Yuran baru taska RM450 seorang

CG Sponsors




balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
Kuala Lumpur: Persatuan Pengusaha dan Pengasuh taska Berdaftar Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (PEPENTA WPKL) akan menaikkan yuran bulanan taska berikutan kos operasi meningkat selain memberi ruang kepada pengasuh memperoleh pendapatan lebih tinggi.

Presidennya, Hashim Ibrahim berkata, caj baru yang akan dikenakan bermula 1 Jun depan ialah pada kadar RM450, kenaikan antara RM150 hingga RM200 dengan beberapa pengubahsuaian taska sudah pun dicadangkan kepada pengusaha di sekitar Lembah Klang.


Katanya, bagi tujuan itu, satu memorandum sudah diserahkan kepada pejabat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak minggu lalu untuk memohon pertimbangan serta suntikan dana bagi meringankan beban pengusaha yang perlu membayar gaji minimum RM900 berkuat kuasa pada tarikh itu.

“Kita akur dengan arahan pelaksanaan kadar gaji itu, tetapi di peringkat pengusaha, kita memiliki kemampuan yang terhad kerana kos semakin tinggi. Jadi dalam mesyuarat baru-baru ini, kita buat keputusan untuk mengenakan RM450 seorang,” katanya ketika ditemui semalam.


Kenaikan itu katanya turut merangkumi yuran tahunan, kadar kerja lebih masa, transit sekolah rendah, tadika dan sekolah menengah.


“Setakat ini, sebahagian besar pengusaha berdaftar di Lembah Klang bersetuju untuk menaikkan yuran,” katanya.



sumber:http://www.hmetro.com.my/articles/YuranbarutaskaRM450seorang/Article
 
Last edited:
Sponsored Post

smithmagge

Super Active Member
Joined
Apr 10, 2010
Messages
6,651
Reaction score
191
Points
73
ada tak alternatif untuk kerajaan turunkan harga selain bagi subsidi?ini salah satu contoh sikap peniaga...PR kena bersiap sedia kalau menang nanti...
 

Yul-Minho

Legendary Member
Joined
Jul 23, 2012
Messages
15,938
Reaction score
1,170
Points
201
giler kot naik smpai RM150 - RM200 terus..
baik benti kerja slh sorang jg anak.. taska jer pun..
pastu ambil mengasuh anak org lain sorg dua buat tmbah pendapatan..
 

dan50

Super Active Member
Joined
Aug 22, 2010
Messages
6,493
Reaction score
117
Points
73
pala ***** dia berjambul!!
 

valentinik

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
2,663
Reaction score
298
Points
51
hahaha,belum laksana lagi gaji minimum dah ada geng peniaga yg plan nak naikkan harga perkhidmatan..cmana gomen nak counter hal ni?gila ke sorang anak nak cas rm450..mungkin lepas ni kena ada BT1M,bantuan taska 1 malaysia,setiap anak dapat bantuan rm200 sebulan,hahahaha..
 

kni

Legendary Member
Joined
Dec 14, 2007
Messages
10,394
Reaction score
161
Points
138
ooo.. ni salah 1 program tranformasi najib ker?
 

balqis07

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 27, 2010
Messages
30,953
Reaction score
294
Points
136
Mahalnya kalau sorang RM450, bayangkan kalau ada beberapa orang anak...alamatnya abis duit gaji bayar kat taska aje.
 

Kiniki

Super Active Member
Joined
Feb 20, 2011
Messages
9,234
Reaction score
10
Points
65
dilema ibubapa yg bekerja..nak hantaq ke taska mahal, nak berhenti kerja, sayang...harga barang makin naik..kalau harap pada gaji suami je, parah gak tu..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register