Warisan Kalah Undi Tentera

CG Sponsors




ohbenshare

Freshie
Joined
Aug 17, 2020
Messages
7
Reaction score
1
Points
18
Kota Kinabalu, 22 Sept: Parti Warisan Sabah dilaporkan kehilangan 90% dari 16, 877 undi awal di negeri itu menurut laporan The Malay Mail.




Ini berikutan calonnya untuk DUN Segama, Datuk Mohamaddin Ketapi yang berkata pencerobohan Lahad Datu pada 2013 cuma sandiwara di mana pihak keselamatan berperang dengan ayam dan anjing.

Sebelum ini, pencabar terdekat Warisan, iaitu Perikatan Nasional dan Barisan Nasional menjangkakan Warisan akan mendapat 60% undi tentera.

Mohamaddin Ketapi yang juga merupakan ahli majlis tertinggi Warisan memohon maaf semalam tetapi anggota keselamatan masih terguris dengan kenyataan tersebut.

Panglima Angkatan Tentera semalam menyifatkan kenyataan ahli politik itu sebagai tidak bertanggungjawab dan tidak boleh diterima.

“Ini adalah suatu kenyataan yang tidak bertanggungjawab dan tidak boleh diterima sama sekali di mana kenyataan berkenaan turut menyinggung perasaan keluarga anggota yang terkorban baik ATM mahupun di pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM). Adalah ditegaskan bahawa ATM memainkan peranan sebagai benteng pertahanan negara di mana organisasi ini sentiasa bersedia pada sebilang masa dalam melaksanakan tugas terutamanya dalam mendepani pelbagai ancaman,”

Hari ini, presiden Warisan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal turut memohon maaf bagi pihak Mohamaddin Ketapi.

Petang tadi, sekali lagi Mohamaddin Ketapi memohon maaf di laman facebooknya berhubung isu tersebut tetapi ruang komennya masih diserang oleh warga net.

Sementara itu, satu hantaran oleh seorang pengundi awal di Sabah, Mujahidin Hj Sawaijaan menjadi tular di media sosial


Pagi tadi sebanyak 55 pusat pengundian dibuka bagi pengundi awal menunaikan tanggungjawab pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah ke-16.




Seramai 7,487 anggota tentera dan 9,390 anggota polis bersama pasangan masing-masing layak mengundi. -Buletin TTKM-

Sumber / Berita penuh : https://ttkm.com.my/2020/09/22/wari...P_F6RZ-zfOj12f1UiSY-nuM5dS0lE6fCPeSxntEINAT0w

#PRNSABAH
 
Sponsored Post

logammaut

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
9,835
Reaction score
454
Points
91
Warisan tak heran pun. Nanti ayam & anjing akan pangkah Warisan kasi menang.
 

teapear

Active Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
1,992
Reaction score
246
Points
43
undi tu kan belum dikira... mcm mana dia nak tau...

main hentam je.. hehe
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,510
Reaction score
1,601
Points
596
lingkup terus la
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,200
Reaction score
1,101
Points
201
Huh ingatkan da Kira.. saje Kasi panas line
 
Sponsored Post
Top
Log in Register