BTC USD 56,387.4 Gold USD 1,763.67
Time now: Jun 1, 12:00 AM

World Islamic Nation ( Daulah Islamiyah yang akan menggantikan United Nation )

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Para Elit Global.*

Saya sering menggunakan istilah *Para Elit Global* dalam nota-nota saya. Saya pasti ramai yang tertanya-tanya siapakah *Para Elit Global* yang saya maksudkan itu.

*Para Elit Global* adalah golongan 1% yang berada di kedudukan paling atas dalam piramid kehidupan kita. Golongan 1% yang menguasai golongan 99% dan menguasai 90% kekayaan dunia.

Mereka adalah para globalis yang mengendalikan negara-negara *super power.*

Mereka bukan rakyat Amerika. Mereka juga bukan rakyat China. Mereka tidak punya semangat nasionalisme apatah lagi patriotisme. Mereka ada di mana-mana.

Tuhan mereka duit dan agama mereka kapitalis.

Mereka adalah kelompok-kelompok *the secret society* yang menguasai dunia dan menguasai sistem dalam kehidupan hari ini.

Mereka adalah golongan yang mistik dan misteri. Mereka di kenal dengan pelbagai nama seperti *Illuminati, Freemason, The White Hat, Skull and Bones, Die Spinners* dll.

Mereka adalah golongan yang hebat dan mempunyai kecerdasan yang luar biasa. Ini kerana mereka adalah golongan yang mewarisi dan mengamalkan *Ilmu Mesir Kuno* sehingga ke hari ini. Mereka adalah *globalis cabal @ kaballa.*

Dan dengan mengamalkan *Ilmu Mesir Kuno* ini mereka berjaya menguasai manusia dan dunia hingga ke hari ini. Mereka menjadikan sekelian manusia sebagai hamba atau haiwan-haiwan ternakan mereka.

Apa itu *Ilmu Mesir Purba ?*

*Ilmu Mesir Purba* adalah *Ilmu Kerohanian @ spiritual* atau *Ilmu Makrifat* di kalangan orang Melayu dan umat Islam. Iaitu ilmu yang menghubungkan Manusia dengan Penciptanya. Ilmu yang membawa kesedaran kerohanian. Ilmu yang memberi kesedaran tentang siapa *Sebenar-benar Diri @ Diri Sejati* kita.

Dengan kesedaran kerohanian inilah baru kita akan berupaya untuk mengenali rahsia-rahsia alam dan mendapat maklumat-maklumat yang tersembunyi yang tidak dapat di tangkap oleh pemikiran sedar kita.

Dengan kesedaran kerohanian inilah manusia mampu menguasai energi-energi ghaib yang bertebaran di alam semesta. Dan energi-energi ini di gunakan sama ada untuk kepentingan peribadi mereka atau pun untuk membantu dan memberi manfaat kepada orang lain.

Dengan kecerdasan luar biasa yang mereka perolehi maka golongan *Para Elit Global* ini telah menciptakan sistem kehidupan yang holistik dan komprehensif bagi menguasai manusia dan dunia.

Mereka menciptakan *Common Education System* dengan doktrin *fear and greed* yang berorientasikan materialisme untuk mengawal dan mengendalikan manusia.

*Common Education System* hanya membawa kesedaran fizikal kepada manusia. Sedangkan sebahagian besar kehidupan manusia adalah di kuasai oleh *Pemikiran Bawah Sedar* mereka.

Tanpa kemampuan untuk menguasai *Pemikiran Bawah Sedar,* kehidupan manusia adalah ibarat seperti haiwan ternak yang di cucuk hidungnya. Mereka mudah di kawal dan di kendalikan walau pun sudah bergelar *Professor.*

Hanya dengan menguasai *Ilmu Jiwa @ Tasawuf* dan *Ilmu Roh @ Kerohanian @ Mafrifat* sahaja baru kita akan dapat menguasai *Pemikiran Bawah Sedar* kita.

Dengan *Ilmu Tasawuf* kita akan dapat mencapai *Emotional Intelligence* dan dengan *Ilmu Makrifat* sahaja kita akan mencapai *Spiritual Intelligence.*

Tanpa pencapaian *Emotional Intelligence* dan *Spiritual Intelligence* yang tinggi, kita tidak akan berupaya menjadi manusia yang luar biasa.

Manusia luar biasa yang memiliki *intiusi yang tajam* dan juga memiliki kebolehan-kebolehan yang luar biasa @ sakti.

*Sakti* dalam istilah Melayu. *Moksa* dalam istilah *Hindu Kuno.* Dan *Mukso* dalam istilah *Jawa @ Kejawen.*

Dan dalam Islam, perkara-perkara luar biasa dan mencarik adat ini di sebut sebagai *Mukjizat dan Karomah.*

Inilah ilmu yang di kuasai oleh para Rasul, Nabi dan Wali Allah.

Tanpa mencapai kesedaran kerohanian yang tinggi, *kita tidak akan mencapai tahap pencerahan yang hakiki @ nurani.*

Sebab itu dalam *Agenda Reset Malaysia* saya tekankan subjek mengenai tahap *Consciousness and competency* ini secara individu, berkeluarga, bermasyarakat dan dalam bernegara.

Kena faham tiga tingkatan kesedaran dalam *Intelligence Quotient @ Darjah/Nilai Kecerdasan.* Iaitu tahap *Kesedaran Fizikal, Kesedaran Emosi/Jiwa dan Kesedaran Spiritual/ Kerohanian.*

Ilmu yang hebat ini apabila di kuasai oleh golongan yang serakah, tamak dan haloba maka hanya akan mendatangkan kemudharatan kepada umat manusia dan dunia.

Saranan saya, untuk berhadapan dengan ancaman dari *Para Elit Global,* umat Melayu/ Islam perlu kembali menguasai *Ilmu Tasawuf dan Ilmu Makrifat* untuk mencapai tahap *kesedaran jiwa/emosi dan kesedaran spiritual/kerohanian yang maksima.*

InsyaaAllah di lain masa kita akan bahas lagi subjek ini. Kita akan bahas mengenai kaedah dan strategi yang di gunakan oleh *Para Elit Global* untuk mengawal dan mengendalikan kita.

Ini subjek yang paling penting dalam *Agenda Reset Malaysia* demi memastikan bangsa ini menjadi bangsa yang terunggul di dunia.

