Wallahi,Wabillahi,Wattallahi Saya Tak Buat

CG Sponsors




shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Nik Sapeia bersumpah nama Allah, dakwa dianiaya

KOTA BHARU, 17 Jan: Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff yang didapati bersalah oleh mahkamah kerana menyembur bahan berbahaya terhadap Tun. Dr. Mahathir Mohamad hari ini tampil mempertahan dirinya dengan membuat akuan sumpah menggunakan nama Allah.

Beliau berbuat demikian di kediamannya di Pasir Tumboh pagi ini.

Menurutnya, tindakan bersumpah dengan nama Allah itu dibuat berikutan perbicaraannya telah selesai dan hukuman telah dijatuhkan namun merasakan dirinya dianiaya.

"Hari ini saya bersumpah dengan Nama Allah,Wallahi,Wabillahi,Wattallahi,demi Allah sesungguhnya saya dengan ini bersumpah tidak menyerang atau menyembur Tun Dr.Mahathir Mohamed sebagaimana yang dituduh kepada saya” ujar beliau yang juga Naib Presiden Parti Progresif Penduduk(PPP).

"Saya sedar akan sumpahan saya ini dan saya sudah mendapat pandangan daripada orang alim dan pimpinan parti demi menjaga maruah diri dan parti saya," katanya lagi.

Nik Sapeia juga berkata beliau akur dengan keputusan yang dijatuhkan oleh mahkamah dan kini sedang membuat proses rayuan ke mahkamah tinggi.

Mahkamah Majistret Kota Bharu baru-baru ini menjatuhkan hukuman penjara enam bulan selepas beliau didapati bersalah menyebabkan kecederaan dengan menyembur bahan berbahaya terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir Mohamed dan tiga yang lain dalam satu insiden di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di sini.

Majistret Azman Mustapha bagaimanapun membenarkan perlaksanaan hukuman penjara ditangguhkan sehingga rayuan selesai di putuskan oleh Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan nanti.


Korang percaya??? Aku percaya, sebab memang dia bukan nak sembur DrM tapi terkena DrM, dihembus angin!!!! Tak sengaja.... sebenarnya nak sembur Katok Paduka Ifroghim Ali....:)):)):))
 
Sponsored Post

boblynn02

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2007
Messages
3,457
Reaction score
81
Points
30
Laaa.. mcm tu pulak.. dah tu sapa yg dia nak sembur...
 

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,313
Reaction score
442
Points
136
Nik Sapeia bersumpah nama Allah, dakwa dianiaya

KOTA BHARU, 17 Jan: Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff yang didapati bersalah oleh mahkamah kerana menyembur bahan berbahaya terhadap Tun. Dr. Mahathir Mohamad hari ini tampil mempertahan dirinya dengan membuat akuan sumpah menggunakan nama Allah.

Beliau berbuat demikian di kediamannya di Pasir Tumboh pagi ini.

Menurutnya, tindakan bersumpah dengan nama Allah itu dibuat berikutan perbicaraannya telah selesai dan hukuman telah dijatuhkan namun merasakan dirinya dianiaya.

"Hari ini saya bersumpah dengan Nama Allah,Wallahi,Wabillahi,Wattallahi,demi Allah sesungguhnya saya dengan ini bersumpah tidak menyerang atau menyembur Tun Dr.Mahathir Mohamed sebagaimana yang dituduh kepada saya” ujar beliau yang juga Naib Presiden Parti Progresif Penduduk(PPP).

"Saya sedar akan sumpahan saya ini dan saya sudah mendapat pandangan daripada orang alim dan pimpinan parti demi menjaga maruah diri dan parti saya," katanya lagi.

Nik Sapeia juga berkata beliau akur dengan keputusan yang dijatuhkan oleh mahkamah dan kini sedang membuat proses rayuan ke mahkamah tinggi.

Mahkamah Majistret Kota Bharu baru-baru ini menjatuhkan hukuman penjara enam bulan selepas beliau didapati bersalah menyebabkan kecederaan dengan menyembur bahan berbahaya terhadap bekas Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir Mohamed dan tiga yang lain dalam satu insiden di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di sini.

Majistret Azman Mustapha bagaimanapun membenarkan perlaksanaan hukuman penjara ditangguhkan sehingga rayuan selesai di putuskan oleh Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Rayuan nanti.


Korang percaya??? Aku percaya, sebab memang dia bukan nak sembur DrM tapi terkena DrM, dihembus angin!!!! Tak sengaja.... sebenarnya nak sembur Katok Paduka Ifroghim Ali....:)):)):))
tersilap kene da...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,192
Reaction score
823
Points
176
hmmm... apa nak buat.. niat lain kena lain...tanggung ajelah...
 

matcitra

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
772
Reaction score
0
Points
10
dia yang pegang senapang....

memang dia lah yang kena..

hahahaha
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
153,413
Reaction score
21,052
Points
1,671
xkirala kena sape pun time tu dah ko yg menyembur..mmg ko salah..pandai sumpah pun bole belit2 eh..

nnt kt akhirat kau dimasukkan ke dalam tong dram dan kemudian dibakar tatkala kau bertanya kenapa kau dibakar..malaikat menjawab "tidak aku tidak membakar kau, aku membakar tong dram"
 

matcitra

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2008
Messages
772
Reaction score
0
Points
10
xkirala kena sape pun time tu dah ko yg menyembur..mmg ko salah..pandai sumpah pun bole belit2 eh..

nnt kt akhirat kau dimasukkan ke dalam tong dram dan kemudian dibakar tatkala kau bertanya kenapa kau dibakar..malaikat menjawab "tidak aku tidak membakar kau, aku membakar tong dram"
:eek::eek::)):)):eek::eek:
 

ceria28

Legendary Member
Joined
Mar 13, 2007
Messages
11,901
Reaction score
109
Points
123
mcm2 kisah. Berani buat kenalah berani tanggung. Mesti ada yg suruh tu.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register