Wanita tarik 4 lelaki di akhirat

CG Sponsors




imdaza

Freshie
Joined
Nov 14, 2008
Messages
32
Reaction score
3
Points
11
Seseorang wanita itu apabila di yaumal akhirat akan menarik 4 golongan lelaki bersamanya ke dalam neraka.

1. AYAHNYA
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji & sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat, tidak cukup dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

2. SUAMINYA
Apabila sang suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram apabila suami berdiam diri walaupun dia seorang yang alim seperti solat tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya.

3. ABANG-ABANGNYA
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya...jikalau mereka mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiarkan melencong dari ajaran ISLAM...tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.

4. ANAK LELAKINYA
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari ISLAM, bila ibu membuat kemungkaran, pengumpat, mengata & sebagainya maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan ditarik ibunya ke neraka.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat, maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka.

Firman ALLAH SWT:-
"HAI ANAK ADAM PELIHARALAH DIRI KAMU SERTA AHLIMU DARI API NERAKA DI MANA BAHAN PEMBAKARNYA IALAH MANUSIA,JIN DAN BATU-BATU...."

Harga seseorang muslim adalah sangat berharga. ALLAH SWT nilaikan seseorang muslim dengan SYURGA, semua kaum muslim dijamin masuk syurga (sesiapa yang mengucap kalimah tauhid) dengan itu janganlah kita membuang atau tidak mengendah janji dan peluang yang ALLAH SWT berikan kepada kita.

Semoga kita sama-sama mendapat manfaat dari artikel ini. InsyaALLAH
 
Last edited:
Sponsored Post

AceGlobal13

Active Member
Joined
Dec 22, 2008
Messages
1,969
Reaction score
81
Points
30
mana sumber citer ni tuan....rasanya macam berat sebelah je...camna plak dengan anak @ saudara pompuan...nape tak ditarik? minta penjelasan sikit
 

imdaza

Freshie
Joined
Nov 14, 2008
Messages
32
Reaction score
3
Points
11
mana sumber citer ni tuan....rasanya macam berat sebelah je...camna plak dengan anak @ saudara pompuan...nape tak ditarik? minta penjelasan sikit
Minta maaf kalau terasa ianya berat sebelah kerana saya pun ambil dari artikel sebuah majalah berlandaskan ISLAM. Cuma nak berkongsi dengan ahli CG supaya kaum lelaki memainkan peranannya serta berwaspada akan tanggungjawab yang dipikul!:-?
 

AceGlobal13

Active Member
Joined
Dec 22, 2008
Messages
1,969
Reaction score
81
Points
30
Minta maaf kalau terasa ianya berat sebelah kerana saya pun ambil dari artikel sebuah majalah berlandaskan ISLAM. Cuma nak berkongsi dengan ahli CG supaya kaum lelaki memainkan peranannya serta berwaspada akan tanggungjawab yang dipikul!:-?

Betul jugak tu...ok tq lah sekurang2nya ia mengarah kepada kebaikan...syukran..:)
 

chikabee

Active Member
Joined
Sep 19, 2006
Messages
1,195
Reaction score
1
Points
25
mungkin sbb stiap lelaki adalah pemimpin..
 

asrul07

Active+ Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
3,055
Reaction score
3
Points
25
ilmu..ilmu..penting nya tgjawab sbg seorg lelaki
 
Sponsored Post
Top
Log in Register