BTC USD 16,277.6 Gold USD 1,749.41
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Wanita dilarikan ke Golok sudah selamat ditemui

cropok

Active+ Member
gem
Messages
3,357
Joined
Mar 30, 2018
Messages
3,357
Reaction score
1,017
Points
111
Wani,,,sedap juga.
Dia ada bf tak kat sekolah tu
Atau kat sekolah luar
Awek cun" ni biasanya dah ada steady bf
ada dgr org kata budak form 5..x pernah nampak lg la dia berdua dgn laki.ramai nk try...x dpt..x tau la dh brp org anak dia sekarang.
 
Sponsored Post

akecema

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,551
Paid Membership
Top Poster #5
Joined
Jan 26, 2007
Messages
27,551
Reaction score
4,550
Points
266
Awards
1
pesal minah tu punya cite mcm scam je
laos weh
kalau naik kete >24 jam kot
risiko kantoi dgn polis thai sangat tinggi
 

jaih

Legendary Member
gem
Messages
11,000
Joined
Jan 14, 2006
Messages
11,000
Reaction score
875
Points
171
pasni ingtlah lah cik kak.. ramai mana anak muda yg rosak atas tindakan husband akak jual pil kuda...
allah bagi ingatan dan bagi lagi peluang begini baik... utk perbetulkan apa yg telah dibuat.
 

cropok

Active+ Member
gem
Messages
3,357
Joined
Mar 30, 2018
Messages
3,357
Reaction score
1,017
Points
111
pesal minah tu punya cite mcm scam je
laos weh
kalau naik kete >24 jam kot
risiko kantoi dgn polis thai sangat tinggi
mungkin depa tgk rupa x sama mcm dlm medsos..depa hantar pi laos
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
gem
Messages
38,833
Top Poster #4
Joined
Nov 23, 2012
Messages
38,833
Reaction score
4,909
Points
296
Awards
1
Polis Kenalpasti 2 Hingga 3 Lagi Suspek

04.10.2022 - Kuala Lumpur, Polis sedang mengenal pasti dua hingga tiga orang lagi yang dipercayai terlibat dalam penculikan ejen jualan produk kosmetik, Rosnazirah Mohd Naim oleh sekumpulan lelaki di rumahnya di Tumpat, Kelantan pada 13 Sept lepas. Ketua Polis Negara, Acryl Sani Abdullah Sani, berkata suspek yang dikenal pasti itu dipercayai warga tempatan, namun pihaknya memerlukan masa untuk mengumpul dan berkongsi maklumat dengan pihak berkuasa di Thailand.

“Pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) masih menjalankan siasatan dan memeriksa segala keterangan yang ada untuk mengetahui duduk sebenar kes itu dan memohon media bersabar serta memberi sedikit masa lagi supaya kita betul-betul dapat establish (memastikan) motif sebenar di sebalik kejadian melarikan mangsa ini,” katanya kepada wartawan.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas lawatan kerja ke Pulau Pinang Sempena Sambutan Peringatan Hari Polis Marin Ke-75 di Pangkalan Polis Marin Batu Uban. Turut hadir Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA) Bukit Aman, Hazani Ghazali. Dalam kejadian 13 Sept lepas, mangsa diculik oleh beberapa lelaki dari rumahnya di Kampung Semat Jal, Tumpat pada 5.10 petang dan disyaki dilarikan ke negara jiran melalui pangkalan haram di Kuala Jambu, Tumpat ekoran penemuan kereta yang digunakan suspek.

Acryl Sani dalam kenyataan sebelum ini berkata mangsa diselamatkan melalui kerjasama dan perkongsian maklumat dan perisikan antara PDRM dengan Polis Diraja Thailand yang berjaya mengesan lokasi keberadaan mangsa di negara itu. Menjawab soalan sama ada PDRM akan memohon supaya suspek kes berkenaan yang ditahan di negara jiran akan diekstradisi, Acryl Sani berkata proses itu akan dibuat menerusi saluran undang-undang.

Sementara itu, ditanya mengenai situasi kes penculikan kanak-kanak dan penjualan organ yang disensasikan dalam media sosial, Acryl Sani berkata siasatan polis mendapati kebanyakan kes berkenaan adalah palsu. Beliau berkata berdasarkan siasatan dan maklumat lanjut, pihaknya mendapati kes terbabit tidak benar, tidak berasas dan sengaja diada-adakan serta disebarkan oleh pihak tertentu bagi tujuan yang tidak dapat dipastikan.

“Melainkan kes penculikan di Genting Highlands (Pahang), saya tidak boleh komen kerana sedang melalui proses perbicaraan, jadi biar mahkamah tentukan motif sebenar di sebalik kejadian itu,” katanya.

Bagaimanapun, beliau melihat penyebaran kes sebegitu secara tidak langsung meningkatkan kesedaran ibu bapa dan masyarakat terhadap keselamatan kanak-kanak, namun meminta agar masyarakat tidak menyebarluaskan berita yang tidak benar sehingga mendatangkan kegusaran orang ramai.

Berita asal https://www.freemalaysiatoday.com/c...tik-polis-kenal-pasti-2-hingga-3-lagi-suspek/
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
386,895
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Mar 15, 2010
Messages
386,895
Reaction score
25,370
Points
2,836
Awards
1
pasni ingtlah lah cik kak.. ramai mana anak muda yg rosak atas tindakan husband akak jual pil kuda...
allah bagi ingatan dan bagi lagi peluang begini baik... utk perbetulkan apa yg telah dibuat.

Tak perlu bersubahat lagi dah patutnya
 

rinoa99

Legendary Member
gem
Messages
19,371
Top Poster #1
Joined
Jun 5, 2022
Messages
19,371
Reaction score
2,556
Points
251
Awards
1
Buat korang yg rindu
lol

Rosnazirah, 36, yang diculik sekumpulan lelaki pada 13 September lalu berjaya dibawa pulang ke negara ini pada Khamis lalu sebelum diserahkan kepada keluarga, petang semalam. - Foto NSTP
 

rinoa99

Legendary Member
gem
Messages
19,371
Top Poster #1
Joined
Jun 5, 2022
Messages
19,371
Reaction score
2,556
Points
251
Awards
1
Mata dia nampak sedih
Banyak menangis ni

KOTA BHARU 04 OKTOBER 2022.  Rosnazirah Mohd Naim. 36 (kanan) yang diculik sekumpulan lelaki pada 13 September lalu berjaya dibawa pulang ke negara ini Khamis minggu lepas sebelum diserahkan kepada keluarga petang semalam ketika ditemui dirumahnya di Kota Bharu di sini, hari ini. Ejen jualan kosmetik itu berkata, dia tidak mengingati secara jelas kronologi penculikannya namun tahu ditempatkan di sebuah rumah seakan inap desa di perkampungan di Laos selepas menempuh perjalanan panjang dari Sungai Golok di Pengkalan Kubor, Tumpat. STR/NIK ABDULLAH NIK OMAR
 
Sponsored Post

Top
Log in Register