BTC USD 49,384.3 Gold USD 1,843.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Yb parlimen balik pulau pemalas dan tidak berjiwa rakyat

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
aku sbg org Png, nak tatapkan pd umum yg PKR nih hampiss
dan dia menang ni pon krn undi cina solid dia dapat..
melayu balik pulau masih sygkan UMNO..


KENYATAAN RAKYAT BALIK PULAU.


“Ni.. satu lagi masalah. Wakil parlimen kita la ni tak pernah nampak muka pun, bersama-sama dalam majlis rakyat. Dah 7 bulan lebih jadi wakil rakyat, Masjid Kampung Perlis pun tak pernah pijak lagi.. Dia nampaknya, tak minat nak berkawan dengan orang-orang masjid.. seronok berkawan dengan mat-mat rempit.. keanak-anakan sikit..”

Malamnya, saya bersama seorang kawan lama Cik Gu Mat Isa, kami sampai di sebuah kedai minum tepi jalan di Kampung Sungai Rusa selang beberapa kampung dari Kampung Perlis… Juga kami dengar perbincangan mengenai topik yang sama. “Hari ini berlaku banjir di sini, melibatkan puluhan buah rumah. Wakil parlimen kita pun tak nampak muka. Kita bukan nak duit dia, kita nak dia jenguk rakyat miskin saja!” Kata seseorang yang baru sampai kerana pergi menyelesaikan masaalah banjir di sini hingga larut malam.


Masalahnya YB BALIK PULAU …

1..Wakil Rakyat parlimen Balik Pulau dari Pakatan di katakan tidak melawat kawasan, berbanding wakil DUN dari BN.
2..Tidak sensitive dengan kesusahan rakyat. Contohnya di kampung dia sendiri.. ada seseorang yang sakit berpanjangan dan perlukan bantuan tidak pernah diziarahinya. Apa lagi nak bantu? Nama dan alamatnya ada pada saya. Dan saya sanggup bertanggung jawab atas kenyataaan saya ini.
3..Mana front pembantu rakyat dari PKR dalam kes banjir di Sungai Rusa sekarang ini? Yang ada cuma Yunit Amal dari PAS.
4..Masih belum nampak aktiviti-aktiviti membantu rakyat. Yang dikatakan ada kononnya kelas guaman, yang tidak dapat sambutan (APA buduss ORANG KAMPUNG NAK DATANG KELAS GUAMAN.BANTULAH MEREKA DENGAN PAKEJ EKONOMI WAHAI YUSMADI YANG TIDAK CERDIK). Acara-acara dia dalam tv, kononnya dia mengkaji pertarungan politik di Amerika seperti Obama, tidak nampak menguntungkan apa-apa kepada rakyat Balik Pulau.
 
Last edited:
Sponsored Post

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
dalah pak mido...
 

AILA2002

Super Active Member
Joined
Mar 11, 2008
Messages
8,094
Reaction score
326
Points
81
bz kut main pakau dgn mat rempit...
 

emasstech

Active+ Member
Joined
Sep 19, 2007
Messages
3,795
Reaction score
71
Points
30
We want youtube! we want youtube! we want youtube utk buktikan kebenaran ini ???
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
ado bukti ko...kalu takat utusan meloya sumpah aden tak cayo :eek::eek:
 

Kehidupan

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jan 11, 2008
Messages
25,111
Reaction score
217
Points
123
awas YB Balik Pulau....!!

anda bakal kehilangan undi jika terus begini.....
 

old_code

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Oct 12, 2006
Messages
3,814
Reaction score
69
Points
30
aku sbg org Png, nak tatapkan pd umum yg PKR nih hampiss
dan dia menang ni pon krn undi cina solid dia dapat..
melayu balik pulau masih sygkan UMNO..


KENYATAAN RAKYAT BALIK PULAU.


“Ni.. satu lagi masalah. Wakil parlimen kita la ni tak pernah nampak muka pun, bersama-sama dalam majlis rakyat. Dah 7 bulan lebih jadi wakil rakyat, Masjid Kampung Perlis pun tak pernah pijak lagi.. Dia nampaknya, tak minat nak berkawan dengan orang-orang masjid.. seronok berkawan dengan mat-mat rempit.. keanak-anakan sikit..”

Malamnya, saya bersama seorang kawan lama Cik Gu Mat Isa, kami sampai di sebuah kedai minum tepi jalan di Kampung Sungai Rusa selang beberapa kampung dari Kampung Perlis… Juga kami dengar perbincangan mengenai topik yang sama. “Hari ini berlaku banjir di sini, melibatkan puluhan buah rumah. Wakil parlimen kita pun tak nampak muka. Kita bukan nak duit dia, kita nak dia jenguk rakyat miskin saja!” Kata seseorang yang baru sampai kerana pergi menyelesaikan masaalah banjir di sini hingga larut malam.


