BTC USD 37,835.2 Gold USD 1,792.10
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Wuduk 5 kali sehari berkesan untuk mencegah penyakit berjangkit...Insya Allah

ilhamjabil

Super Active Member
gem
Messages
6,918
Joined
Jul 27, 2008
Messages
6,918
Reaction score
1,569
Points
141
Assalamualaikum wbt. tuan puan...

Saya telah mengamalkan wuduk dengan memasukkan air dalam hidung dan sedut...sehingga terasa macam ' lemas dalam air' yakni hingga sakit hidung...sejak sebelum covid lagi.
Alhamdulillah...dengan izinNya saya bebas resdung..sebelum ni saya selalu bersin dengan kuat hingga ramai org terkejut..bukan bisye2...Selsema pun bole kata tak ada.
Saya pernah membaca artikel yang jin angin ahmar bersembunyi dalam lubang hidung...sbb itu kita kena sedut air kehidung semasa wuduk...Sy juga terbaca artikel org arab yang lumpuh telah pergi berubat di Amerika...Dr amerika tu study Wuduk..dan dia pesan suruh arab tu masuk air dlam hidung betul2 tiap kali wuduk.
Anak saudara sy belajar di yaman...Yang mulai Habib Omar berpesan...Kalau nak cegah covid..masuk air dalam hidung hingga keatas dan pedih...semasa wuduk...
Sy juga dah bertanya beberapa orang sahabat yang telah kena covid...mereka semua tak amal masuk air dalam hidung macam itu...Subhanallah mari berbincang dan amalkan sunnah ini.
 
Sponsored Post

no trade

Super Active Member
Messages
9,413
Joined
May 16, 2008
Messages
9,413
Reaction score
417
Points
96
Bagus info ni. Masukkan air waktu bila?
 

jaws_am

Legendary Member
gem
Messages
18,925
Joined
May 29, 2008
Messages
18,925
Reaction score
7,995
Points
481
Awards
1
Kelebihan ISTINSYAQ dalam wuduk.

Nabi pesan lama dah.. Kita je lalai.. :)

---

Klo study lebih sikit, try tgk kelebihan miswak..

Ada beza guna berus gigi ubat colgate dgn kayu sugi..

Yang amal tahu khasiatnya..
 

ilhamjabil

Super Active Member
gem
Messages
6,918
Joined
Jul 27, 2008
Messages
6,918
Reaction score
1,569
Points
141
Bagus info ni. Masukkan air waktu bila?
Sewaktu wuduk selepas berkumur...masukkan air kedalam hidung 3 kali sedut keatas..sehingga terasa pedih..disebut istinsyaq
 

underscore

Legendary Member
gem
Messages
12,102
Joined
Sep 20, 2008
Messages
12,102
Reaction score
4,471
Points
266
Awards
2
Tips nak kuatkan pernafasan rajin2lah membaca AlQuran secara bertaranum.

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register