BTC USD 39,918.5 Gold USD 1,828.05
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Zaid perlu keluar dari rumpun Melayu - Shahidan

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KANGAR 2 Nov. — Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menyifatkan kenyataan Senator Datuk Zaid Ibrahim mengenai ketuanan Melayu sebagai keterlaluan.

“Zaid perlu bertaubat, jika tidak, Zaid perlu keluar dari rumpun bangsa Melayu,” kata Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO.

Shahidan berkata, jika bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu terus mempertikai konsep ketuanan Melayu, beliau tidak seharusnya menjadi Melayu lagi kerana sebagai bangsa Melayu Zaid seharusnya membela Melayu bukan memburukkannya.

“Beliau sepatutnya memiliki semangat Melayu dan tidak seharusnya mempertikai ketuanan Melayu secara terbuka,” kata Shahidan yang ditemui pada majlis penutup Kejohanan Lumba Basikal Terbuka Perlis 2008 dan Kejohanan Lumba Basikal Wanita Piala Presiden di sini hari ini.

Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO mahu Zaid memohon maaf kerana selama ini beliau dikenali dengan nama Melayu.

Baru-baru ini Zaid mendakwa konsep ketuanan Melayu adalah satu kegagalan yang membawa keburukan kepada kaum itu malah beliau menyifatkan konsep itu juga menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar negara. - Bernama


Ayat 'taubat' tu yang tak tahan tu. Siap suruh keluar dari Melayu pulak. Apa kalau dah melayu tak boleh nak kondem ker kena asyik puji saja ker. Kalau benda dah betul apa salah kondem demi kebaikan bukan keburukan.
 
Sponsored Post

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
shahidan ni kadang2 mingai gak aku tgk
dari isu bola sampai ke politik
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
shahidan ni kadang2 mingai gak aku tgk
dari isu bola sampai ke politik

nasib baik dia bukan warga g kalau tak dengan hang-hang sekali dia suruh taubat

:eek::eek::eek:
 

RizMa

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Apr 29, 2007
Messages
4,475
Reaction score
112
Points
38
Shahidan ni giler kuasa
semua die nak
semua kerusi presiden yg ada kalau boleh die nak sapu
nk kasik kaya skit
xcukup lg dgn ladang anggur n pokok ketom die tu:)):))
 

kodin

Fun Poster
Joined
Jul 11, 2007
Messages
332
Reaction score
0
Points
10
teruk sgt ke melayu sampai kene maki/cemuh/perli/kutuk dgn bangsa sendiri..

cina takde pun kutuk bangsa cina sendiri, india pun takde kutuk sendiri gak...walaupun ade yg buat slack gak, tp sesama bangsa takde plak kutuk.. dorg hanya akan kutuk jika melibatkan kepentingan bersama..

tapi melayu... haishhh.. :(
 

iswarahijau

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2007
Messages
6,060
Reaction score
44
Points
70
mcm itulah...zaid ni mentaliti macam karpal singh.. lawyer ni kalau dah tahap terror,egonya memang setinggi langit... dia pikir dia aje yg hebat,tak lut undang2..

teruk sgt ke melayu sampai kene maki/cemuh/perli/kutuk dgn bangsa sendiri..

cina takde pun kutuk bangsa cina sendiri, india pun takde kutuk sendiri gak...walaupun ade yg buat slack gak, tp sesama bangsa takde plak kutuk.. dorg hanya akan kutuk jika melibatkan kepentingan bersama..

tapi melayu... haishhh.. :(
 

dino

Super Active Member
Joined
May 9, 2007
Messages
7,610
Reaction score
0
Points
60
mcm itulah...zaid ni mentaliti macam karpal singh.. lawyer ni kalau dah tahap terror,egonya memang setinggi langit... dia pikir dia aje yg hebat,tak lut undang2..

Dah dia terer,apa nak buat.
Ni aku tengok banyak juak2 UMNO,sekolah tak tinggi mana (bkn nak hina)..tp ckp,lagak......tuhan jer yg tau.Apa,dia org ingat kalau duk dlm OMNO tu,tak mati ker?....... :-?
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
wah..mcmnie kena suru kuar dr melayu ler..
 

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
melayu ni kan hak umno...:eek::eek:
 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
KANGAR 2 Nov. — Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perlis, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim menyifatkan kenyataan Senator Datuk Zaid Ibrahim mengenai ketuanan Melayu sebagai keterlaluan.

“Zaid perlu bertaubat, jika tidak, Zaid perlu keluar dari rumpun bangsa Melayu,” kata Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO.

Shahidan berkata, jika bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu terus mempertikai konsep ketuanan Melayu, beliau tidak seharusnya menjadi Melayu lagi kerana sebagai bangsa Melayu Zaid seharusnya membela Melayu bukan memburukkannya.

“Beliau sepatutnya memiliki semangat Melayu dan tidak seharusnya mempertikai ketuanan Melayu secara terbuka,” kata Shahidan yang ditemui pada majlis penutup Kejohanan Lumba Basikal Terbuka Perlis 2008 dan Kejohanan Lumba Basikal Wanita Piala Presiden di sini hari ini.

Shahidan yang juga anggota Majlis Tertinggi UMNO mahu Zaid memohon maaf kerana selama ini beliau dikenali dengan nama Melayu.

Baru-baru ini Zaid mendakwa konsep ketuanan Melayu adalah satu kegagalan yang membawa keburukan kepada kaum itu malah beliau menyifatkan konsep itu juga menyebabkan berlaku pembaziran sumber, tenaga dan masa yang penting dalam menangani isu sebenar negara. - Bernama


Ayat 'taubat' tu yang tak tahan tu. Siap suruh keluar dari Melayu pulak. Apa kalau dah melayu tak boleh nak kondem ker kena asyik puji saja ker. Kalau benda dah betul apa salah kondem demi kebaikan bukan keburukan.

bile la nak pikir masalah rakyat kalo asyik duk pikir pasal bangsa...minyak mahal ni!!!!:(scam
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register