BTC USD 51,094.8 Gold USD 1,782.18
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Warga Indonesia Didakwa Tembak Polis

izack1981

Legendary Member
Messages
10,380
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
KUALA LUMPUR 11 Nov. - Seorang lelaki warga Indonesia yang mendakwa mengalami masalah pendengaran mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan cuba membunuh seorang Lans Koperal polis dengan melepaskan tembakan ke arahnya akhir bulan lalu.

Ariyanto, 40, berasal dari Medan, Indonesia dituduh melepaskan tembakan kepada Mohd. Azlan Abdullah, 24, di Jalan Hamzah, Kampung Baru di sini pada kira-kira pukul 2.50 pagi, 29 Oktober lalu.

Pendakwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Abazafree Mohd. Abbas di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda jika disabitkan kesalahan.

Beliau tidak menawarkan sebarang jaminan terhadap Ariyanto atas alasan tertuduh adalah warga asing dan kesalahan yang dilakukan serius.

Hakim Mohd. Nasir Nordin menetapkan 11 Disember ini untuk sebutan semula kes serta bagi memberi peluang tertuduh melantik peguam.

Media sebelum ini melaporkan, seorang anggota Lans Koperal polis cedera tertembak dalam satu pergelutan ketika cuba menahan seorang suspek warga Indonesia di Jalan Hamzah, Kampung Baru di sini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 3 pagi, anggota polis peronda dari Balai Polis Dang Wangi itu terkena satu tembakan submesingan jenis MP5 miliknya pada bahagian lutut kanan.

Insiden itu dilaporkan berlaku apabila suspek bertindak agresif dengan cuba merampas senjata api anggota terbabit sehingga berlaku pergelutan dan satu das tembakan terlepas daripada senjata berkenaan lalu terkena mangsa.
 
Sponsored Post

rockstar

Active+ Member
Messages
4,836
Joined
Jan 7, 2007
Messages
4,836
Reaction score
35
Points
30
hihihih indon semakin ganas...hihihih
 

ApoKalypse

Active+ Member
Messages
3,333
Joined
Dec 2, 2007
Messages
3,333
Reaction score
40
Points
30
tangkap masuk penjara kasi hukuman bunuh je... panas tol aku mat2 indon nih! tp mmg area sana indon pegang la... siap ada peniaga kedai milik indon, umah pon diorg dh ada...
 

orange76

Super Active Member
Messages
6,658
Joined
Aug 12, 2008
Messages
6,658
Reaction score
5
Points
65
dah banyak PATI kat MALAYSIA ni...tapi apa kerajaan buat???? sampai nak jalan kat area Kotaraya,CM,petaling street rasa dh x selamat...
 

clorox_bersih

Legendary Member
Messages
18,906
Joined
Jul 2, 2008
Messages
18,906
Reaction score
43
Points
120
pendatang asing da terlampau ramai kat mesia ni..
kerajaan dok buat apa ni
 

anakomar

Fun Poster
Messages
663
Joined
Apr 26, 2008
Messages
663
Reaction score
2
Points
15
dorang ni dah jadi barah
kena cegah masa sikit2
tapi nampaknya sekarang cacing dah naik ke mata!
polis tu kena salahkan kawan2 dia jugak...
 

ndzul01

Active Member
Messages
1,466
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,466
Reaction score
0
Points
20
Diorang skrang ni makin melampau lah...
 

ayop

Active+ Member
Messages
4,041
Joined
Jun 17, 2008
Messages
4,041
Reaction score
0
Points
20
dah banyak pati kat malaysia ni...tapi apa kerajaan buat???? Sampai nak jalan kat area kotaraya,cm,petaling street rasa dh x selamat...

pati ni elok dirotan je baru dia rasa... Kalau masuk lagi dah tahu ada kesan sebat... Gandakan lagi bil rotan tu...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register