BTC USD 58,959.6 Gold USD 1,802.71
Time now: Jun 1, 12:00 AM

WTA: satellite TV guna asstro dish

edreena_my

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2007
Messages
627
Reaction score
51
Points
20
salam,

nak bertanya ada tak decoder yg takyah kena ada internet utk tgk siaran2 FTA guna piring asstro?

sebab area rumah saya takde unifi, streamyx pulak slow...
 
Sponsored Post

minc

Active+ Member
Joined
Oct 2, 2006
Messages
4,303
Reaction score
10
Points
35
salam,

nak bertanya ada tak decoder yg takyah kena ada internet utk tgk siaran2 FTA guna piring asstro?

sebab area rumah saya takde unifi, streamyx pulak slow...

bley try tembak satelit nss6 dan st1/2...
dua2 ada channel FTA...
tp bahasa siam dan cina...:)
 

edreena_my

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2007
Messages
627
Reaction score
51
Points
20
bley try tembak satelit nss6 dan st1/2...
dua2 ada channel FTA...
tp bahasa siam dan cina...:)

guna decoder brand apa? sakit ati dgn asstro dok charge org memahal...tu yg nak guna FTA je...cuma tak tau decoder apa....
 

minc

Active+ Member
Joined
Oct 2, 2006
Messages
4,303
Reaction score
10
Points
35
guna decoder brand apa? sakit ati dgn asstro dok charge org memahal...tu yg nak guna FTA je...cuma tak tau decoder apa....

sat tu,guna decoder cap ayam pun dah bley jatuhkan sat tu...cuma ada certain2 channel yg x bley gukan bila guna decoder cap ayam..

rasanya stimix slow,xde masalah....asalkan ada connection internet:)
 

edreena_my

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2007
Messages
627
Reaction score
51
Points
20
sat tu,guna decoder cap ayam pun dah bley jatuhkan sat tu...cuma ada certain2 channel yg x bley gukan bila guna decoder cap ayam..

rasanya stimix slow,xde masalah....asalkan ada connection internet:)

kalu guna openbox/skybox buleh ke? tanpe internet? net connection saya teruk sgt..last2 terminate je baru kejap
 

minc

Active+ Member
Joined
Oct 2, 2006
Messages
4,303
Reaction score
10
Points
35
kalu guna openbox/skybox buleh ke? tanpe internet? net connection saya teruk sgt..last2 terminate je baru kejap

xde internet pun xde masalah....box tu bley receive FTA....
 

edreena_my

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2007
Messages
627
Reaction score
51
Points
20
xde internet pun xde masalah....box tu bley receive FTA....

ok terima kasih bebyk...nnt ingat nak angkut satu box...recommended yg mana? dlm thread saya baca mostly recommend skybox F3...
 

sat2U

Fun Poster
Joined
Jun 24, 2012
Messages
594
Reaction score
38
Points
20
tambah sikit minc

yg best juga
Thaikom ku
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register