*Untuk menjadi bangsa yang hebat, kita perlu menguasai ilmu yang hebat dan memiliki kesedaran dan kemampuan yang hebat dan luar biasa.*

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
26 Februari 2021.

www.worldislamicnation.com
 
Sponsored Post

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : The Right Mental Attitude.*

Dari awal tulisan saya, saya menekankan tentang mindset. Ini penting untuk menghadapi proses perubahan mendadak yang sedang berlaku di seluruh dunia.

Hanya dengan mindset yang betul sahaja kita akan memiliki sikap yang betul, membuat keputusan dan tindakan-tindakan yang betul dan membina tabiat-tabiat baru yang betul.

Ini kerana ada hukum *cause and effect @ kesan dan akibat.* Kita tuai apa yang kita semai, itu pesanan orang-orang tua kita.

Sebab itu penting untuk membangun *consciousness and competency* yang tinggi dalam dunia yang sedang bergerak pantas ini.

*Physical, emotional and spiritual intelligence* perlu di bangunkan secara seimbang dan harmoni untuk mendapatkan hasil yang luar biasa.

Semua ini perlukan bimbingan dan latihan yang berterusan. Setakat baca buku, tak jadi.

Kalau banyak sangat baca buku nanti *consciousness* yang tinggi tapi *competency* pulak yang rendah.

Keseimbangan ini hanya boleh di capai dengan konsep *action learning.*

*In a real world, you need to become a real fighter. And you cannot become a real fighter just by reading books.*

*Learn, train and fight. Learn, train and fight. Repeat the whole process until you become a champion.*

Jadi penting kena ada *Cikgu @ Mentor @ Coach* yang betul. *The real teacher will teach you how to become a real fighter. The fake teacher will teach you how to become a fake fighter.*

Jadi jangan hairan kalau hari ini lebih ramai yang banyak bercakap dari banyak bertindak. Sebab ramai yang berguru dengan Cikgu yang banyak bercakap. Bukan banyak bertindak.

Cikgu pun tak ada mindset yang betul, jadi macam mana murid nak ada mindset yang betul ?

Jadi proses pertama untuk membentuk mindset, sikap, tindakan dan tabiat yang betul adalah dengan mencari seorang *Cikgu @ Mentor @ Coach* yang betul. Yang *REAL* bukan yang *FAKE.*

*So remember this, get a real teacher, real education, real battle and a real life.*

Dalam *Agenda Reset Malaysia,* mencari *Cikgu @ Mentor @ Coach* yang betul itu sangat penting dalam semua bidang yang ingin kita ceburi. Tiap-tiap bidang ada gurunya masing-masing.

Guru-guru yang *REAL* ini tak ada di kolej atau di universiti. Mereka cuma ada di jalanan. Ini kerana mereka adalah *Street Fighter* bukan *College Lecturer.*

Dalam tempoh 30 tahun ini, *technoprenuer* yang berjaya adalah terdiri dari mereka yang gagal di sekolah. *Bill Gates, Mark Zuckerberg dan Jack Ma sebagai contoh.*

Sebab apa ? Sebab ini era untuk *action learning.* Pembelajaran secara akademik sudah menjadi idea yang ketinggalan zaman.

Ini era para *generalist* bukan era para *specialist* lagi. Kerja-kerja golongan *specialist* akan di ambil alih oleh *teknologi AI dan Robotik.*

*So, what is the right mental attitude ?*

*Think correctly act accordingly.*

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
27 Februari 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Atlantis 2.0*

Pernah dengar atau terbaca kisah dongeng Plato, seorang ahli falsafah Yunani yang terkenal mengenai satu peradaban hebat yang hilang dalam satu malam iaitu *The Lost City of Atlantis.*

Cerita tersebut di catat dalam naskah kunonya, *Timaeus dan Critias* pada tahun 360 Sebelum Masihi.

Saya begitu tertarik dengan cerita mengenai Atlantis sewaktu saya masih muda lagi kerana peradabannya yang begitu hebat.

Dan waktu itu saya menyimpulkan sekiranya ada peradaban yang begitu hebat di dunia, sudah pasti ia akan di bangunkan oleh Nabi Adam AS. Ini kerana Nabi Adam AS di turunkan dari Syurga dan hidup selama 1000 tahun di atas muka bumi.

Dengan pengalaman baginda yang pernah tinggal di syurga dan mampu berhubung dengan alam-alam ghaib, sudah pasti hanya baginda yang mampu membangunkan sebuah peradaban yang begitu hebat.

Dan waktu itu saya begitu menginginkan agar peradaban yang hebat itu berlaku di Nusantara @ Kepulauan Melayu ini.

Pada tahun 2005, saintis Brazil iaitu Prof Dr Arysio Nunes dos Santos telah mengemparkan dunia dengan mendakwa bahawa lokasi Atlantis yang tenggelam selama lebih dari 11,000 tahun adalah di Nusantara.

Hasil kajian beliau itu di bukukan dengan tajuk *Atlantis : The Lost Continent Finally Found.*

Dakwaan tersebut di sokong oleh kajian dan penelitian yang telah beliau lakukan selama 30 tahun.

Wow ! Menarik bukan....

Apakah benar *The Lost City of Atlantis* adalah sebuah peradaban Nusantara Kuno ?

Sekiranya benar, maka para leluhur kita adalah satu bangsa yang telah membina sebuah peradaban yang hebat dan yang pertama di dunia.

Kita bangsa yang menyimpan sejarah yang hebat dalam DNA kita.

Kajian dan dakwaan itu di teruskan pula oleh seorang putera Negara Indonesia yang bernama *Ahmad Yanuana Samantho* dengan bukunya yang berjudul *Atlantis Nusantara.*

Buku ini juga membariskan sederetan bukti-bukti yang kuat untuk meyakinkan dunia bahawa *Atlantis adalah satu peradaban Nusantara Kuno.*

Jadi, apa kaitannya *Agenda Reset Malaysia* dengan *The Lost City of Atlantis* ini ?

Atlantis adalah sumber inspirasi angan-angan saya mengenai bangkitnya satu peradaban baru dari Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Sebuah peradaban baru yang di dorong oleh *kesedaran kerohanian @ spiritual awareness yang tinggi* warisan para leluhur yang menjadi aset terbesar bangsa Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Kesedaran yang akan memupuk kembali ajaran *budi pekerti yang luhur dan mulia* yang menjadi kebanggaan *Rumpun Melayu* di Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Dengan *emotional and spiritual quality* yang tinggi serta dengan kekayaan adat resam, budaya dan sumber alam semula jadinya, Nusantara @ Kepulauan Melayu ini paling berpotensi untuk bangkit dan membina satu peradaban baru yang hebat di Abad ke 21 pasca Covid 19 ini.

