USD MYR 4.13700 BTC MYR 249,652 Gold MYR 7,200.18
Time now: Jun 1, 12:00 AM

10 teknik simple kuruskan badan

Simple simple pun, korang kena buat lah ye..Bukan baca dan lepas tu buat donno je.

Nak kurus, kena usaha...

Ni dia, teknik simple yang tak pernah terfikir dek akal
pun sebelum ni..

Kredit kepada http://adf.ly/3RsuY (En. Ben)
sebab semangat beliau membantu mereka yang nak kurus ni.

1. [Tips Kurus Simple]
Katakan anda tinggal di sebuah apartment
tingkat 6. Semasa menunggu lif, biarkan
orang lain menekan dahulu aras tingkat masing
masing, tugas anda hanyalah melihat aras mereka.
Pasti ada yang menekan tingkat 4, 7, atau 8.
Anda pilihlah sendiri samada untuk turun di
tingkat mana (4,7 atau 8) DENGAN MENGGUNAKAN TANGGA terus ke
aras 6 (rumah anda).. Amacam! Kan kalori terbakar tu..

2. [Tips Kurus Simple]
Bila makan dikenduri kawan baik anda,
pastikan anda mulakan pemakanan anda
dengan buah-buahan terlebih dahulu!

3. [Tips Kurus Simple]
Katakan anda sedang menunggu lif beramai
ramai untuk naik ke Pejabat anda. Ada sorang
mamat ni pergi tekan tingkat 1 sedangkan
tingkat 1 tu hanya sebanyak 20 anak tangga je.
Cara perli yang paling sopan ialah dengan
tarik nafas anda sambil menggeleng-gelengkan
kepala. Esok, mesti mamat tu segan nak tekan
tingkat 1 lagi.

4. [Tips Kurus Simple]
Bila sedang bekerja, pastikan anda membawa bersama
botol air 3 liter setiap hari. Simpan botol itu
di pantry bukannya di bawah meja anda.
Setiap selang 1 jam anda perlu bergerak
ke pantry untuk minum. sehari 40 kalori terbakar
sebab pergerakan ini :)

5. [Tips Kurus Simple]
Bermainlah dengan anak anda setiap petang.
Bermain kejar-kejar, lepas 10 minit pasti
peluh bercurah-curah dan anak anda akan
tidur awal malam itu. Kan senang :)

6. [Tips Kurus Simple]
Bila bangun pagi sebelum gosok gigi,
minum segelas air terlebih dahulu OK

7. [Tips Kurus Simple]
Parking kereta anda jauh sedikit bila
pergi ke Shopping Complex. Ini membuatkan
anda berjalan lebih banyak pada hari itu :)

8. [Tips Kurus Simple]
Katakan anda sudah menempang tiket wayang
pada pukul 2pm minggu ini. Pastikan anda
datang awal 2 jam bagi membolehkan anda
berwindow shopping. Tu pun bakar kalori jugak
tanpa disedari.

9. [Tips Kurus Simple]
Setiap kali makan tengahari, ambil nasi
suku TAPI sayur 3 jenis..

10. [Tips Kurus Simple]
Kawan-kawan tak nak bersenam bersama anda?
Tak jadi masalah, anda pergi je ke taman dan
jogging dibelakang mak cik atau pak cik di sana.
Jangan terkejut, bila Pak cik atau Mak cik
tu nak jadikan anda anak menantu mereka.

Nak lagi tips2 yg lain? Klik di bawah
http://adf.ly/3RsuY


total-ebook-mempersembahkan.jpg

Comments

There are no comments to display.

Blog entry information

Author
azaz
Views
666
Last update

More entries in Others

More entries from azaz

Top
Log in Register