Warga Vietnam maut dibelasah penduduk

CG Sponsors




Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
KUCHING 3 Jan. - Akibat mabuk dan membuat kacau, seorang lelaki warga Vietnam maut manakala seorang rakannya parah setelah dibelasah oleh sekumpulan penduduk di Kampung Muara Tebas, di sini semalam.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 6.30 petang setelah sekumpulan warga asing berkenaan menetak seorang penduduk sebelum itu.

Mangsa yang terbunuh ialah Dong Binh Minh, 25, manakala rakannya, Nguyen Phanh Hi, 42, cedera.

Ekoran daripada itu, polis telah memberkas 14 penduduk tempatan dan empat warga Vietnam yang dipercayai bekerja sebagai nelayan.

Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Mun Kock Keong berkata, kejadian bermula apabila warga asing itu membuat kacau setelah minum minuman keras di kampung berkenaan.

Katanya, insiden itu menyebabkan penduduk tempatan berasa tidak selesa.

"Ekoran sikap warga asing itu, penduduk telah menghalau kumpulan tersebut supaya kembali ke kapal mereka di jeti berhampiran di Kampung Muara Tebas.

"Bagaimanapun, kumpulan warga Vietnam itu tidak berpuas hati lalu mengambil parang dan berpatah balik ke kampung itu.

"Mereka kemudian bertembung dengan seorang lelaki dan wanita yang dalam perjalanan ke masjid dan menyerangnya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kock Keong berkata, lelaki berusia 55 tahun itu hampir putus tangannya setelah ditetak warga asing tersebut.

Katanya, kejadian itu disaksikan oleh penduduk kampung yang terus menyerang warga Vietnam terbabit lalu membelasah mereka sehingga parah.

"Pasukan polis tiba ke tempat kejadian selepas menerima laporan pada pukul 6.47 petang.

"Lelaki tempatan yang cedera lengannya itu telah dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan manakala mayat warga Vietnam turut dihantar ke hospital yang sama bagi bedah siasat.

"Pada masa ini, pihak polis masih melakukan soal siasat terhadap mereka yang ditahan," ujarnya.

Sumber: Utusan Malaysia

Berderau darah aku bila baca berita ni..rasa mcm nk join je belasah diorg ni cukup2..:mad:
 
Sponsored Post

yusry2007

Super Active Member
Joined
Oct 19, 2007
Messages
5,816
Reaction score
35
Points
70
KUCHING 3 Jan. - Akibat mabuk dan membuat kacau, seorang lelaki warga Vietnam maut manakala seorang rakannya parah setelah dibelasah oleh sekumpulan penduduk di Kampung Muara Tebas, di sini semalam.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 6.30 petang setelah sekumpulan warga asing berkenaan menetak seorang penduduk sebelum itu.

Mangsa yang terbunuh ialah Dong Binh Minh, 25, manakala rakannya, Nguyen Phanh Hi, 42, cedera.

Ekoran daripada itu, polis telah memberkas 14 penduduk tempatan dan empat warga Vietnam yang dipercayai bekerja sebagai nelayan.

Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Mun Kock Keong berkata, kejadian bermula apabila warga asing itu membuat kacau setelah minum minuman keras di kampung berkenaan.

Katanya, insiden itu menyebabkan penduduk tempatan berasa tidak selesa.

"Ekoran sikap warga asing itu, penduduk telah menghalau kumpulan tersebut supaya kembali ke kapal mereka di jeti berhampiran di Kampung Muara Tebas.

"Bagaimanapun, kumpulan warga Vietnam itu tidak berpuas hati lalu mengambil parang dan berpatah balik ke kampung itu.

"Mereka kemudian bertembung dengan seorang lelaki dan wanita yang dalam perjalanan ke masjid dan menyerangnya," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kock Keong berkata, lelaki berusia 55 tahun itu hampir putus tangannya setelah ditetak warga asing tersebut.

Katanya, kejadian itu disaksikan oleh penduduk kampung yang terus menyerang warga Vietnam terbabit lalu membelasah mereka sehingga parah.

"Pasukan polis tiba ke tempat kejadian selepas menerima laporan pada pukul 6.47 petang.

"Lelaki tempatan yang cedera lengannya itu telah dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan manakala mayat warga Vietnam turut dihantar ke hospital yang sama bagi bedah siasat.

"Pada masa ini, pihak polis masih melakukan soal siasat terhadap mereka yang ditahan," ujarnya.

Sumber: Utusan Malaysia

Berderau darah aku bila baca berita ni..rasa mcm nk join je belasah diorg ni cukup2..:mad:
padan muka, kalau den, den hempuh biar hancur, dajai punyer org..
:(scam:(scam:(scam
 

puyong

Super Active Member
Joined
Jan 29, 2007
Messages
6,474
Reaction score
15
Points
65
salah "kita" jugak sbb sediakan arak kat kpg melayu...
haaa...ni la jd nye kalau mabuk...
 

hisham27

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
3,035
Reaction score
11
Points
25
Kuang ajau punya Vietnam...padan muka mati kena belasah :)paid
 

uncleazrich

Super Active Member
Joined
Sep 7, 2009
Messages
5,329
Reaction score
145
Points
73
sebenarnya bila kita bersatu..mcm2 yg kita boleh buat.bukan takat kes ni...jual arak merata2 pun kita boleh hapuskan..kalau kita mahulah..
 

puyong

Super Active Member
Joined
Jan 29, 2007
Messages
6,474
Reaction score
15
Points
65
sebenarnya bila kita bersatu..mcm2 yg kita boleh buat.bukan takat kes ni...jual arak merata2 pun kita boleh hapuskan..kalau kita mahulah..
betul...punca utama kes ni adalah arak...
 

estacoco

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
7,542
Reaction score
25
Points
70
die aed kate beli minuman keras ke? bawak dari kapal kut minum kat kg tuu
 

c(*-*)o

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Oct 17, 2009
Messages
616
Reaction score
44
Points
20
dah la warga asing..
wat hal plak..

kalau jek bertalu2 n sekeh laju2 mst sedap..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register