Mungkin sudah waktunya *Satrio Peningit dan Ratu Adil,* dua tokoh yang di tunggu-tunggu oleh bangsa Nusantara @ Kepulauan Melayu ini muncul untuk memimpin kebangkitan peradaban baru ini.

Siapa tahu angan-angan ini suatu hari nanti akan jadi kenyataan. Paling tidak, *ATLANTIS 2.0* adalah sebuah mimpi terindah bangsa Nusantara @ Kepulauan Melayu ini. Bangsa yang mewarisi sebuah kehebatan yang terunggul di dunia.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
28 Februari 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Pesanan Agung Dari Para Leluhur Kita.*

Malaysia dan Indonesia adalah dua buah negara yang berjiran dan serumpun. Memiliki agama, bahasa dan budaya yang sama.

Dua buah negara yang yang bersaudara dan yang mendominasi Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Pagi ini kita sembang sedikit mengenai apa *Pesanan Agung Para Leluhur* bangsa Melayu @ bangsa Nusantara buat kita semua dalam kehidupan berbangsa dan bernegara.

Kalau di Malaysia kita lihat pada *prinsip @ rukun pertama* dalam *Rukun Negara* iaitu, *Kepercayaan Kepada Tuhan.*

Kalau di Indonesia, kita lihat pada *Sila Pertama* dalam *Panca Sila* iaitu *Ketuhanan Yang Maha Esa.*

Kenapa *Ke-Tuhan-an* yang menjadi prinsip pertama kedua-dua negara ?

Apa kaitannya atau kepentingannya *Ke-Tuhan-an* dalam kehidupan berbangsa dan bernegara ?

Ini penting untuk di fahami kerana kehidupan itu punya dua sisi. *Eksotoris dan esotoris.*

Eksotoris yang bersifat eksternal @ luaran dan esotoris yang bersifat internal @ dalaman. Atau dalam lain perkataan yang bersifat fizikal dan meta fizikal.

Nyata ghaib, jiwa raga, zahir bathin, luar dalam, rohani jasmani dan sebagainya.

Memahami sisi kehidupan yang bersifat esotoris ini penting kerana ini akan membawa kepada puncak kesedaran, kebijaksanaan dan kecerdasan dalam kehidupan berbangsa dan bernegara.

Dengan memahami sisi kehidupan yang esotoris maka baru kita akan menyedari mengapa kerajaan-kerajaan purba di Nusantara @ Kepulauan Melayu itu besar-besar wilayahnya dan luas pula pengaruhnya suatu masa dahulu.

Dan mengapa para leluhur kita sangat bijaksana dan mempunyai pelbagai kesaktian @ kemampuan yang luar biasa.

Kebijaksanaan mereka terserlah di dalam pantun, syair mahu pun dalam pelbagai perpatah dan petua yang mereka wariskan kepada kita.

Daripada mana mereka memperoleh kebijaksanaan dan kecerdasan yang luar biasa itu ?

Tidak lain dan tidak bukan ini kerana para leluhur kita mempunyai kesedaran yang tinggi dan benar mengenai kewujudan satu entiti yang tertinggi di Alam Semesta Raya ini.

Insaf dan akur dengan kebenaran yang sejati inilah yang telah membuatkan para leluhur kita *bijak, cerdas dan sakti.*

Sebab itu saya nyatakan dari awal bahawa asas atau inti dari *Agenda Reset Malaysia* adalah kembali kepada hakikat kehidupan yang sebenar iaitu kembali kepada kesedaran yang mutlak dan hakiki.

*The greatest wisdom of all time* adalah *La ilaha ila Allah* @ Tiada Tuhan selain Allah.

Mencapai kemuncak *Makrifatullah* itulah kesedaran yang mutlak dan hakiki yang akan menerbitkan kebijaksanaan, kecerdasan dan kesaktian.

Golongan para elit global yang menguasai kedudukan 1% di puncak piramid kehidupan kita sudah lama mengetahui rahsia ini. Kita sahaja yang tidak menyedari tentang perkara ini.

Sebab itu mereka berjaya mengawal dan mengelola kehidupan kita sehingga kita di buat tidak berdaya untuk menentang mereka.

Mereka mengatur kehidupan kita dengan doktrin *FEAR AND GREED* semenjak kita lahir lagi.

Lihatlah di sekeliling kita. Realiti kehidupan kita hari ini. Bukankah seluruh kehidupan kita sedang di atur dengan doktrin *FEAR AND GREED ?*

Pandemik Covid 19 adalah dalil yang jelas bagaimana *FEAR* di gunakan untuk mengawal dan mengelola kehidupan kita.

Sebab itu Junjungan Besar kita Nabi Muhammad Rasulullah SAW mengingatkan kita tentang penyakit *Al Wahnu @ Cinta Dunia dan Takut Mati.*

Sebagai *counter narrative* kepada agenda jahat para elit global ini maka penting bagi kita semua untuk kembali kepada *the greatest book of all time* iaitu *Al Quran Al Kareem.*

Bukan kembali kepada admin kita, *Tuan Sheikh Abdul Kareem,* tetapi kembali kepada *Al Quran Al Kareem.* Jangan salah faham pulak ya...

Maka sebab itu di dalam *the greatest book of all time @ Al Quran Al Kareem* menyatakan dengan jelas bahawa *awal agama itu mengenal Allah.*

Kesedaran dan keimanan yang mutlak terhadap satu *entiti yang tertinggi, yang tunggal yang menguasai dan mengatur Alam Semesta Raya* ini penting dalam kehidupan peribadi, keluarga, masyarakat dan bernegara.

Apa jalan yang sebenar untuk mengenal Tuhan ?

*Barang siapa yang mengenal dirinya maka kenallah ia akan Tuhannya.*

Inilah jalan yang telah di lalui oleh para leluhur kita jauh sebelum kedatangan Islam di Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Dengan berusaha untuk mengenali diri mereka yang bathin mereka berjaya mengenali Tuhan dengan kenal yang sebenar-benar kenal.

Mereka keluar mengembara, berkelana ke serata pelusuk Nusantara @ Kepulauan Melayu mencari guru-guru kerohanian yang selalunya bersembunyi atau menjauhkan diri dari hiruk pikuk dunia untuk mengajar mereka *Ilmu Mengenal Diri.*

*Ilmu Mengenal Diri* bukan sebarang ilmu. Ini bukan ilmu akal atau ilmu kalam tetapi ini *Ilmu Rasa.*

Ini bukan ilmu nak mengenal garam tetapi ilmu nak mengenal masinnya rasa garam. Manisnya rasa gula dan pedasnya rasa cabai.