Masalahnya YB BALIK PULAU …

1..Wakil Rakyat parlimen Balik Pulau dari Pakatan di katakan tidak melawat kawasan, berbanding wakil DUN dari BN.
2..Tidak sensitive dengan kesusahan rakyat. Contohnya di kampung dia sendiri.. ada seseorang yang sakit berpanjangan dan perlukan bantuan tidak pernah diziarahinya. Apa lagi nak bantu? Nama dan alamatnya ada pada saya. Dan saya sanggup bertanggung jawab atas kenyataaan saya ini.
3..Mana front pembantu rakyat dari PKR dalam kes banjir di Sungai Rusa sekarang ini? Yang ada cuma Yunit Amal dari PAS.
4..Masih belum nampak aktiviti-aktiviti membantu rakyat. Yang dikatakan ada kononnya kelas guaman, yang tidak dapat sambutan (APA buduss ORANG KAMPUNG NAK DATANG KELAS GUAMAN.BANTULAH MEREKA DENGAN PAKEJ EKONOMI WAHAI YUSMADI YANG TIDAK CERDIK). Acara-acara dia dalam tv, kononnya dia mengkaji pertarungan politik di Amerika seperti Obama, tidak nampak menguntungkan apa-apa kepada rakyat Balik Pulau.

DAH 2 KALI sUNGAI rUSA TUH KENE banjir....

sian kat depa...

sg Rusa Kampung TOK wan cheq...
 

gengjawa

CG Top Poster Club, XM Official, Introducing Broke
Platinum Member
Joined
Dec 22, 2006
Messages
33,087
Reaction score
200
Points
123
klu mcm nie nampak gaya satu penggal jer la dia kat situ
 

shahrul_hla

Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
2,221
Reaction score
1
Points
25
aku sbg org png, nak tatapkan pd umum yg pkr nih hampiss
dan dia menang ni pon krn undi cina solid dia dapat..
Melayu balik pulau masih sygkan umno..


kenyataan rakyat balik pulau.


“ni.. Satu lagi masalah. Wakil parlimen kita la ni tak pernah nampak muka pun, bersama-sama dalam majlis rakyat. Dah 7 bulan lebih jadi wakil rakyat, masjid kampung perlis pun tak pernah pijak lagi.. Dia nampaknya, tak minat nak berkawan dengan orang-orang masjid.. Seronok berkawan dengan mat-mat rempit.. Keanak-anakan sikit..”

malamnya, saya bersama seorang kawan lama cik gu mat isa, kami sampai di sebuah kedai minum tepi jalan di kampung sungai rusa selang beberapa kampung dari kampung perlis… juga kami dengar perbincangan mengenai topik yang sama. “hari ini berlaku banjir di sini, melibatkan puluhan buah rumah. Wakil parlimen kita pun tak nampak muka. Kita bukan nak duit dia, kita nak dia jenguk rakyat miskin saja!” kata seseorang yang baru sampai kerana pergi menyelesaikan masaalah banjir di sini hingga larut malam.


Masalahnya yb balik pulau …

1..wakil rakyat parlimen balik pulau dari pakatan di katakan tidak melawat kawasan, berbanding wakil dun dari bn.
2..tidak sensitive dengan kesusahan rakyat. Contohnya di kampung dia sendiri.. Ada seseorang yang sakit berpanjangan dan perlukan bantuan tidak pernah diziarahinya. Apa lagi nak bantu? Nama dan alamatnya ada pada saya. Dan saya sanggup bertanggung jawab atas kenyataaan saya ini.
3..mana front pembantu rakyat dari pkr dalam kes banjir di sungai rusa sekarang ini? Yang ada cuma yunit amal dari pas.
4..masih belum nampak aktiviti-aktiviti membantu rakyat. Yang dikatakan ada kononnya kelas guaman, yang tidak dapat sambutan (apa buduss orang kampung nak datang kelas guaman.bantulah mereka dengan pakej ekonomi wahai yusmadi yang tidak cerdik). Acara-acara dia dalam tv, kononnya dia mengkaji pertarungan politik di amerika seperti obama, tidak nampak menguntungkan apa-apa kepada rakyat balik pulau.

kalo teruk sgt, undi 5 tahun lagi lingkup le mamat nie...yg betul kita sokong, yg salah kita bangkang...

tp aku malas nak percaya sgt, takut nnti kalo fitnah, aku gak terima dosa free...xgitu pak mido...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register