BTC USD 62,134.5 Gold USD 1,770.17
Time now: Jun 1, 12:00 AM

WTA - Geran kereta hilang, macamana nak renew roadtax??

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
Geran kereta hilang, macamana nak renew roadtax??

salam,

persoalan dari member ako yang tengah kepeningan, soalan diaju kepada rakan2 lain tetapi masih belum mendapat jawapan yang kukuh jelas lagi bernas.

kawan ako ade kete, dah habis bayar. skang roadtax mati. die kate geran kete die dah hilang. so macamana proses nak dibuat supaya roadtax boleh di renew semula.

kepada yang arif lagi bijaksana dan berpengalaman, mintak beri sedikit info. thanks

ps: kalau salah section, harap dimaafkan. saya budak baru.:D
 
Sponsored Post

haudli

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,314
Reaction score
442
Points
136
die kene wat geran baru kat JPJ..rm 100 kalau x silap..pastu terus renew kat situ,,
penting geran tu nama die la..

rasenye kene repot polis dulu menyetakan geran tu hilang..
 

gebang

Fun Poster
Joined
Dec 25, 2005
Messages
755
Reaction score
5
Points
15
sementara tu boleh renew online je guna myeg. takde geran pun boleh. Lepas tu baru le uruskan penggantian geran hilang tu.
 

magnate

Active Member
Joined
Jan 14, 2008
Messages
1,163
Reaction score
0
Points
20
die kene wat geran baru kat JPJ..rm 100 kalau x silap..pastu terus renew kat situ,,
penting geran tu nama die la..

rasenye kene repot polis dulu menyetakan geran tu hilang..

geran hilang kena bayar ke?...setau aku tak payah.tapi kena report polis pastu amik surat kt JPJ pegi PUSPAKOM,kena bawak keta sekali..tapi kena tunggu seminggu klu tak silap baru dpt geran baru...memang leceh la...
 

Ahmad07

Legendary Member
Joined
Aug 11, 2007
Messages
10,366
Reaction score
879
Points
161
aku pernah hilang geran dulu, lame dah... aku wat report polis menyatakan geran hilang... bawak salinan report ke puspakom utk buat pemeriksaan kenderaan... lepas dapat dokumen dari puspakom, terus ke JPJ utk buat geran baru (aku renew roadtax skali mase tu)... pasal bayaran tu aku lupe lak, kene bayar ke tidak.. hehe...
 

jsix

Fun Poster
Joined
Apr 7, 2008
Messages
300
Reaction score
2
Points
15
Geran kereta hilang, macamana nak renew roadtax??

salam,

persoalan dari member ako yang tengah kepeningan, soalan diaju kepada rakan2 lain tetapi masih belum mendapat jawapan yang kukuh jelas lagi bernas.

kawan ako ade kete, dah habis bayar. skang roadtax mati. die kate geran kete die dah hilang. so macamana proses nak dibuat supaya roadtax boleh di renew semula.

kepada yang arif lagi bijaksana dan berpengalaman, mintak beri sedikit info. thanks

ps: kalau salah section, harap dimaafkan. saya budak baru.:D

Lg baik terus pegi jpj tanya.puas hati.
 

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
Terima kasih atas jawapan tuan2 semua..amat membantu...
 

mrkon

Active+ Member
Joined
May 21, 2010
Messages
2,525
Reaction score
16
Points
25
pergi JPJ minta buat salinan geran tapi pastikan geran itu nama anda lah.
 

fared

Active Member
Joined
Jan 12, 2010
Messages
1,025
Reaction score
27
Points
30
ada covernote & salinan geran pun dah cukup nak renew roadtax ..
klu xde salinan geran pun covernote pun dah cukup ..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register