BTC USD 67,037.3 Gold USD 2,331.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Zainal berang dikecam 'pakcik tua nak mampus, kubur dah panggil'

akudotcom

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
51,130
Joined
Jun 17, 2007
Messages
51,130
Reaction score
6,249
Points
881
Awards
1
Zainal berang dikecam 'pakcik tua nak mampus, kubur dah panggil'

Zainal nasihatkan golongan peminat taksub artis jaga adab terutamanya dalam meninggalkan komen dalam media sosial. - NSTP/Aziah Azmee
KUALA LUMPUR: Penghibur terkenal, Datuk Zainal Abidin menyelar sikap segelintir peminat taksub artis yang disifatkannya kurang ajar dan bodoh.

Kenyataan itu dikeluarkan Zainal berikutan berang dengan sifat ditunjukkan peminat ketika menulis komen dalam media sosial.

"Peminat sekarang kurang ajar dan bodoh. Mereka selalunya memuat naik dahulu, kemudiannya baru fikir.

"Cubalah fikir dahulu, baru muat naik komen. Kalau nasihat dan tegur baik-baik, saya terima, tetapi saya pula dihentam.

"Sehingga ada yang panggil saya sebagai pakcik tua nak mampus, kubur dah panggil," katanya kepada BH Online.

Sehubungan itu, Zainal menasihatkan golongan peminat untuk menjaga adab terutamanya dalam meninggalkan komen dalam media sosial.

"Janganlah guna bahasa kasar sebegitu. Daripada saya nak dengar nasihat, terus berubah jadi benci.

"Kita orang Melayu, beragama Islam yang ada adab dan adat.

"Walaupun anda ustaz sekalipun, kalau tiada adab baik, saya tetap tak dapat terima," ujar penyanyi lagu Hijau ini

Terdahulu, Zainal menerima kecaman apabila teguran dibuat terhadap seorang penyanyi popular tular .

Zainal ditemui pada majlis pelancaran Konsert Zainal Abidin Tiba Masa di Bangsar, di sini, hari ini.

Yang turut hadir, penganjur konsert, Adam Sofian Mazlan.

Konsert sempena meraikan pembabitannya ke-30 tahun dalam dunia seni akan diadakan di Panggung Sari, Istana Budaya pada 30 September ini.

Pada majlis itu, bekas vokalis kumpulan Headwind itu turut melancarkan single baharu berjudul Tiba Masa hasil ciptaan Michael Veerapen dan lirik oleh Mukhlis Nor serta video muzik lagu itu.
 
Sponsored Post

Zainal berang dikecam 'pakcik tua nak mampus, kubur dah panggil'

Zainal nasihatkan golongan peminat taksub artis jaga adab terutamanya dalam meninggalkan komen dalam media sosial. - NSTP/Aziah Azmee
KUALA LUMPUR: Penghibur terkenal, Datuk Zainal Abidin menyelar sikap segelintir peminat taksub artis yang disifatkannya kurang ajar dan bodoh.

Kenyataan itu dikeluarkan Zainal berikutan berang dengan sifat ditunjukkan peminat ketika menulis komen dalam media sosial.

"Peminat sekarang kurang ajar dan bodoh. Mereka selalunya memuat naik dahulu, kemudiannya baru fikir.

"Cubalah fikir dahulu, baru muat naik komen. Kalau nasihat dan tegur baik-baik, saya terima, tetapi saya pula dihentam.

"Sehingga ada yang panggil saya sebagai pakcik tua nak mampus, kubur dah panggil," katanya kepada BH Online.

Sehubungan itu, Zainal menasihatkan golongan peminat untuk menjaga adab terutamanya dalam meninggalkan komen dalam media sosial.

"Janganlah guna bahasa kasar sebegitu. Daripada saya nak dengar nasihat, terus berubah jadi benci.

"Kita orang Melayu, beragama Islam yang ada adab dan adat.

"Walaupun anda ustaz sekalipun, kalau tiada adab baik, saya tetap tak dapat terima," ujar penyanyi lagu Hijau ini

Terdahulu, Zainal menerima kecaman apabila teguran dibuat terhadap seorang penyanyi popular tular .

Zainal ditemui pada majlis pelancaran Konsert Zainal Abidin Tiba Masa di Bangsar, di sini, hari ini.

Yang turut hadir, penganjur konsert, Adam Sofian Mazlan.

Konsert sempena meraikan pembabitannya ke-30 tahun dalam dunia seni akan diadakan di Panggung Sari, Istana Budaya pada 30 September ini.

Pada majlis itu, bekas vokalis kumpulan Headwind itu turut melancarkan single baharu berjudul Tiba Masa hasil ciptaan Michael Veerapen dan lirik oleh Mukhlis Nor serta video muzik lagu itu.
jgn pedulikan je...biasa peminat artis ni.. org org yg takde kerja ....byk sgt masa lapang...lagi lah jenis dok kutuk dalam sosmedia.....takde nilai semua tu....Zainal ni artis paling profesional...tak perlu layan sampah sampah tu
 
antara penyakit zmn skg ialah org tuo hati mudo.... yg ni keno btg idung den skali... dh 49thn dipanggil pakcik sano sini

tapi bilo den penat senam tolak pokok kek tasik, nmpk aweks joging terus raso bertenago yah yah yah

ekekekekke
 
antara penyakit zmn skg ialah org tuo hati mudo.... yg ni keno btg idung den skali... dh 49thn dipanggil pakcik sano sini

tapi bilo den penat senam tolak pokok kek tasik, nmpk aweks joging terus raso bertenago yah yah yah

ekekekekke
sama cam aku bang...

penyakit aku kalau kat kedai makan (biasa kedai siam), panggil pelayan kak...tak sedar diri dah tua...patut panggil adik kat pelayan tu...

muncung pelayan tu sekor2 bila kena panggil akak.... :LOL:
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register