[VIDEO] 'Buaian bergerak sendiri di taman permainan'

CG Sponsors




mazri_2008

CG Top Poster Club
Top Poster Of Month
Joined
Nov 9, 2008
Messages
30,009
Reaction score
2,306
Points
191
SENTUL - Penularan rakaman video penampakan dua buaian bergerak sendiri di sebuah taman permainan kanak-kanak pada jam 3 pagi menjadi perbualan hangat netizen.

Video berdurasi 32 saat yang dimuat naik di Twitter @Nazyzz menunjukkan buaian itu bergerak sendiri meskipun tiada angin.

Jika dilihat dengan lebih teliti memang tidak ada kelibat manusia lain yang berada di taman permainan itu untuk membuatkan buaian itu berayun.

Rakaman tersebut dipercayai diambil dari bangunan tinggi sebelum si perakam menjenguk ke bawah mendapati buaian itu bergerak sendiri.

"Buaian tu memang selalu bergerak sendiri walaupun tiada angin, bayangkanlah buaian tu boleh gerak sendiri jam 2, 3 pagi? Kalau ada angin pun tak logik buaian itu gerak sendiri.

"Kawasan rumah ini ada jugak orang pernah nampak dekat tingkat berapa tak ingat tapi nampak budak kecil main lari-lari dan mak dia jalan cari anak dia, setakat ni saya tak pernah nampak dan kalau boleh memang tak nak jumpa," katanya sebelum tular di laman sosial.

Menurutnya lagi, rumahnya sering 'diganggu' benda (makhluk halus) terutama ketika awal pagi.

"Saya tersedar pada jam 2 atau 3 pagi, ada bunyi orang main 'water heater' rumah.

"Tapi yang saya selalu kena, 'dia' main pintu, 'dia' suka betul main pintu ketika orang tiada dan saya tinggal seorang di rumah.

"Selalu dengar bunyi tutup pintu je walaupun tiada orang, yang paling seram sekali bila rasa macam ada orang ikut." ciapnya.

Ekoran tularnya video ini di laman Twitter, ramai netizen tampil memberikan penjelasan dan membuat andaian masing-masing.

Ada juga yang menyatakan bahawa buaian tersebut bergerak disebabkan oleh angin lebih-lebih lagi pada waktu malam.

Bagaimanapun, netizen mempertikaikan buaian yang berayun sendiri itu tidak bergerak secara serentak dan kelajuannya juga berbeza, ada laju dan ada yang perlahan.

Lebih menyeramkan apabila terdapat beberapa netizen yang mendakwa bahawa diri mereka boleh melihat makhluk ghaib dan entiti yang menggerakkan buaian tersebut sebenarnya terdiri daripada seorang kanak-kanak dan wanita.

Kata @farahanna07, "Biasalah tu, memang ada je yang duduk main buai tu. Yang penting jangan ada rasa takut je sebab benda-benda ni boleh dapat tahu siapa yang takut dengan dia. Cakap berdasarkan pengalaman sendiri je ni sebab dah biasa nampak benda-benda gitu."

Hantaran posting itu mendapat lebih 143,000 tontonan dan 6,200 ciapan dan 7,800 tanda suka dari netizen.

 
Sponsored Post

Jering

Fun Poster
Joined
Mar 14, 2019
Messages
808
Reaction score
137
Points
23
Mcm keje budak2 nakal je

Marah hantu2 ni gi ambik keje diorg nak mengusik :LOL:
Image result for film jadul pocong
 

belam

Super Active Member
Joined
Jul 29, 2013
Messages
5,755
Reaction score
216
Points
73
aku tgk video tu tak nampak apa2..tgk buaian bergerak sdri ja...
mgkin sblom tu ada org lalu dan tolak buaian tu..bila rekod org tu da blah..
aku ni kdg2 buley nampak bdn2 pelik juga tp yg ni stakat aku tgk takde apa.
wallahualam
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 27, 2015
Messages
51,163
Reaction score
1,531
Points
596
bende nie banyak kali jadi

kadang dia pun boring

dia nak main sorang sorang ok pa

bukan dia kacau sapapun
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
16,139
Reaction score
1,068
Points
206
takdo sapo nk poie kek buayan tu & slowtalk mintak nombor ekor? ekekekekke
 
Sponsored Post
Top
Log in Register