BTC USD 61,105.1 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Venezuela Catat Kadar Inflasi 9986%, Tertinggi Di Dunia

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
19,277
Reaction score
2,883
Points
201
Tgk sinjapo takde bahan galian pun currency makin kuat ye 😂
 
Sponsored Post

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
34,289
Reaction score
2,279
Points
201
tu la kadang terpikir jgk negara yg ada minyak ni x smua punya nasib yg sama,ada yg kaya raya dan smua rakyat dpt rasa mcm kat UAE,ada yg miskin mcm venezuela ni.

kalu nk banding stok mnyak negara kita dgn yg lain2 ni kita ni no berapa ye,knapa pendapatan kita xleh nk dpt sama mcm kat UAE

apa2 pun pengurusan sesebuah negara tu kene betul dan cekap,dan rasuah tu mmg musuh negara

Malaysia sebb 50:50 keuntungan petronas dpt separuh.. kerajaan dpt separuh.. kenape petronas dpt banyak?? Huh contoh.. uae maybe 100 % hasil masuk poket kerajaan terus iaitu raja
 

sapit87

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2012
Messages
8,314
Reaction score
506
Points
121
Malaysia sebb 50:50 keuntungan petronas dpt separuh.. kerajaan dpt separuh.. kenape petronas dpt banyak?? Huh contoh.. uae maybe 100 % hasil masuk poket kerajaan terus iaitu raja
Kire raja dia pun bagusla xdela nk mkn sorg..well manage
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,633
Reaction score
15,632
Points
2,376
bukan indon nye ekonomi tengah naik ke sekarang ni?

last haritu tengok matawang diorang pun makin naik banding dengan malaysia.

Screenshot_2021_1014_135046.png

Betul
Matawang mereka dah mula naik
 

SMI6

Active+ Member
Joined
Jan 3, 2016
Messages
3,294
Reaction score
756
Points
86
Screenshot_2021_1014_135046.png

Betul
Matawang mereka dah mula naik
1 juta = RM 340.34 tu rate biasa bagi duit RM dgn rupiah

Ada masa 1 juta = RM 350.00 - 360

ada masa 1 juta = RM 290.00

Screenshot-74.png


1 usd = RM 4.31 trader semua senyum nampak gigi.
 
Last edited:

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,633
Reaction score
15,632
Points
2,376
1 juta = RM 340.34 tu rate biasa bagi duit RM dgn rupiah

Ada masa 1 juta = RM 350.00 - 360

ada masa 1 juta = RM 290.00

Screenshot-74.png


1 usd = RM 4.31 trader semua senyum nampak gigi.

Tu saya kata kena bawak banyak duit kalau nak beli barang
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register