BTC USD 53,882.0 Gold USD 1,793.97
Time now: Jun 1, 12:00 AM

duakosongsatutiga dan B.A.T.U

1901538-167901-fireplace-flaring-fire-in-a-fireplace-the-reveted-wild-stone-and-a-marble.jpg


alhamdulillah. disaat teks ini ditulis, ada 2 jam je lagi dalam tahun 2012.
tahun yang mempunyai pelbagai pelajaran yang telah berjaya dipelajari.

yup.aku mmg banyak belajar. terutama di pertengahan tahun.
aku belajar bahawasanya aku perlu lebih berhati2 ketika membuat keputusan. tersalah keputusan maka akan kesal.
oh ye. sudah diceritakan di entry tajuk K.E.S.A.L.

di penghujung tahun, aku belaja ttg sebuah pekhianatan, persahabatan, jenis kawan,dendam dan kesumat.
yang paling aku seronok, aku belajar 3 jenis batu yang bahaya.

1. BATU API
selalunya org jenis batu api ni, dia suke menyampaikan cerita "andaian" kepada org lain dan menyebabkan perbalahan berlaku.
contoh la..si batu api ni ada mendengar si A berkata sesuatu. tetapi yang banggang nye si Batu Api ni, dia tak berapa sure apa yang di perkatakan oleh A.
lepas tu, memandangkan dia ni dasar batu api yang suke tgk api membara, dia pun cakap kat B yang A ni mengumpat B.
lalu terjadilah perbalahan dan si Batu Api ni pun mengekekla suka..

2. Batu Jalanan

wahhh dengar mcm innocent je.. baiikk je.. sbb takde mcm takde bunyi "api".
tapi sebenarnye batu jalanan ni lah yang menyusahkan dan lebih bahaya dari Batu Api.
eh eh?? apsal plakk? batu tu baik je.. dok tepi jalan je...

ha! sbb dok tepi jalan lah yng bahaya. jenis menempel. dah namanya JALANAN.
takde siapa pun kisah pasal dia. dia ada ke, takde ke org tak peduli pun.
tapi batu jenis ni, suke menyusahkan orang lain dan jenis menebeng.
disebabkan dia bosan berada di JALANAN, dia pun mahu menonjolkan diri agar di pandang sebagai batu marmar.
wut? batu marmar? oh please. JALANAN is remain JALANAN. tolong sedar diri.

3. BATU NERAKA

wow! batu neraka sangat bahaya. mcm virus berbahaya yang meresap masuk dalam sistem tubuh dan menjahanamkan organ dalam sekelip mata.
see.. betapa bahayanya Batu Neraka.
Batu Neraka ialah mereka yang kita sangkakan dia baik.. takde masalah ngan kita.. tapi rupa2nye bila ada peluang, dia merentap peluang itu dan menjadi LEBIH2.
lebih2?? ye! sangat berlebihan.
dialah yang konon segala ratu dan raja dalam dunia pembatuan.
menghasut sana sini dan berlagak mcmlah kau pernah terlibat dan kau tahu semua benda.
Batu Neraka ni merangkumi kedua2 jenis batu diatas. ala ala gabungan la kira..
asal2nye dia menempel je tepi jalan.
pastu bila batu api bertindak, dia pun nak jadik lebih dari batu api lalu jadilah dia BATU NERAKA.

****
ok. tamat pasal batu.
kalau nak tahu lebih lanjut atau nak tahu mcmne rasanya berhadapan dengan batu2 ni, sabar.
satu hari nanti kau akan rasa jugak. sbb aku percaya pada KARMA.

ok...kembali kepada

DUAKOSONGSATUTIGA.2013.

untuk tahun 2013 aku berharap sesuatu yang lerbih bermakna akan tiba.

tahun baru, gaya baru, pesen baru.pelajaran baru.
semoga aku sukses dalam pekerjaan amin.
smoga aku makin bahagia :)

Comments

There are no comments to display.

Blog entry information

Author
RuthlessFairy
Views
975
Last update

More entries in Others

More entries from RuthlessFairy

  • Jika
    Jika aku tahu Sungguh. Tidak akan aku disini lagi Membiar diri...
  • Berat
    7/1/2018. Lagi. kau hilang dengan kata tipuan kau. meninggalkan aku...
  • peluang
    untuk F. peluang.. semua orang dalam dunia harus tahu tentang...
  • Sudahi-lah.
    masih lagi tentang sakit. Tuhan, rasa yg lahir ini adalah dari Kau...
  • Bersepai
    bersepai - hati ini kau keje kan berdebu - perasaan ini kau tumbuk...
Top
Log in Register