Yahudi tipu kita daging dan susu kambing kegemaran Nabi Muhammad SAW

CG Sponsors




Sponsored Post

rifbook

Active Member
Joined
Dec 8, 2010
Messages
1,150
Reaction score
4
Points
25
yahudi zionis Laknatullah sentiasa nak jahanamkan umat Islam.
 

Abdullah

Active Member
Joined
Jul 7, 2007
Messages
1,294
Reaction score
11
Points
25
tapi TT kena tipu ngn setan , sebab belum ada dalil yg mengatakan kopi adalah sunnah :)
 

Abdullah

Active Member
Joined
Jul 7, 2007
Messages
1,294
Reaction score
11
Points
25
sy suka kopi & suka susu kambing ^^
seroang maulana (alim hadis ) tanya , ada x dalil yg mengatakan kopi tuh sunnah??

sampai skang persoalan beliau x terjawab (dah tentulah beliau tahu memang x da dalil dalam mana2 kitab hadis mcm bukhari dan muslim, boleh plak kuar citer minum kopi sunnah :)):)):)))
 

poyopo

Fun Poster
Joined
Feb 15, 2010
Messages
326
Reaction score
12
Points
15
tapi TT kena tipu ngn setan , sebab belum ada dalil yg mengatakan kopi adalah sunnah :)
Bro...utk pengetahuan bro sbenarnya semua makanan yang baik, halal dan berkhasiat adalah sunah......

Dlm koran ada sbut "Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan; kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu." 168 suroh bagoroh.
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
ANTARA KEBURUKAN SOYA:
1. Tinggi kandungan asid phytic yang menghalang penyerapan zat dan mineral di dalam usus. Akibatnya, zat-zat dalam makanan yang kita makan tidak memberi manfaat kerana tak diserap tubuh.
2. Mengandungi hemaglutinin. Akibatnya, menyebabkan sel darah bercantum sesama sendiri.

3. Mengandungi goitrogen. Akibatnya, fungsi tiroid menjadi lemah.
4. Kebanyakan soya adalah genetically modified, yang bertujuan untuk memperbaiki kualiti dari segi saiz. Namun, ianya juga mengandungi bahan racun dan perosak.
5. Mengandungi natural toxin iaitu antizat yang menghalang tugas enzim mencerna makanan dalam tubuh. Toksin ini tak dapat dimusnahkan melalui proses memasak. Akibatnya boleh menyebabkan kembung perut, kekurangan asid amino dan kerosakan pankreas. Akhir sekali, disebabkan unsur antizat yang ada dalam soya, sesetengah pengeluar soya membasuh soya tertsebut dengan asid di dalam tangki aluminium.
6. Mengandungi unsur heavy metal toxic dalam tubuh badan yang boleh melemahkan minda.

7. Meningkatkan risiko penyakit barah payudara (breast cancer) di kalangan wanita.
Kajian menunjukkan kacang soya mengandungi satu bahan kimia yang menyerupai hormon estrogen (hormon wanita). Bahan kimia ini jika diambil berlebihan mampu mengubah perkembangan seksual / sexual development sehingga boleh mempengaruhi kejantinaan seseorang.
Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia iaitu komponen yang aktif secara biologi yang terhasil dari tumbuh-tumbuhan. Susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama isoflavone iaitu komponen sebatian kimia yang dikaji mampu melegakan simptom menopaus, mengelakkan kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko peyakit jantung.

Walaubagaimanapun, kandungan isoflavonei ni bukan mudah untuk diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum.

