BTC USD 51,837.0 Gold USD 1,782.98
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Wajah Kereta Peronda PDRM Terbaru

Sponsored Post

Zahar Julietbravo

Active+ Member
Messages
2,929
Joined
Feb 2, 2012
Messages
2,929
Reaction score
203
Points
33
yg viral fk8r. yg dpt arini bezza

image.jpg

Alhamdulillah ok la buat ronda2, sampai juga. Petrol pun jimat.Tapi bezza ni hat CBU ka? selalu kereta pasukan lain macam sikit:p
 

Emy_Ezra

Super Active Member
Messages
6,327
Joined
Sep 2, 2012
Messages
6,327
Reaction score
465
Points
96
selalu je utara selatan.. dan rumah pun memang dekat tepi hiway.. tak pernah dah ku nampak pun... dulu geng2 ebo ni selalu je ngeteh kat kedai port aku lepak.. langsung takdee...

:-?:-?

Tah aku salu je nampak
 

AlYamani

Legendary Member
Messages
12,292
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,292
Reaction score
628
Points
161
Lagi penting keselamatan pegawai yg jalan tugas,rasanya feature safety petugas dah lama tak upgrade...

Kena bagi lampu blinker lekat kat badan petugas,dengan jeket airbag yg macam cyclist pakai,jadi bila impact ada cushion kat badan...bagi gak helmet yg mcm giro/Abus yg ada safety...
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,938
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,938
Reaction score
22,066
Points
1,671
fk8r dah rasmi guna escort agong
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,938
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,938
Reaction score
22,066
Points
1,671
88180781_3147068491991164_6869504631777525760_o.jpg

88149202_3147068505324496_2726788046610497536_o.jpg

88161552_3147068655324481_1376976372047544320_o.jpg

88039336_3147068555324491_1489939427886104576_o.jpg

88204962_3147068598657820_8031092615883522048_o.jpg

..............
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,938
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,938
Reaction score
22,066
Points
1,671
PDRM akan terima 465 kenderaan baharu

44088683_727161120956337_3264304397705805824_o.jpg


POLIS Diraja Malaysia (PDRM) akan menerima sejumlah 465 pelbagai jenis kenderaan termasuk motosikal berkuasa tinggi, van operasi dan kenderaan pengiring dengan bernilai RM92.4 juta.


Pengarah Jabatan Logistik dan Teknologi Bukit Aman Datuk Seri Rosli Ab Rahman berkata, pihaknya juga akan mendapat penambahan 425 unit kereta jenis Honda Civic 1.8 untuk digunakan dalam penugasan pencegahan jenayah dan rondaan pada tahun ini.

"Daripada jumlah itu, 102 kereta itu sudah diterima dan bakinya akan diterima secara berperingkat dan akan diedarkan ke seluruh negara.

"Selain itu, penggantian 850 kereta peronda model Honda Civic 1.8 dan Proton X70 yang membabitkan kos keseluruhan sewaan serta penyelenggaraan bernilai RM55 juta setahun.

"Penggantian adalah untuk kereta yang tamat tempoh penyewaan dan akan digantikan secara berperingkat sehingga akhir tahun ini," katanya ketika sidang media di Bukit Aman, Kuala Lumpur hari ini.

Mengulas lanjut, Rosli berkata, menerusi Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK-11), pihaknya sudah dan akan menerima 1,288 unit kenderaan pelbagai jenis dengan perolehan RM190. 8 juta.

"Semua kenderaan itu akan dan sudah diterima sejak tahun lalu hingga tahun ini," katanya.

 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,938
Top Poster #4
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,938
Reaction score
22,066
Points
1,671
Bmw mari. Utk escort

FB_IMG_1633579929323.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register