Kalau tak pernah rasa, sampai mati tak akan tahu masinnya garam, manisnya gula dan pedasnya cabai.

Bukan mudah jalan yang telah di tempuh oleh para leluhur kita untuk mencapai kesedaran yang mutlak dan hakiki.

Maka kepada seluruh saudara-saudaraku yang berada di seluruh Nusantara @ Kepulauan Melayu, hargailah pesanan kerohanian @ spiritual mereka yang di pateri sebagai prinsip yang pertama dalam kehidupan berbangsa dan bernegara.

Hayati secara bersungguh-sungguh pesanan kerohanian @ spiritual mereka itu.

Sama-sama kita berusaha untuk belajar dan mengenali apa itu *Ilmu Mengenal Diri dan apa itu Ilmu Rasa.*

Jangan risau, InsyaaAllah saya akan terus menulis mengenai subjek terpenting dalam *Agenda Reset Malaysia* ini sedikit demi sedikit dari masa ke semasa demi kepentingan kita bersama dalam mencapai impian kita untuk mengulangi kehebatan dan keunggulan para leluhur kita suatu hari nanti.

InsyaaAllah kita akan terus bersama-sama berusaha dan berjuang untuk membina satu peradaban baru yang terunggul di dunia.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
1 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : PN Semakin Menjijikkan.*

Politik negara ini sudah merudum teruk sehingga berada pada tahap yang sangat menjijikkan.

Demokrasi di permainkan dan rakyat pula di paksa untuk memerhatikan gelagat ahli politik tanpa boleh berbuat apa-apa.

Itu petikan dari kata-kata *Presiden Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia @ Mohd Azmi Abdul Hamid* untuk mengambarkan suasana negara pada hari ini.

Saya yakin ramai dari kalangan rakyat Malaysia yang berkongsi perasaan yang sama dengan beliau.

*Pandemic Covid 19 is the political and economic tool of the global elites.*

Agak sukar untuk menyanggah kenyataan di atas. Dan yang lebih sukar untuk di terima oleh akal sihat adalah apabila ia bukan sahaja menjadi alat politik dan ekonomi kepada para elit global bahkan oleh para elit lokal juga.

Bukti terbaru apabila dua orang Ahli Parlimen dari PKR melompat parti dan menyokong kerajaan PN pula.

Mereka itu adalah YB Larry Sng dari Parlimen Julau dan YB Steven Chong dari Parlimen Tebrau.

Berapa besar agaknya transaksi yang berlaku di belakang layar ?

Tanya je kot-kot ada...

Dan dengan perkembangan terbaru ini, sukar untuk tidak meyakini bahawa Proklamasi Darurat hanyalah sekadar untuk memanjangkan jangka hayat kerajaan PN.

Dan semalam muncul pula berita *Ralph Marshall* orang kepercayaan Tan Sri Ananda Krishnan pula di lantik sebagai CEO Digital Malaysia, sebuah *Special Purposes Vehicle @ SPV* hak milik kerajaan Malaysia.

Ini SPV yang di pertanggung-jawabkan untuk menyediakan perkhidmatan 5G kepada rakyat Malaysia dengan pelaburan sebanyak RM 15 bil dalam tempoh 10 tahun.

Bukankah dia ini telah di dakwa di mahkamah Negara India atas tuduhan rasuah dalam skandal Aircell - Maxis bersama-sama dengan Tan Sri Ananda Krishnan pada tahun 2018 ?

Soalan pertama, dah tak ada orang lain lagi yang boleh di lantik untuk memegang jawatan tersebut ?

Kenapa keputusan-keputusan PM selalunya macam boleh je di kaitkan dengan Tun M ?

Keduanya, perlu ke kerajaan PN menubuhkan SPV dan membuat pelaburan sebesar RM 15 bil pada masa ini untuk menyediakan perkhidmatan 5G ?

Bukankah lebih baik wang itu di gunakan untuk membantu rakyat yang sedang berada di dalam kesusahan pada masa ini ?

Bukankah lebih baik syarikat swasta yang di berikan tanggung-jawab tersebut ?

Sekurang-kurangnya ada juga kemasukan FDI ke dalam negara ini.

Dengan jumlah pelaburan yang sebesar itu mengapa tidak kita mencipta satu teknologi baru yang boleh mengantikan penggunaan teknologi 5G ?

Bukankah teknologi 5G ini ada kesan buruknya kepada tubuh badan manusia ?

Kenapa nak gunakan teknologi 5G ? Apakah sekadar agar kita tidak ketinggalan dengan negara-negara lain ?

Kenapa tidak mencipta teknologi baru supaya kita dapat jadi pemimpin kepada negara-negara lain ?

Ini masalahnya bila para pemimpin kita mempunyai mentaliti seperti haiwan yang di cucuk hidung. Sentiasa mahu terus menjadi pengikut kepada negara-negara lain.

Masih ada kedaulatan ke negara yang bersikap seperti itu ?

Kenapa tidak pernah mahu berusaha untuk menjadi pemimpin kepada negara-negara lain ?

Sebab itu dari awal lagi saya sarankan agar TSMY letak jawatan. Bagi laluan kepada pemimpin lain yang lebih berkemampuan untuk memimpin negara ini.

Sampai bila kita mahu jadi bangsa yang seperti haiwan di cucuk hidungnya ?

Belajarlah memahami dan menghayati apa itu *national interest, threat and security* kalau betul nak jadi pemimpin negara ini.

Jadilah pemimpin yang boleh di banggakan oleh rakyat bukan jadi pemimpin yang setiap hari di sumpah seranah oleh rakyat.

Saya bersetuju dengan kenyataan Presiden MAPIM bahawa semua ini benar-benar memualkan dan menjijikkan.

Mungkin bangsa dan negara ini masih belum layak di pimpin oleh seorang pemimpin yang mempunyai tahap *consciousness and competency* yang tinggi kerana dosa-dosa lalu yang terlalu banyak.

Sebagai sebuah negara bangsa, ini benar-benar satu penghinaan. Kita sedang di pimpin oleh seseorang yang sedang menjerumuskan kita ke lembah yang paling menjijikkan.

Saya sarankan kepada seluruh rakyat Malaysia, eloklah kita sama-sama bertaubat dan memohon keampunan dari Allah SWT.

Akui kelemahan dan kelalaian kita selama ini yang bernegara tanpa berusaha untuk mencari keredhaan-Nya.

