Wanita Di Percayai Sengaja Langgar Kucing

CG Sponsors




Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
22,006
Reaction score
3,505
Points
236
07.08.2020 - Kuala Lumpur, Tidak berperikemanusiaan. Itu dapat dikatakan apabila seorang wanita didakwa memecut laju keretanya sebelum melanggar kucing sehingga mati di tempat letak kereta Flat Razak Mansion, Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur, minggu lalu.

Presiden Persatuan Haiwan Malaysia (Animal Malaysia), Arie Dwi Andika berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu pada 23 Julai lalu, daripada seorang saksi yang melihat insiden berkenaan.

"Perbuatan wanita berkenaan turut dirakam kamera litar tertutup (CCTV) di bangunan terbabit.

"Melalui rakaman CCTV itu, didapati pemandu dengan sengaja memecut laju keretanya sehingga menyebabkan kucing itu parah dan mati," katanya kepada Harian Metro hari ini.

Arie Dwi berkata, saksi yang melihat kejadian kemudian mengambil bangkai kucing itu sebelum ditanam.

"Dia kemudian memaklumkan kepada pihak kami untuk diambil tindakan oleh pihak berkuasa ke atas pemandu kereta itu," katanya.

Beliau berkata, setakat ini, pihaknya sedang menunggu maklumat penuh daripada saksi untuk dipanjangkan kepada pihak berkuasa.


Berita asal https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2020/08/607906/wanita-dipercayai-sengaja-langgar-kucing
 
Sponsored Post

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,139
Reaction score
1,099
Points
201
moga dier bakal terima balasan setimpal... kalo dier kafir.. harap mati kene hempap treler...
 

logammaut

Super Active Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
9,792
Reaction score
429
Points
91
Dah mcm perangai yahudi yg rasa diorang je yg layak hidup di muka bumi. Rasa nak bunuh makhluk main bunuh mcm tu je.
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,526
Reaction score
382
Points
51
mcm mn nk ditentukan dia sengaja langgar atau x dlm perundangan?
 

akudotcom

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
6,945
Reaction score
1,364
Points
151
Jika beliau sengaja melanggar haiwan, dan sekiranya beliau adalah islam
Maka kita bole gelarkan beliau islam harbi
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
20,009
Reaction score
1,734
Points
201
Dah mcm perangai yahudi yg rasa diorang je yg layak hidup di muka bumi. Rasa nak bunuh makhluk main bunuh mcm tu je.
makin ramai org yg jiwanya sakit....baik dalam politik....bisnes...real life.....memang teruk dah sekarang
 

Megat Al Fateh

Fun Poster
Joined
May 6, 2019
Messages
647
Reaction score
228
Points
33
Islam harbi mana pulak ni bro?

Harbi is a term of classical Islamic law, which refers to a non-Muslim, who does not live under the condition of the dhimma. Harbi is counterterm to dhimmi.

tak eloklah tulis benda yg berkait agama ni sesuka hati je..

fikir jugak kekeliruan org yg akan baca tu nanti.. mualaf contohnya

ni public forum bro
 
Sponsored Post
Top
Log in Register