'Ysuku' dalam pemerhatian polis

CG Sponsors




jaih

Super Active Member
Joined
Jan 14, 2006
Messages
9,645
Reaction score
283
Points
91
yg paling utama... g sita yg arbok version tuh... ada 2 bijik hahaha
 
Sponsored Post

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,329
Reaction score
320
Points
41
tu la gedik sgt modi melampau2..menunjuk2...
 

valentinik

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
2,663
Reaction score
298
Points
51
Elok jugak ada operasi camni,kalau x bbudak melayu paling banyak mengabiskan duit kat moto,sampai berpuluh ribu..
 

The Maut

Active+ Member
Joined
Jul 19, 2019
Messages
2,828
Reaction score
72
Points
40
X dak pasaii2 ysuku naik rege. Sentimen
 

The Maut

Active+ Member
Joined
Jul 19, 2019
Messages
2,828
Reaction score
72
Points
40
Drop sebatang rege ysuku pasni. Bru dlm hati ada jgk rasa nk pakai ysuku tp bini x kasik. :cry:
 

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
hehehe...biase la...main motor..modi tu biasa... kalau betul rempit ape nak takut hahaha,

pantang mundur, kecuali operasi.
 

matabulat

Active+ Member
Joined
Oct 18, 2016
Messages
2,619
Reaction score
713
Points
81
Aku nk tgok polis ada bran tak sita & saman moto youtuber2 famous.. terang2 depa ni modi moto
 

notepad

Super Active Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
8,102
Reaction score
508
Points
126
#BMF
Utamakan syarikat muslim
Mforce pengedar tunggal SYM milik syarikat Muslim
SYM VF3i penganti ysuku
 

stuck

Active+ Member
Joined
Apr 12, 2007
Messages
3,953
Reaction score
121
Points
33
Selebriti Diminta Tidak Promosi Ubah Suai Ysuku

SEBERANG PERAI – Golongan selebriti yang mempromosikan kegiatan mengubah suai motosikal Yamaha Y15ZR atau popular dipanggil Ysuku di laman sosial diminta menghentikan tindakan itu.

Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Bukit Aman, Datuk Azisman Alias berkata, sesiapa sahaja yang didapati bersalah melakukan pengubahsuaian motosikal akan dikenakan tindakan oleh pihaknya.
“Kita memang (sedang) kumpul maklumat dan jika ada berlaku tangkapan semasa pemeriksaan atau menahan mereka, kita akan ambil tindakan ikut undang-undang tidak kira orang biasa atau artis.
“Saya minta (selebriti) hentikanlah kegiatan mempromosikan dan mengubahsuai motoskal, bahkan bantulah pihak polis untuk berkempen menyedarkan anak muda tentang bahayanya menunggang motosikal kerana jumlah kemalangan maut di kalangan mereka adalah tinggi iaitu 65 peratus setiap tahun,”
katanya kepada pemberita hari ini.

Beliau berkata demikian selepas Majlis Perasmian Penutup Program Kempen Kesedaran Keselamatan Jalan Raya Inisiatif Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan Kerjasama Flex Penang yang disempurnakan Katua Polis negeri, Datuk T. Narenasagaran di Prai di sini.
Turut hadir ialah Ketua Eksekutif Perkeso, Datuk Seri Dr. Mohammed Azman Aziz Mohammed.
Dalam perkembangan berbeza, Azisman berkata, satu pasukan khas dikenali Skuad 42 ditubuhkan pihaknya sejak Januari lalu yang menyamar dalam kalangan pelesit rempit sebagai usaha pihaknya mengekang kegiatan lumba haram.
“Pendekatan kita tidak lagi seperti dahulu, seperti tangkapan beramai-ramai di awal pagi dan sekatan jalan raya yang membahayakan anggota yang dilihat kurang efektif.

“Kini, pegawai dan aggota trafik berpakaian biasa bagi memerhati dan merekod maklumat kegiatan mereka berlumba untuk diambil tindakan di mahkamah dengan bukti-bukti yang ada seperti gambar,”
katanya. – K! ONLINE
 
Sponsored Post
Top
Log in Register