To Sell [WTS] Kuah Rojak Che' Mah (HOMEMADE) .UPD 25/11:bukak kejap

Recommended Brokers


akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,551
Reaction score
986
Points
166
Update 25/11:

kedai bukak kejap
sbb ade org nak dalam kuantiti yg banyak

tempahan di sekeliling taman equine sbb
xnak rugi postage.

harga sekilo rm12, postage rm8. rugi postage dah

-----------------------------------------------------------------
Salam
Atas sokongan rakan dan kenalan saya hendak menjual produk Kuah Rojak Homemade.
Kuah rojak ini dibuat sendiri oleh saya.
Setakat ini tiada rungutan dan hanya perkataan 'SEDAP' yang saye dengar
dari orang-orang yang sudah merasa kuah rojak ini
sedap dimakan dengan buah-buahan(jambu, nenas, sengkuang. mempelam dll)
dan juga tahu bakar
jika ditutup dengan baik dan disimpan dalam peti ais boleh tahan sampai 6 bulan
gambar product






untuk pos 1kg = rm12(tidak masuk kos penghantaran)



discussion
http://www.carigold.com/portal/forums/showthread.php?t=362863

400gram = rm 5
1kg = rm12

tidak termasuk kos pos
COD sekitar percuma

untuk contact:
mohd fazlan
0175094272 (call, sms , whatsapp)
ym/fb - [email protected](deng kelakar plak email aku, zaman muda remaja punye email)
MBB - 158060575706 - Mohd Fazlan Hakim

AMARAN : product ini mengandungi belacan.

bahan2 utama terdapat dalam kuah rojak.

gula, kicap, sos cili, cili kering, belacan, kacang

tips:
1. kuah rojak ini diasingkan antara kuah dan kacang. anda boleh campurkan terus jika mahu dan akan menghasilkan kuah yang lebih pekat. saya asingkan kerana takut ade pelanggan yang xmkn kacang.
2. sentiasa ditutup dan disimpan dalam peti ais untuk rase yang lebih sedap, pekat dan tahan lama.
3. JANGAN campurkan terus buah2an dengan kuah rojak. nanti proses osmosis berlaku dimana jus buah2an akan disedut oleh kuah rojak yg pekat menyebabkan buah kurang sedap dan kuah akan cair.
4. cara makan yang terbaik adalah mengasingkan buah2an dan kuah. cecahkan buah2an dengan campuran kuah rojak+kacang.
 
Last edited:
Sponsored Post

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,551
Reaction score
986
Points
166

testimoni
die ni opismate aku. beli terus 1.5liter. untuk kenduri

oyeaayyy!:)paid

cucu sedara nenek aku bwk aritu..dia tulis kt bekas tu 'original'

aku try la mlm td..
perghh..ori pun pedas -.-"
pastu gula dia still kasar2..
kacang besar lak tu :))

so otometik aku tingat kuah rojak mak akecema :p
sbb xkomersial lg n xde nama produk lg :))
aku bantai nama 'kuah rojak mak akecema' :p

#aku pengomplen tegar :))
nk cr kje jd foodtester la gini :))
komen elly. boleh erk elly :p






Malam tadi jumpa akecema..Ambil kuah rojak kat dia..Dia masak sendiri..

Walawei..macam mana akecema ni buat kuah rojak ya..? Boleh mintak resepi..hehehe..

Memang sedap ler kuah rojak dia..semalam terus beli sengkuang...potong sengkuang, sapu kuah rojak kat atas sengkuang tu..then tabur kacang goreng yang telah ditumbuk (Memang disertakan sekali, bungkus asing)

Rasanya..aduhai..memang sedap ler..saya bagi markah 10/10..
Akecema..anda berjaya ke peringkat akhir dalam pertandingan buat kuah rojak..hehheheh..

Tahniah bro..resepi tuan berjaya menggeletek tekak saya untuk nak makan lagi, nak makan lagi, nak makan lagi dan lagi dan lagi..

Memang sedap..slurpppp...terbaeeekkk..

Teruskan usaha anda..saya sokong..tolong supply ke hotel-hotel..
Cari kawan yang bekerja di hotel..pasarkan kepada mereka..
Semoga tuan berjaya..

Cium dahi ibu setiap pagi..tuan akan berjaya..
TQ
Testimoni dari kiddd2..

memang bes siot..

kepekatan yang sekata, tak macam brand lain yang berketul2 tu..

pedas tak sgt, budak2 pun takda masalah nak makan..

aku rasa macam nak komersialkan rojak nih arr..

nak bukak gerai tepi jalan jual rojak buah n tauhu bakar, hehehe..

ni gambo malam tadi, bukak peti jumpa timun jer..

ngan timun pun aku bedal sampai 2 batang..

 
Last edited:

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,551
Reaction score
986
Points
166
cod buyer

1. centepede (seri kembangan) = 1 400gram (delivery success)+1 1k (delivery success)
2. kelicap (cheras btho) = 1 1kg (delivery success)
3. tan sri chai (putrajaya) = 1 1kg (delivery success)

postage buyer

1. kiddd2 (K. Terengganu) = 1 1kg (pos laju = EM384109073MY - delivery fail. akan deliver semula selasa )
2. sarah ali khan (k'tan) = 2 1kg (pos hari selasa)
3. sheila (kedah) = 1 1kg (pos hari selasa)
 
Last edited:

sarah ali khan

Active+ Member
Joined
Oct 19, 2011
Messages
3,424
Reaction score
24
Points
25
Sedapnyaaa....nakla. tp sy kt kltn
 

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,551
Reaction score
986
Points
166
Sedapnyaaa....nakla. tp sy kt kltn
untuk postage saya akan cuba cari bekas lain
mungkin bekas biskut yang kecik tu
tp berat dalam 1kg dan saya jual rm12

kalo jual sikit2 rugi kat pos pulak
 

sheila

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 5, 2011
Messages
14,969
Reaction score
49
Points
120
untuk postage saya akan cuba cari bekas lain
mungkin bekas biskut yang kecik tu
tp berat dalam 1kg dan saya jual rm12

kalo jual sikit2 rugi kat pos pulak

nak beli....
 

selipar2010

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 24, 2010
Messages
18,869
Reaction score
1
Points
115
untuk postage saya akan cuba cari bekas lain
mungkin bekas biskut yang kecik tu
tp berat dalam 1kg dan saya jual rm12

kalo jual sikit2 rugi kat pos pulak
termasuk poslaju ke rm12 tu?:-?
 

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,551
Reaction score
986
Points
166
Sponsored Post
Top
Log in Register