Kacang soya juga mengandungi perencat enzim yang menghalang penyerapan tripsin dan enzim lain yang diperlukan tubuh untuk proses penghadaman. Proses memasak yang biasa tak mampu nak mendeaktifkan perencat enzim ini. Keadaan ini sangat berbahaya kerana boleh menyebabkan gastrik, kekurangan protein dan asid amino.
Secara semulajadinya, semua kekacang mempunyai satu bahan kimia bernama ‘phytic acid’ iaitu yang mampu menghalang penyerapan mineral tertentu seperti magnesium, kalsium, zat besi dan zink. Phytic acid juga merupakan satu bahan anti-nutrien. Begitu juga dengan kacang soya. Malah, kandungan bahan ini dalam kacang soya adalah lebih berbanding kekacang lain.
Kacang soya juga mengandungi bahan kimia hemagluttinin iaitu yang menyebabkan terbentuknya jaringan virus H1N1. Bahan ini dapat di deaktifkan dengan proses penapaian. Antara produk dari kacang soya yang menjalani proses penapaian ialah tempe.
Namun, bagi sesetengah produk soya seperti air soya dan tofu, sebatian perencat ini masih wujud, walaupun sedikit.
Keadaan ini juga bukan satu berita baik untuk kanak-kanak yang mengambil susu berasakan soya. Sesetengah ibu bapa menggantikan susu tepung (susu lembu) dengan susu berasaskan soya, tapi ia bukanlah sebaik yang disangka.

Menurut Dr Jill Shneider, Prof Madya Sains & Biologi di Lehigh University, Betlehem, Pensylvania, bayi yang alergik kepada susu lembu tapi diberi susu berasaskan soya merupakan satu keadaan yang berbahaya.
Satu kajian makmal dibuat ke atas tikus putih menunjukkan isoflavone yang bertindak sebagai hormone estrogen dalam kacang soya mampu mempercepatkan proses tumbesaran tikus makmal.

Chemical ni kurang baik untuk bayi kerana ia bertindak seperti estrogen yang mengawal pertumbuhan lelaki dan wanita dewasa. Ini seolah-olah menggalakkan bayi membesar lebih cepat tumbesarannya dari kadar yang sepatutnya.
Pada 1991, penyelidik Jepun melaporkan bahawa penggunaan soya serendah 30 gram sehari atau 2 sudu makan, untuk sebulan, boleh menyumbang kepada peningkatan hormone tiroid, yang menyebabkan kanser tiroid.

Lelaki yang mengamalkan diet sayur-sayuran berasaskan soya dinasihatkan mengurangkan pengambilan makanan itu kerana penyelidik mendapati ia berisiko menjejaskan kesuburan golongan itu dengan mengurangkan bilangan sperma.

Kajian mendapati, lelaki yang makan purata separuh makanan berasaskan soya menghasilkan bilangan sperma kurang berbanding mereka yang tidak memakannya.

Di kalangan lelaki yang memiliki berat badan berlebihan atau obes, kesannya lebih nyata. Kurang bilangan sperma diketahui menyukarkan lelaki menghamilkan isteri atau pasangannya.

Menurut penyelidik, bahan digelar isoflavones dalam soya yang menyerupai hormon seks wanita, oestrogen, dipercayai menjadi punca. Kajian ke atas haiwan mengaitkan pengambilan tinggi isoflavones dengan masalah ketidaksuburan.

Dalam kajian terbaru, penyelidik Amerika Syarikat mendapati lelaki yang mengamalkan pengambilan tinggi makanan berasaskan soya memiliki bilangan sperma jauh lebih sedikit berbanding lelaki yang tidak memakannya langsung.

Diketuai oleh Dr Jorge Chavarro dari Jabatan Kesihatan Awam Harvard di Boston, mereka menyoal lelaki mengenai pengambilan 15 jenis makanan berasaskan soya. Ia termasuk tofu, tempe, sosej soya, burger, susu soya, keju, dadih dan ais krim, hasil soya seperti kacang panggang dan minuman.

