pure Marine COllagen
1) basuh 4 - 5 kali seperti basuh beras.
2) rendam kan collagen tersebut selama 4-5 jam atau semalaman
3) dengan air 2.5liter utk 1 pakej (100gm) masak dengan api perlahan atau sederhana..sehingga hancur.
4) biarkan sejuk seketika baru simpan dalam peti ais (pastikan bekas tertutup risau naik kualapok)
5) collagen tersebut akan menjadi seakan jelly..gunakan 3 sudu utk di campurkan dalam segelas air dan boleh la diminum..mana2 yang tak tahan bau, collagen tersebut boleh dibancuh dengan gula batu dan perisa rebina, sirap, mango, oren dan sebagainya.

MASKER Muka/Badan
Cara2nya
1. Cuci muka 2-3 kali supaya pori2 di muka terbuka luas
2. Sapu rata gumpalan kolagen yg dah direbus di muka
(sangat bagus dibuat setiap hari)
3. Biarkan lebih kurang 15 minit atau boleh juga dibiarkan semalaman
sebelum dicuci

Rambut halus & Subur
Air rendaman rumpai laut (pure marine collagen) yg direndam semalaman boleh juga dibuat masker kepala

Cara2nya
1. Ambil air PCM yg di toskan
2. Sapu je kat kepala @ rambut
3. tunggu ia kering & bilas
* Nak pakai lama2 pun boleh

Hilangkan Rekahan Ditumit Kaki
Air rendaman rumpai laut (pure marine collagen) yg direndam semalaman boleh dibuat masker kaki

Cara2nya
1.Ambil air PCM yg di toskan
2.Letak didalam besen @baldi
3.Rendamkan kaki anda sambil santai
4. 5 mint rendam pun dah nampak kesannya
* nak rendam lama-lama pun boleh

Pure Marine Collagen 100gram (penggunaan 3-4 minggu)

Kolagen ni berkesan kalau amalkan ada nmpk kulit akan makin berseri-seri tak da lagi kulit kusam, kalau seminggu lebih boleh nampak especially pori2 muka akan rapat dan nampak licin..nak wat masker pon boleh.

KOLAGEN:
Nilai-nilai nutrisi 10x ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu (rm300/mangkuk)
Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (rm400 hingga ribu2 ringgit)
24% kolagen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang2
PH bernilai 7.6
KALSIUM- 37x lebih tinggi daripada hati ikan.
ANTIOKSIDA 55Ox lebih kuat dari vitamin C.
VITAMIN A 40x lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.
PROTEIN 21x lebih banyak dari susu.
OMEGA 3 DAN OMEGA 6 2326x lebih banyak dari ikan.
Tumbuhan yang mempunyai banyak mineral didalamnya jika dibandingkan dengan sayur daratan yang lain. Antaranya ialah kalsium, kalium,zat besi, magnesium, iodine, potasium,vitamin B6,B12,C,A,omega 3 dan antioksidan
Kaya dengan OMEGA-3 yang akan membuat kulit KENYAL dan KENCANG.
Penuh dengan KOLAGEN
Kandungan SERAT yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir
Kandungan IODINE yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang
Sudah diiklankan dalam rancangan NONA 20 mei 2012 (pada yang sempat tonton lah)

1. Laraskan BERAT BADAN dan HORMON.
2. Anti-bakteria, Pemecatan TOKSIN.
3. Menghilangkan SEMBELIT
4. Mengurangkan tekanan darah tinggi dan hypotension
5. MENCANTIKKAN KULIT, MELICIN dan MENEGANGKAN kulit (anti penuaan)
6. Memulihara sel-sel kulit mati (JERAWAT), perbaiki masalah kejatuhan penjagaan
KULIT dan RAMBUT, kurangkan KEDUTAN ,TEMPAT HITAM, SELULIT DAN JERAWAT
7. Menormalkan fungsi kelenjar tiroid
8. Membantu meningkatkan METABOLISME
9. Meningkatkan fungsi stomatch
10. Membantu Menghapuskan nefritis, Artritis, basal
11. Strength Strengthens saluran darah, mengurangkan penyakit sendi,
kecacatan Kolagen, Darah badan dan Purpura haemorrhagica
12. Meningkatkan PEREDARAN DARAH, Dingin dan mencegah sakit bahu
13. Berkesan bagi orang-orang yang telah sarcoma atau TUMOR
14. SLIM UP abdomen dan PUNGGUNG anda, melembutkan kulit dan mengurangkan
sakit pinggang
15. Mencegah ANEMIA
16. Mengisi rawan antara sendi, menguatkan tulang, sinews dan ligamen serta lebih rendah sakit belakang dan sebagainya

- menurunkan darah tinggi, kolestrol, kencing manis dan pernah disiarkan dalam surat khabar berita harian boleh merawat penyakit jantung....

SIAPA YANG BOLEH MAKAN KOLAGEN INI:
Wanita dan lelaki
Ibu mengandung Kulit bayi jadi cantik, putih dan halus (untuk kandungan 6 bulan keatas shj). Ibu rasa bertenaga dan tidak mudah letih
Ibu menyusui bayi- boleh makan tapi dengan syarat tidak boleh lebih 5 gram sehari kerana kandungan iron adalah tinggi.
Kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
Wanita selepas bersalin/berpantang tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 3 bulan bersalin kerana ia besifat sejuk.

PERINGATAN
Jika rumpai laut/ pure marine collagen menunjukkan pertumbuhan krystal putih seakan2 kulat....sebenarnya ia bukan kulat...ianya merupakan hablur garam laut iodin yang terhasil bila mana suhu lembab & boleh dibuang dengan membasuh sebelum direbusnya...
Jangan panik.... ni merupakan ciri-ciri rumpai laut asli.

PERHATIAN
Elakkan minum kopi, teh, nescafe,minuman bergas
~ semua tu boleh menyerap dan membuang Vitamin C, Kolagen & Gluthathione (agen pencerah) dalam badan kita......Pemgambilan bersama Vitamin C ~kesan yang maksimum & lebih cepat...
Jangan lupa minum air kosong banyak2 2-3 liter sehari..

www.facebook.com/beautielife
0123499941 (sms)

Comments

There are no comments to display.

Blog entry information

Author
mydiana
Views
28
Last update

More entries in Others

Top
Log in Register