Semoga apa yang sedang berlaku ini dapat memberikan kesedaran dan keinsafan kepada kita semua. Kita semua bertanggung-jawab ke atas apa yang sedang berlaku.

Kita serahkan kembali urusan negara ini kepada Allah SWT. Dialah sebaik-baik pengatur.

Semoga Allah SWT mengampuni segala dosa-dosa kita semua dan memberikan kita seorang pemimpin yang di redhai-Nya. InsyaaAllah.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
2 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Character And Courage.*

Kenapa junjungan besar kita Nabi Muhammad Rasulullah SAW mengingatkan kita tentang penyakit *Al Wahnu @ Cinta dunia dan takut mati ?*

Ini kerana umat yang di timpa dengan penyakit ini akan mempunyai *character and courage @ keperibadian dan semangat* yang lemah dan longlai.

Mereka menjadi lemah dan tidak bermaya kerana hati mereka terikat dengan dunia. Mereka terikat dengan anak isteri, pekerjaan, pangkat, harta benda dan kedudukan mereka di dunia.

Mereka cinta dengan kesenangan, kemewahan dan sanjungan.

Mereka takut kehilangan anak dan isteri. Mereka takut kehilangan pekerjaan dan perniagaan. Mereka takut hilang pengaruh, kedudukan dan sanjungan.

Mereka menjadi tamak dan haloba untuk menguasai dunia mereka. Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai hasrat mereka.

Kecintaan mereka kepada dunia dan ketakutan mereka untuk kehilangan segala yang mereka cintai telah membuatkan mereka lemah dan senang untuk di kuasai dan di kendalikan.

Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mengekalkan apa sahaja yang mereka cintai.

*Sesungguhnya cinta dunia dan takut mati itu akan melemahkan umat manusia.*

Rahsia ini telah lama di sedari dan di ketahui oleh para elit global. Sebab itu mereka meng-indoktrinasi manusia dengan doktrin *fear and greed.*

Mereka membina *common education system* untuk mengindoktrinasi manusia sejak dari tadika lagi.

Mereka di doktrin dengan *fear and greed* sejak dari kecil lagi sehinggalah ke akhir hayat mereka.

Mereka di asuh untuk menjadi haiwan ternak yang di cucuk hidung oleh para elit global.

Kehidupan mereka sentiasa di selubungi dengan *fear and greed* melalui propaganda-propaganda dari media-media yang di kuasai oleh para elit global.

Mereka sentiasa di asuh untuk patuh kepada para elit global melalui lembaga-lembaga otoriti yang telah di bina pada setiap dimensi kehidupan mereka.

Contoh terbaru adalah pandemik Covid 19.

Mereka di buat gerun dengan propaganda Covid 19 yang kononnya mengancam nyawa dan kehidupan manusia.

Seluruh dunia kena *lock down* dan patuh dengan SOP dari WHO @ sebuah lembaga kesihatan dunia yang di wujudkan oleh para elit global.

Terbukti SOP dari WHO lebih di patuhi oleh manusia berbanding dengan *Sunnah Rasulullah SAW dan para sahabat.*

Walau pun dengan kadar kematian hanya di sekitar 2-3 % di seluruh dunia namun manusia terus di buat agar percaya bahawa Covid 19 *is a deadly pandemic.*

Lebih malang lagi, solusinya hanya vaksin yang telah di sediakan oleh korporat-korporat farmasi gergasi dunia yang di miliki oleh para elit global.

Bagi golongan yang ingin mencari alternatif lain selain dari vaksin-vaksin kepunyaan mereka, golongan ini di label sebagai golongan anti vaksin dan menyebarkan *berita-berita hoax* di media-media sosial.

Pertanyaan sederhana saya, bukankah kerajaan-kerajaan di seluruh dunia yang memiliki segala peralatan dan keupayaan untuk menyebarkan *berita-berita hoax* di seluruh dunia ?

Jadi siapa sebenarnya yang menjadi penyebar berita-berita hoax di seluruh dunia ?

Soalan sederhana saya seterusnya ialah, sampai bila kita semua mahu terus di buat seperti haiwan ternak yang di cucuk hidung oleh para elit global ?

Sampai bila kita mahu terus di belenggu dengan doktrin *fear and greed* oleh para elit global ?

Saya fikir, sudah sampai masanya untuk umat manusia melakukan *counter narrative* terhadap segala propaganda dari para elit global.

Sudah sampai masanya untuk kita kembali membina *character and courage* yang kuat sebagaimana para sahabat di zaman Rasulullah SAW.

Para sahabat menjadi generasi yang hebat dan di geruni kerana kesediaan mereka untuk mati dan berkorban apa sahaja kerana Allah SWT.

Kesediaan mereka untuk berkorban harta dan nyawa kerana Allah SWT telah menjadikan mereka generasi yang mempunyai keperibadian yang teguh dan semangat yang kental.

Mereka menjadi umat yang berani, tegas dan ada hala tuju. Mereka menjadi berani dan tegas dalam menegakkan prinsip *amar maaruf nahi mungkar.*

Hanya dengan menegakkan prinsip *amar maaruf nahi mungkar* sahaja barulah keadilan dan kesejahteraan akan dapat di tegakkan.

Dan kerana keberanian dan ketegasan mereka itu, mereka telah di hormati dan di geruni oleh para musuh-musuh mereka.

Maka sudah sampai masanya untuk kita kembali mengikuti jejak langkah mereka.

Sudah sampai masanya kita kembali kepada kehidupan dan tradisi seorang *Ahli Sufi.*

Hanya dengan melalui kaedah pendidikan para Ahli Sufi sahaja baru kita akan mampu untuk mendidik hati kita untuk melepaskan dunia dari hati kita.

Hanya dengan kembali mendidik hati kita untuk melepaskan diri dari segala belenggu dunia sahaja yang akan menjadikan kita sebagai bangsa yang kuat, bersemangat dan terunggul di dunia.

Kita harus kembali menjadi abdi kepada Allah SWT. Abdi kepada kebenaran bukan menjadi abdi kepada dunia dan segala kebathilannya.

Yakinlah, hanya dengan *Cinta Allah dan Cinta Kematian* sahaja kita akan dapat melepaskan diri dari belenggu yang telah di cipta oleh para elit global dan sekutu-sekutu mereka.