Lelaki dalam kumpulan mengamalkan pengambilan paling tinggi diberi makanan berasaskan soya secara purata setengah hidangan sehari. Kaitan antara pengambilan soya dan bilangan sperma lebih kuat di kalangan lelaki obes atau memiliki berat badan berlebihan, kerana tubuh mereka mengeluarkan lebih banyak oestrogen berbanding lelaki kurus, kata penyelidik.
 

boyz371

CG Top Poster Club
ForexMart Fans
Joined
Aug 24, 2010
Messages
28,564
Reaction score
279
Points
131
ANTARA KEBURUKAN SOYA:
1. Tinggi kandungan asid phytic yang menghalang penyerapan zat dan mineral di dalam usus. Akibatnya, zat-zat dalam makanan yang kita makan tidak memberi manfaat kerana tak diserap tubuh.
2. Mengandungi hemaglutinin. Akibatnya, menyebabkan sel darah bercantum sesama sendiri.

3. Mengandungi goitrogen. Akibatnya, fungsi tiroid menjadi lemah.
4. Kebanyakan soya adalah genetically modified, yang bertujuan untuk memperbaiki kualiti dari segi saiz. Namun, ianya juga mengandungi bahan racun dan perosak.
5. Mengandungi natural toxin iaitu antizat yang menghalang tugas enzim mencerna makanan dalam tubuh. Toksin ini tak dapat dimusnahkan melalui proses memasak. Akibatnya boleh menyebabkan kembung perut, kekurangan asid amino dan kerosakan pankreas. Akhir sekali, disebabkan unsur antizat yang ada dalam soya, sesetengah pengeluar soya membasuh soya tertsebut dengan asid di dalam tangki aluminium.
6. Mengandungi unsur heavy metal toxic dalam tubuh badan yang boleh melemahkan minda.

7. Meningkatkan risiko penyakit barah payudara (breast cancer) di kalangan wanita.
Kajian menunjukkan kacang soya mengandungi satu bahan kimia yang menyerupai hormon estrogen (hormon wanita). Bahan kimia ini jika diambil berlebihan mampu mengubah perkembangan seksual / sexual development sehingga boleh mempengaruhi kejantinaan seseorang.
Kacang soya mengandungi satu susunan fotokimia iaitu komponen yang aktif secara biologi yang terhasil dari tumbuh-tumbuhan. Susunan yang paling menarik ialah satu chemical bernama isoflavone iaitu komponen sebatian kimia yang dikaji mampu melegakan simptom menopaus, mengelakkan kanser, memperlahankan kadar osteoporosis dan mengurangkan risiko peyakit jantung.

Walaubagaimanapun, kandungan isoflavonei ni bukan mudah untuk diekstrak dari kacang soya. Hanya selepas menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap, barulah dapat menghasilkan isoflavone, yang dapat dihadam dengan sempurna dalam sistem penghadaman manusia. Dalam erti kata lain, kacang soya yang tidak menjalani proses penapaian sempurna, mempunyai kurang kandungan isoflavone dan tidak sesuai untuk diminum.

Kacang soya juga mengandungi perencat enzim yang menghalang penyerapan tripsin dan enzim lain yang diperlukan tubuh untuk proses penghadaman. Proses memasak yang biasa tak mampu nak mendeaktifkan perencat enzim ini. Keadaan ini sangat berbahaya kerana boleh menyebabkan gastrik, kekurangan protein dan asid amino.
Secara semulajadinya, semua kekacang mempunyai satu bahan kimia bernama ‘phytic acid’ iaitu yang mampu menghalang penyerapan mineral tertentu seperti magnesium, kalsium, zat besi dan zink. Phytic acid juga merupakan satu bahan anti-nutrien. Begitu juga dengan kacang soya. Malah, kandungan bahan ini dalam kacang soya adalah lebih berbanding kekacang lain.
Kacang soya juga mengandungi bahan kimia hemagluttinin iaitu yang menyebabkan terbentuknya jaringan virus H1N1. Bahan ini dapat di deaktifkan dengan proses penapaian. Antara produk dari kacang soya yang menjalani proses penapaian ialah tempe.
Namun, bagi sesetengah produk soya seperti air soya dan tofu, sebatian perencat ini masih wujud, walaupun sedikit.
Keadaan ini juga bukan satu berita baik untuk kanak-kanak yang mengambil susu berasakan soya. Sesetengah ibu bapa menggantikan susu tepung (susu lembu) dengan susu berasaskan soya, tapi ia bukanlah sebaik yang disangka.

