BTC USD 20,817.3 Gold USD 1,822.84
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Video budak kena marah jemaah masjid dewasa dikecam

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
26,125
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
26,125
Reaction score
3,544
Points
261
Awards
1
Video budak kena marah jemaah masjid dewasa dikecam


PETALING JAYA – Rata-rata netizen melahirkan perasaan tidak berpuas hati dengan tindakan seorang jemaah dewasa yang bertindak memarahi sekumpulan kanak-kanak berada di saf belakang sebuah masjid untuk menunaikan solat secara berjemaah baru-baru ini.

Berdasarkan rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) di masjid terbabit, sekumpulan kanak-kanak dilihat dimarahi seorang lelaki dewasa hingga ada daripada mereka meninggalkan saf dan tidak mengikuti solat berjemaah.

Rakaman CCTV yang dikongsikan di Facebook I Love Pahang itu bagaimanapun tidak memberitahu secara lanjut lokasi dan masa kejadian.

Berdasarkan hantaran Facebook itu menjelaskan, sikap kanak-kanak yang mungkin membuat bising di masjid merupakan satu perkara biasa memandangkan mereka baru mahu mengenal erti solat secara berjemaah.

“Masa nabi solat, cucu baginda main sampai atas tubuhnya. Tiada baginda marah. Pak cik dalam video ini memang akan masuk syurga sampai mahu tolak dengan kasar anak orang. Pak cik tahu tak, generasi inilah yang akan penuhkan saf bila pak cik mati nanti.

“Dan generasi inilah yang mungkin tidak akan jejak lagi ke surau atau masjid sebab malas mahu bergaduh dengan golongan seperti itu,” tulisnya.

Dalam pada itu, rata-rata netizen turut tidak bersetuju dengan tindakan lelaki itu memarahi kanak-kanak terbabit memandangkan mereka masih kecil dan kurang matang.

“Apalah orang tua macam ini, budak-budak biasalah buat bising. Tegur la baik-baik. Jangan sampai macam itu, nanti budak-budak takut nak datang masjid,” kata Rabibah Ahmad.

“Mahu tunjuk warak, tetapi kasih sayang tiada. Macam mana lah generasi ini nak mengisi masjid,” ujar Ariff Mahmood. -KOSMO! ONLINE
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
363,003
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
363,003
Reaction score
21,657
Points
2,836
Awards
1
Video budak kena marah jemaah masjid dewasa dikecam


PETALING JAYA – Rata-rata netizen melahirkan perasaan tidak berpuas hati dengan tindakan seorang jemaah dewasa yang bertindak memarahi sekumpulan kanak-kanak berada di saf belakang sebuah masjid untuk menunaikan solat secara berjemaah baru-baru ini.

Berdasarkan rakaman sistem televisyen litar tertutup (CCTV) di masjid terbabit, sekumpulan kanak-kanak dilihat dimarahi seorang lelaki dewasa hingga ada daripada mereka meninggalkan saf dan tidak mengikuti solat berjemaah.

Rakaman CCTV yang dikongsikan di Facebook I Love Pahang itu bagaimanapun tidak memberitahu secara lanjut lokasi dan masa kejadian.

Berdasarkan hantaran Facebook itu menjelaskan, sikap kanak-kanak yang mungkin membuat bising di masjid merupakan satu perkara biasa memandangkan mereka baru mahu mengenal erti solat secara berjemaah.

“Masa nabi solat, cucu baginda main sampai atas tubuhnya. Tiada baginda marah. Pak cik dalam video ini memang akan masuk syurga sampai mahu tolak dengan kasar anak orang. Pak cik tahu tak, generasi inilah yang akan penuhkan saf bila pak cik mati nanti.

“Dan generasi inilah yang mungkin tidak akan jejak lagi ke surau atau masjid sebab malas mahu bergaduh dengan golongan seperti itu,” tulisnya.

Dalam pada itu, rata-rata netizen turut tidak bersetuju dengan tindakan lelaki itu memarahi kanak-kanak terbabit memandangkan mereka masih kecil dan kurang matang.

“Apalah orang tua macam ini, budak-budak biasalah buat bising. Tegur la baik-baik. Jangan sampai macam itu, nanti budak-budak takut nak datang masjid,” kata Rabibah Ahmad.

“Mahu tunjuk warak, tetapi kasih sayang tiada. Macam mana lah generasi ini nak mengisi masjid,” ujar Ariff Mahmood. -KOSMO! ONLINE

Kalau tegur baik-baik kan lebih bagus
 

silvermaddness

Legendary Member
gem
Messages
11,565
Joined
Oct 6, 2007
Messages
11,565
Reaction score
81
Points
130
Awards
1
hm..bapak budak tu baik sungguh....klo anak kita la....."selamat" la pakcik oiii
 

dloanman

CG Top Poster Club
gem
Messages
32,462
Joined
Apr 15, 2012
Messages
32,462
Reaction score
2,548
Points
266
Awards
1
UH mcm mma dah fight dlm surau/masjid lwn budak2 kecik....

nanti bdk2 tu dh bosa sado, siaplah pokcik dibeduk sampai jd lempeng ekekekkekee
 

guri2demon

Active Member
Messages
2,343
Joined
Mar 17, 2010
Messages
2,343
Reaction score
757
Points
81
Kalau budak2 5-6 tahun yg bising, memang x Patutla marah.
Tapi kalau budak yg dh mumayyiz yg buat bising, eloklah kena gitu sekali sekala. Esok konfem dia xbuat dh.

Cuma kenapa ya asing saf budak2. Biarla diorg duk sebelah bapak diorg. Baru betul boleh ikut cara solat.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
363,003
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
363,003
Reaction score
21,657
Points
2,836
Awards
1
bukan marah tu, macam terajang je.
gilos

Tu la
Ada nampak macam lutut naik pun ada
Apa pun bila dah viral ni
Menjawab la dia nanti
 
Sponsored Post

Top
Log in Register