*Wahai bangsa Melayu ! Kamu adalah umat yang terbaik di sepanjang zaman. Bangkitlah untuk menyelamatkan dunia dari segala kemungkaran, kekejaman dan kebathilan.*

*Kalau bukan sekarang, bila lagi....?*

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
3 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : The World Baitul Mal.*

Kementerian Kesihatan Arab Saudi telah pun memaklumkan bahawa hanya individu yang telah di suntik dengan vaksin Covid 19 sahaja yang akan di benarkan menunaikan haji pada tahun ini.

Bagi saya, berita ini sepatutnya menjadi berita yang sangat mendukacitakan bagi seluruh umat Islam di dunia.

Kenapa suntikan vaksin Covid 19 perlu di jadikan syarat utama untuk umat Islam menunaikan ibadah haji di Kota Mekah dan Madinah ?

Kita maklum bahawa pemerintah Negara Arab Saudi mempunyai hak untuk mengenakan syarat yang sedemikian kepada bakal jemaah haji yang ingin memasuki negara mereka. Namun wajarkah syarat yang sedemikian di kuat-kuasakan ?

Apakah tidak memadai jika seseorang bakal jemaah haji itu di sahkan negatif Covid 19 di negara masing-masing ?

Mungkin sudah sampai masanya bagi seluruh umat Islam memikirkan mengenai status Kota Mekah dan Kota Madinah di Negara Arab Saudi.

Bukankah Kota Mekah dan Kota Madinah yang merupakan dua kota suci umat Islam seharusnya menjadi wilayah yang bebas dari penguasaan mana-mana negara di dunia ?

Jadi siapa yang memberikan hak kepada Arab Saudi untuk mengurus dan mentadbir Kota Mekah dan Kota Madinah ?

Bukankah *Kota Mekah, Kota Madinah dan juga Kota Baitul Muqaddis* adalah 3 kota suci umat Islam yang sepatutnya di tadbir dan di urus oleh umat Islam ?

Maka sempena dengan 100 tahun *kejatuhan Khilafah Islam Othmaniyah,* saya menyeru kepada seluruh umat Islam di dunia agar sebuah lembaga di bentuk bagi menguruskan dan mentadbir 3 kota suci umat Islam tersebut dan juga segala harta-harta waqaf umat Islam yang lain yang ada di seluruh dunia.

Dalam *Agenda Reset Malaysia,* salah satu agenda utama adalah untuk membangunkan sebuah kawasan *Special Economic Zone* yang akan menjadi pusat *Sistem Monetari, Kewangan dan Perdagangan Islam Sedunia.*

Dengan wujudnya *Special Economic Zone* itu di Negeri Sabah maka adalah wajar sebuah *World Baitul Mal* di bentuk untuk menjadi *Single Platform* kepada *Sistem Monetari, Kewangan dan Perdagangan Islam Sedunia* dan juga untuk mengurus dan mentadbir harta-harta waqaf umat Islam dan wang zakat umat Islam di seluruh dunia.

Dengan tertubuhnya *World Baitul Mal @ Pusat Perbendaharaan Umat Islam* itu nanti maka seluruh harta dan kekayaan umat Islam akan dapat di urus-tadbir dengan cara yang lebih efisien dan efektif menurut Syariat Islam demi kepentingan umat Islam di seluruh dunia.

Dan ini juga secara tidak langsung dapat memelihara dan menyelamatkan harta dan kekayaan tersebut dari jatuh ke tangan orang-orang kafir.

Dan yang paling utama, dengan tertubuhnya *World Baitul Mal dan Sistem Monetari, Kewangan dan Perdagangan Islam,* kita akan terlepas dan bebas dari belenggu Sistem Kewangan *RIBA'* yang di kuasai oleh para elit global.

Sudah 100 tahun umat Islam berpecah-belah dan hidup seperti anak-anak ayam yang kehilangan ibunya.

Sempena dengan tahun *The Great Reset 2021* maka sewajarnya umat Islam bersatu kembali untuk sama-sama berusaha untuk *Make Islam Great Again.*

Marilah kita sama-sama berdoa dan memohon kepada Allah SWT agar cadangan ini di permudahkan dan dapat di realisasikan dengan kadar yang segera.

Kita hanya ingin menuntut hak kita kembali. Hak untuk mentadbir dan menguruskan kehidupan kita sebagaimana yang telah di wajibkan ke atas kita oleh Allah SWT dan Rasul-Nya. Itu sahaja.

Sudah terlalu lama kita hidup bergelumang dengan najis *RIBA'* dan segala macam doktrin yang menjauhkan kita dari *cara hidup Islam yang sebenarnya.*

Kita tidak mampu untuk mengubah realiti kehidupan kita hari ini tetapi kita masih punya harapan dan berpeluang untuk membina kehidupan kita di masa depan dengan lebih *Syar'ie* lagi.

Semoga Allah SWT mengampuni segala dosa-dosa kita dan memakbulkan segala doa-doa kita atas kedudukan mulia junjungan besar kita Nabi Muhammad Rasulullah SAW di sisi-Nya. InsyaaAllah.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
4 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Demi Penyatuan Dan Kesatuan Melayu.*

Idealisme kepada *Penyatuan Melayu* bukan sekadar satu konsep, slogan atau retorik politik semata-mata. Jauh melangkaui itu semua. Dan terus terang saya nyatakan, ia di luar kemampuan parti-parti politik yang sedia ada pada hari ini.

Jadi, berhentilah berharap bahawa parti-parti politik ini akan dapat bersatu dan menyatukan orang-orang Melayu pada hari ini.

Asas penyatuan kepada sebuah negara bangsa adalah *kepemimpinan yang adil dan bijaksana.* Tanpa keadilan dan kebijaksanaan mana munkin akan wujud sebuah kesejahteraan.

Ini yang sudah tidak ada lagi pada kepemimpinan Melayu pada hari ini. Keadilan dan kebijaksanaan dalam kepemimpinan Melayu hari ini sudah sirna.

Maka berlakulah apa yang sedang berlaku pada hari ini.

Orang-orang Melayu pada hari ini tidak akan dapat di satukan hanya dengan slogan-slogan yang mengajak kepada penyatuan dan kesatuan bangsa Melayu.

Ia bukan sekadar ideologi dan methodologi. *You need more than that...*

*You need a clear direction, an interesting story board, good contents and a clear road map on the way forward.

*And the most important thing my dear friends, you need A WONDERFUL DREAM !*

*The most exciting one !*

Inilah narratif yang di perlukan untuk meyakinkan orang-orang Melayu terutamanya generasi muda untuk bersatu-padu, bekerjasama dan berganding tangan dalam mencapai satu harapan dan impian baru yang paling mengasyikkan.

