Keyrul37
Active+ Member
- Joined
- Apr 1, 2010
- Messages
- 4,074
- Reaction score
- 25
- Points
- 25
Salam sume,
Aku pun xtau kat mana nak ngadu tapi aku adalah salah sorang yg gile2 frust ngan NOKIA..26oct lepas aku ada le beli nokia phone baru kt maxis..nokia n8..so excited la aku pun sebab dah lama xmerasa henpon baru lagi2 drpd nokia..sape xkenal nokia, antara pengeluar henpon terbesar dunia..mcm2 jenis phone yg nokia kuar..dan aku adalah peminat tegar la gak kt nokia ni dr segi ketahanan dsb..
..
So lepas pakai lebih seminggu sket, henpon aku buat hal..tiba2 tgh syiok browsing, henpon tu ter'off' sendiri..tp aku takdela amik port sgt...mungkin sbb panas ke dsb..tp aku takleh on gak..2-3hari lepas tu aku pun pegi la kt menara bgi ngantor henpon aku kt nokia care..sampai2 amik la no....cipeknye tunggu dekat dua jam br no aku naik..ape nye servis lembab nk mampos..
..lepas aku sent phone aku tu..tugu la seminggu baru siap...aku pun dgn senang ati gi la collect...cam biasa dgn servis lembab nak mampos, dekat 2 1/2 jam baru no aku naik...cam **** nokia care nye servis..nak collect phone kene tugu 2-3jam baru leh kene serve...
takpelah takat tu sbb phone aku dah siap..aku pun suke ati la dpt phone aku lik..leh buat keje......tp lps 2hari operasi, phone aku buat hal cam mula2 jadi ari tu..self-shutdown n takleh on..aku penya la bengang, camna nk buat nih..nak hantor balik dgn tunggu berjam2..aku tak kisah, tp aku taknak phone aku tu buat hal balik..sepanjang aku browsing carik info pasal phone nih, mmg nokia n8 ni mmg ada prob..kebanyakan yg aku sembang kt forum, ramai dah 2-3 kali gi hantar servis dgn prob yg sama cam aku..ada gak yg hantor dekat sebulan xsiap2 lg...
so, nak tanya korang sume, adakah patut aku mintak replacement unit atau refund balik duit aku..?? kalau dorang tak bg, adakah patut aku report kat tribunal pengguna...?~X(~X(
sekian..
Aku pun xtau kat mana nak ngadu tapi aku adalah salah sorang yg gile2 frust ngan NOKIA..26oct lepas aku ada le beli nokia phone baru kt maxis..nokia n8..so excited la aku pun sebab dah lama xmerasa henpon baru lagi2 drpd nokia..sape xkenal nokia, antara pengeluar henpon terbesar dunia..mcm2 jenis phone yg nokia kuar..dan aku adalah peminat tegar la gak kt nokia ni dr segi ketahanan dsb..
So lepas pakai lebih seminggu sket, henpon aku buat hal..tiba2 tgh syiok browsing, henpon tu ter'off' sendiri..tp aku takdela amik port sgt...mungkin sbb panas ke dsb..tp aku takleh on gak..2-3hari lepas tu aku pun pegi la kt menara bgi ngantor henpon aku kt nokia care..sampai2 amik la no....cipeknye tunggu dekat dua jam br no aku naik..ape nye servis lembab nk mampos..
takpelah takat tu sbb phone aku dah siap..aku pun suke ati la dpt phone aku lik..leh buat keje......tp lps 2hari operasi, phone aku buat hal cam mula2 jadi ari tu..self-shutdown n takleh on..aku penya la bengang, camna nk buat nih..nak hantor balik dgn tunggu berjam2..aku tak kisah, tp aku taknak phone aku tu buat hal balik..sepanjang aku browsing carik info pasal phone nih, mmg nokia n8 ni mmg ada prob..kebanyakan yg aku sembang kt forum, ramai dah 2-3 kali gi hantar servis dgn prob yg sama cam aku..ada gak yg hantor dekat sebulan xsiap2 lg...
so, nak tanya korang sume, adakah patut aku mintak replacement unit atau refund balik duit aku..?? kalau dorang tak bg, adakah patut aku report kat tribunal pengguna...?~X(~X(
sekian..