Menurut Dr Jill Shneider, Prof Madya Sains & Biologi di Lehigh University, Betlehem, Pensylvania, bayi yang alergik kepada susu lembu tapi diberi susu berasaskan soya merupakan satu keadaan yang berbahaya.
Satu kajian makmal dibuat ke atas tikus putih menunjukkan isoflavone yang bertindak sebagai hormone estrogen dalam kacang soya mampu mempercepatkan proses tumbesaran tikus makmal.

Chemical ni kurang baik untuk bayi kerana ia bertindak seperti estrogen yang mengawal pertumbuhan lelaki dan wanita dewasa. Ini seolah-olah menggalakkan bayi membesar lebih cepat tumbesarannya dari kadar yang sepatutnya.
Pada 1991, penyelidik Jepun melaporkan bahawa penggunaan soya serendah 30 gram sehari atau 2 sudu makan, untuk sebulan, boleh menyumbang kepada peningkatan hormone tiroid, yang menyebabkan kanser tiroid.

Lelaki yang mengamalkan diet sayur-sayuran berasaskan soya dinasihatkan mengurangkan pengambilan makanan itu kerana penyelidik mendapati ia berisiko menjejaskan kesuburan golongan itu dengan mengurangkan bilangan sperma.

Kajian mendapati, lelaki yang makan purata separuh makanan berasaskan soya menghasilkan bilangan sperma kurang berbanding mereka yang tidak memakannya.

Di kalangan lelaki yang memiliki berat badan berlebihan atau obes, kesannya lebih nyata. Kurang bilangan sperma diketahui menyukarkan lelaki menghamilkan isteri atau pasangannya.

Menurut penyelidik, bahan digelar isoflavones dalam soya yang menyerupai hormon seks wanita, oestrogen, dipercayai menjadi punca. Kajian ke atas haiwan mengaitkan pengambilan tinggi isoflavones dengan masalah ketidaksuburan.

Dalam kajian terbaru, penyelidik Amerika Syarikat mendapati lelaki yang mengamalkan pengambilan tinggi makanan berasaskan soya memiliki bilangan sperma jauh lebih sedikit berbanding lelaki yang tidak memakannya langsung.

Diketuai oleh Dr Jorge Chavarro dari Jabatan Kesihatan Awam Harvard di Boston, mereka menyoal lelaki mengenai pengambilan 15 jenis makanan berasaskan soya. Ia termasuk tofu, tempe, sosej soya, burger, susu soya, keju, dadih dan ais krim, hasil soya seperti kacang panggang dan minuman.

Lelaki dalam kumpulan mengamalkan pengambilan paling tinggi diberi makanan berasaskan soya secara purata setengah hidangan sehari. Kaitan antara pengambilan soya dan bilangan sperma lebih kuat di kalangan lelaki obes atau memiliki berat badan berlebihan, kerana tubuh mereka mengeluarkan lebih banyak oestrogen berbanding lelaki kurus, kata penyelidik.
aku dari kecik lagi tak suka soya
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
minum kopi pun bagus. cafein yg ada dlm kopi boleh meng'online'kan semula saraf2 yg tersumbat dlm badan. keluarga aku kt johor hari2 minum kopi pagi petang siang malam. kopi yg natural tau, bukan kopi synthesize mcm nescafe tu. hok tuuuu mmglah tiruan. sbab tu aku minum nescafe boleh sakit kepala. tiruan rupanya. kena tipu lagi ngn yahudi huhuhuhu
nes tu pon boleh sbbkan sakit pinggang...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register