Jadi, tidak akan ada mana-mana pasukan, kumpulan atau parti-parti politik yang akan mampu menyatukan bangsa Melayu pada hari ini selain dari *Pasukan Reset Malaysia* yang di pimpin oleh *YBM Tengku Razaleigh Hamzah.*

*Stay with me. This is your best bet for the future.*

Oleh yang demikian, kesemua parti-parti politik yang ada perlu di bubarkan kerana telah terbukti tidak mampu menyerap aspirasi orang-orang Melayu dan seluruh rakyat Malaysia. Apa lagi untuk menjadi inspirasi dan motivasi kepada mereka.

Mereka tidak pernah berusaha untuk memberi laluan kepada *Agenda Reset Malaysia.* Mereka terbukti gagal untuk memahami apa yang sedang berlaku di seluruh dunia pada hari ini.

Adakah golongan seperti ini yang ingin kita berikan amanah untuk memimpin negara ini dan menyatukan orang-orang Melayu dan seluruh rakyat Malaysia ?

Kalau di tanya kepada saya, dengan aksi dan prestasi mereka pasca PRU 14 dan sehingga ke hari ini, hanya orang-orang yang hilang akal sahaja yang akan memberikan amanah tersebut kepada mereka.

*Berulang kali saya nyatakan bahawa kita sedang berada dalam satu keadaan yang luar biasa maka kita perlukan satu kaedah yang luar biasa juga untuk menanganinya.*

Dari awal lagi saya sudah nyatakan bahawa apa yang sedang kita hadapi ini bukan pandemik tetapi adalah sebuah plandemik. Konspirasi para elit global.

*Covid 19 is a manufactured virus and a manufactured pandemic. A political and economic tools of the global elites for global monetary reset and the implementation of the digital currency.*

Inilah premis yang saya gunakan untuk membina hujah-hujah saya dan mempromosikan *Agenda Reset Malaysia* buat seluruh bangsa Melayu bukan sahaja di Malaysia, bahkan di seluruh Nusantara @ Kepulauan Melayu dan juga kepada umat Islam di seluruh dunia.

Saya berikan impian paling besar buat seluruh bangsa Melayu di Nusantara @ Kepulauan Melayu. Iaitu *The Atlantis 2.0*

Sebuah impian untuk mengulangi kehebatan dan keunggulan sebuah tamadhun @ peradaban yang terawal di dunia.

Mimpi itu cukup indah dan cukup hebat. Ia telah berjaya menarik minat dan perhatian generasi muda.

Saya mendapat *feed back* yang sangat mengkagumkan dari golongan generasi muda mengenai mimpi tersebut.

Tunjukkan pada saya parti politik mana yang mampu menandingi impian *Agenda Reset Malaysia* yang semakin hari semakin di terima ramai. Bukan sahaja oleh orang-orang Melayu di Malaysia bahkan di seluruh Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Jadi apakah tidak wajar *Pasukan Reset Malaysia* di berikan peluang untuk menerajui negara ini bagi merealisasikan impian dan agenda tersebut ?

Ketahuilah bahawa rakyat sudah mual dan jijik melihat apa yang sedang berlaku pada hari ini.

Mereka bukan sahaja marah kepada ahli-ahli politik bahkan sekarang sudah marah juga kepada Raja-Raja Melayu kerana di lihat terus mempertahankan kerajaan yang gagal ini.

Mereka sudah hilang harapan dengan parti-parti politik dan kerajaan yang ada pada hari ini.

Saya kira, sudah sampai masanya untuk *Majlis Raja-Raja Melayu* membuat sidang tergempar dan memecat kerajaan yang sedang menjerumuskan rakyat dan negara ini ke jurang kehancuran.

Bagi pihak pasukan *Reset Malaysia,* saya nyatakan dengan tegas, *we are ready to lead this country and bring it to the next level.*

*We are ready for the great demand to MAKE ISLAM GREAT AGAIN.*

*Are you ready ?*

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
5 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : The New Santara @ Nusantara 2.0*

Masih ada yang bertanya kepada saya, bila *Agenda Reset Malaysia* akan bermula ?

Jawapan saya mudah sahaja, apabila diri kita pada hari ini sudah mulai ada kesedaran untuk berubah menjadi lebih baik di masa akan datang maka *Agenda Reset* sudah bermula dalam diri kita.

Kesedaran dari dalam diri kita itu yang akan mengerakkan kita untuk berubah menjadi lebih baik pada hari esok.

Ini kerana *Agenda Reset Malaysia* adalah satu gerakan untuk mereset diri kita, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.

Ia satu agenda yang menyeru kepada satu *gelombang kebangkitan kerohanian @ spiritual* di seluruh Nusantara @ Kepulauan Melayu.

Hanya dengan kesedaran kerohanian @ spiritual sahaja baru kita akan dapat mencapai titik kemuncak kesedaran yang sejati @ *The Ultimate Consciousness.*

Hanya dengan mencapai *kemuncak kesedaran sejati @ the ultimate consciousness* sahaja baru kita akan menjadi peribadi yang mempunyai *jati diri yang kental.*

Peribadi yang mempunyai kebijaksanaan dan kecerdasan yang tinggi serta memiliki kesaktian.

Inilah bangsa *New Santara @ Nusantara baru* yang ingin kita lihat.

Ini antara sebabnya kenapa dalam *Agenda Reset Malaysia* saya tekankan mengenai *Ilmu Mengenal Diri @ Ilmu Rasa.*

Ilmu untuk mengenal sebenar-benar diri kita dalam masyarakat Melayu atau Ilmu untuk mengenal *Sang Diri Sejati @ Sang Guru Sejati,* Ilmu Kejawen dalam masyarakat Jawa.

Ilmu untuk mengenal *Nur Muhammad* dalam Tasawuf Islam. *Roh Kudus* dalam Agama Kristian, *Atma* dalam Agama Hindu, *Budi* dalam Agama Buddha dan *The Light* dalam gerakan *The New Age* di negara-negara Barat.

Kita kembali memahami dan menghayati sisi *esotoris* agama-agama yang ada di atas muka bumi ini.

Hanya dengan memahami dan menghayati sisi *esotoris* agama-agama yang ada, barulah kita akan dapat hidup secara harmoni dalam masyarakat yang menganut pelbagai agama dan budaya di atas muka bumi ini.

Memahami perbezaan antara sisi *eksotoris* dan *esotoris* dalam sesuatu agama itu cukup penting sebenarnya bagi mengelakkan salah faham antara penganut agama yang kadang kala hingga boleh membawa kepada pertumpahan darah.

