YB Dengkil Adif Syan dan beberapa pegawai tinggi ditahan akibat dadah

CG Sponsors




PERLUKAH YB DENGKIL MELETAKKAN JAWATAN ADUN dan seterusnya berlaku PRK


  • Total voters
    42
  • This poll will close: .

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
50,465
Reaction score
6,374
Points
1,746
Polis tunggu hasil ujian ke-2 Adun terbabit kes dadah

January 14, 2020 5:44 PM

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Mohd Khalil Kader Mohd. (Gambar Bernama)
SHAH ALAM: Polis sedang menunggu keputusan saringan ujian air kencing kali ke-2 ke atas seorang Adun PPBM dari Selangor yang ditahan bersama 16 individu lain atas dakwaan penyalahgunaan dadah dan terbabit aktiviti perjudian.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Mohd Khalil Kader Mohd berkata, tindakan lanjut akan ditentukan berdasarkan hasil ujian itu.

“Sekarang kita tunggu laporan patalogi. Kita bukan pakar. Itu bukan bidang kita.

“Dalam semua kes membabitkan dadah, kita akan buat saringan awal dan jika positif, kita tidak boleh cakap dia penagih (dadah).




“Jadi, kita kena hantar spesimen ke hospital dan pihak itu akan tentukan keputusan hasil dari ujian dilakukan,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor hari ini.

Semalam, Pengerusi PPBM Selangor, Abdul Rashid Ansari mengesahkan seorang Adun dari parti itu ditahan polis pada awal pagi Isnin.

Ketua Polis Negara, Abdul Hamid Bador pula mengesahkan penahanan 17 individu, termasuk 6 wanita di sebuah kondominium di Jalan Puchong awal pagi semalam, atas kesalahan penyalahgunaan dadah dan aktiviti perjudian.

Katanya, hasil pemeriksaan di kondominium itu menemui plastik lutsinar dipercayai dadah jenis ketamin seberat 0.5g dan satu piring kaca yang turut mempunyai dadah jenis sama seberat 0.3g.

“Polis turut menemui sebatang rokok dibalut daun kering dipercayai dadah jenis ganja dan beberapa daun terup dan cip dipercayai digunakan untuk permainan judi.”

Hanya seorang daripada 17 individu itu negatif dadah.


Ditanya mengenai penafian seorang Adun Selangor yang nafi ditahan polis, Khalil berkata, mana-mana kenyataan selain pihak berkuasa tidak diterima.

Sementara itu, Khalil berkata, polis Selangor berjaya merampas dadah bernilai RM2.1 juta sejak awal tahun ini.

“Rampasan itu melibatkan 40 bungkus plastik berisi dadah disyaki syabu seberat 42kg.

“Dalam serbuan di Jalan Gasing, Petaling Jaya itu, polis menahan 4 individu termasuk seorang dari negara jiran,” katanya sambil memberi amaran kepada sindiket dadah yang polis akan menyita semua harta individu terlibat dengan aktiviti pengedaran dadah.

 
Sponsored Post

Encik Sponge

Active+ Member
Joined
Jul 22, 2013
Messages
4,223
Reaction score
327
Points
51
Prk dengkil mmg kalah lah ph...
Jauh sangat tu PRK...Jangan pandang jauh sangat...

Ini Malaysia Baru maaa... apa2 boleh uturn

Comfirmation test punya result belum keluar... silap2 betul dia tidor kat umah pasal xsihat... ataupon betol dia p nak bincang jer
 

BenVentures

Super Active Member
Joined
May 10, 2018
Messages
9,396
Reaction score
558
Points
111
Jauh sangat tu PRK...Jangan pandang jauh sangat...

Ini Malaysia Baru maaa... apa2 boleh uturn

Comfirmation test punya result belum keluar... silap2 betul dia tidor kat umah pasal xsihat... ataupon betol dia p nak bincang jer
Exactly. The urine test can be rigged. The result will be negative. Case close. Its not new. Move on. No Dengkil prk.

I think Mod can close and delete this thread now.
 

zari83

Active Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
1,705
Reaction score
330
Points
41
serius pelik kalau kali ni boleh sangkut kes.. team kerajaan ph kot diorg ni semua... undang2 letak bawah tapak kaki.. masing2 jg poket sendiri je.. satu sen tak boleh percaya.. buat habis duit rakyat je nak buat prk..

kalau tiba2 AG kata ada kes, tolong minta AG mkn ubat, takut ada yg tak kena dgn daya fikir kewarasan AG yg disanjung tinggi ni..
 

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,790
Reaction score
1,079
Points
196
2nd test tu result lambat lg.
Mau mkn setahun lg
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
32,195
Reaction score
1,382
Points
206
apa special sangat sampai urin test 2 kali?
 

g-man

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2011
Messages
3,824
Reaction score
335
Points
41
Klo lepas geng2 ni dr sabitan dadah,mmg PH ni kerajaan yg korup
 
Sponsored Post
Top
Log in Register