BTC USD 54,391.8 Gold USD 1,793.82
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Aku terima nikahnya... Kau tau ape maksud ayat ni??

Aku terima nikahnya..


Bunyi mcm senang? Nah ni makna tersiratnya..

Aku tanggung dosa2 si dia dr ibubapanya,apa saja dosa yg si dia
buat,dari dedah auratnya sehingga tinggal solatnya,aku tanggung &
bkn lg ibubapa si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela msk neraka & malaikat Zabaniyah melibas bdnku sehingga pecah..


hebatkan? Jangan ingat nak pikul tanggungjawab sebagai suami nie
senang, jangan fikir dirikan 'masjid' ini satu perkara yang mudah. Lafaz bukan setakat di bibir sahaja. Habis majlis, selesai malam permata, maka jadi suami isteri lah korang. Kehidupan alam rumahtangga nie ada masa tak seindah yang kita sangka, ada pasang surut, ada onak dan duri. Agama tu penting, takde agama, pegangan agama tak kuat, goyahlah rumahtangga. Suami umpama akar pokok, selagi dibaja dengan baik, maka akan 'hidup' lah pokok itu dengan subur dan terhasillah buah atau bunga yang molek. Sekiranya tak, maka hancurlah semuanya.Tepuk dada tanya selera.. Jangan sekadar siapkan duit berpuluh ribu untuk kahwin, untuk hantaran tapi 'bahu' yang bakal memikul tanggungjawab masih lagi tidak sempurna..

Comments

There are no comments to display.

Blog entry information

Author
pajamada
Views
53
Last update

More entries in Others

More entries from pajamada

Top
Log in Register