Tidak ada peperangan antara agama sebenarnya. Yang ada hanyalah agama di jadikan sebagai alat untuk menghalalkan peperangan demi memperluas kekuasaan dan kekayaan para elit masyarakat semenjak ribuan tahun dahulu.

Dan hari ini para elit global menggunakan Covid 19 sebagai alat dalam melancarkan *perang biochemical* ke atas penduduk dunia bagi tujuan politik dan ekonomi mereka.

Sebagai golongan yang berada di *bottom of the piramid,* sewajarnya kita sedar mengenai agenda *konspirasi para elit global* terhadap kita.

Kita hanya akan berjaya memenangi peperangan dengan para elit global dengan berusaha untuk lebih mengenali diri kita dan mengenali siapa musuh kita.

Jika tidak, kita hanya akan bertelingkah sesama kita dan terus berpecah belah sesuai dengan apa yang di mahukan oleh musuh-musuh kita iaitu para elit global.

Sampai bila kita akan terus begini ?

Sampai bila kita mahu terus di adu domba dan berpecah-belah ?

Mulailah membina kekuatan kita dengan meningkatkan kesedaran jiwa dan kerohanian kita.

Mulai dengan membina tabiat-tabiat baru yang lebih positif seperti membaca bahan-bahan yang inspiratif dan motivatif.

Banyakkan mendoakan kebaikan untuk orang lain dan bersedekah. Mungkin di lain kesempatan kita bicarakan soal sedekah pula. InsyaaAllah.

Jadi mulailah mereset diri anda. Andalah sebenarnya *Agenda Reset Malaysia* itu. Bukan orang lain.

Jangan mengharapkan perubahan tanpa berbuat apa-apa.

Kita hanya mampu mengubah diri kita bukan diri orang lain. Bila kita berubah, InsyaaAllah dunia kita akan berubah.

Perubahan besar yang berlaku kepada diri adalah apabila saya mulai menulis setiap pagi untuk anda hingga ke hari ini.

Kita sama-sama berubah demi membina sebuah dunia baru yang lebih baik, lebih indah dan lebih sejahtera buat semua.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
6 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 

W.I.N

Fun Poster
Messages
141
Joined
Mar 14, 2014
Messages
141
Reaction score
8
Points
25
*Bismillah : Manhaj Melayu @ Manhaj Nusantara.*

Dunia hari ini semakin sakit. Bukan kerana pandemik Covid 19 dari Wuhan. Tetapi akibat dari jangkitan wabak yang lebih merbahaya iaitu *Penyakit Wahn @ Cinta Dunia dan Takut Mati.*

Dalam bahasa saya, penyakit ini saya panggil sebagai sindrom *fear and greed.*

Ini doktrin yang telah di paksakan oleh para elit global untuk mengawal dan mengendalikan 99% manusia di atas muka bumi melalui *common education system.*

Manusia di buat tidak berdaya akibat di belenggu dengan sistem kehidupan yang telah di cipta oleh para elit global.

*Fear and greed* terus di suburkan dalam jiwa manusia dengan segala propaganda dari media yang di kuasai oleh mereka.

Satu-satunya ubat yang paling mujarab untuk segala kecelaruan dan kegalauan yang sedang menimpa umat manusia itu adalah *harapan.*

Inilah ubat yang sangat di perlukan oleh umat manusia yang sedang mengalami penyakit jiwa yang kronik itu.

Sebab itu saya menyeru semua pihak agar membina kerangka berfikir di dalam wilayah *how to Make Islam Great Again ?*

Ini kerana hanya Islam sahaja yang dapat membebaskan manusia dari di belenggu oleh sistem kehidupan yang membuatkan manusia seolah-olah seperti haiwan yang di cucuk hidungnya.

Soalannya sekarang, bagaimana kita akan melakukannya ?

Jawapan saya, kita akan melakukannya dengan menggunakan *Manhaj Melayu @ Nusantara.*

Ini kerana *Bangsa Nusantara* memiliki karakter istimewa dan aset-aset yang tidak di miliki oleh bangsa-bangsa lain di dunia ini.

Bangsa Nusantara sudah hidup *bertuhan* dan memiliki *tatanan hidup* yang sistematik jauh sebelum kedatangan Islam di Nusantara.

Karakter istimewa Bangsa Nusantara itu terbina kerana mewarisi sifat-sifat para Nabi yang muncul sebelum munculnya Nabi Muhammad Rasulullah SAW.

Ciri-ciri karakter tersebut adalah ;

1. Murah hatinya Nabi Ibrahim AS.
2. Redhanya Nabi Ismail AS.
3. Sabarnya Nabi Yaakub AS.
4. Mampu berkomunikasi dengan isyarat seperti Nabi Zakaria AS.
5. Uzlah seperti Nabi Yahya AS.
6. Jubah Wool ( sederhana ) seperti Nabi Musa AS.
7. Pengembara seperti Nabi Isa AS.
8. Rendah Hati seperti Nabi Muhammad Rasulullah SAW.

Lapan ciri-ciri ini ada pada Bangsa Nusantara. Mereka adalah bangsa Sufi. Bangsa yang mempunyai kesedaran jiwa dan rohani yang tinggi.

*Sebab itu bangsa ini bijak, cerdas dan sakti.*

Jangan percayakan saya tapi kajilah kehebatan bangsa ini semenjak kegemilangan peradaban Atlantis lagi.

Begitu juga dengan kegemilangan Kedah Tua, Sriwijaya, Melaka dan Majapahit.

Kaji kesenian dan pertukangan mereka yang halus dan berkualiti tinggi.

Dan kaji, apakah rahsia yang telah membuatkan bangsa ini boleh menjadi begitu hebat sekali ?

Dan kini, *Agenda Reset Malaysia* telah mengerakkan bangsa ini dari tidurnya yang panjang. InsyaaAllah, dunia akan menyaksikan kebangkitan sebuah bangsa yang hebat ini.

Mereka akan bangkit dengan satu *harapan* baru. Harapan buat seluruh umat manusia di seantero dunia. InsyaaAllah.

Semoga Allah SWT mempermudahkan segala urusan bangsa terhebat ini.

Allahumma aamiin.

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. *Anda akan terus di rayu, di pujuk, di goda, di inspirasi dan di motivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.*

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negaranya.

- Dato Dr Ramalan Yunus @ Demi Melayu.
7 March 2021.

www.worldislamicnation.com
 
Sponsored Post
Top
Log in Register