BTC USD 57,313.3 Gold USD 1,779.83
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ustaz Kazim dihina, peminat K-pop ‘backup’ & viralkan #protectustazkazimelias

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,172
Reaction score
2,158
Points
201
Ustaz Kazim dihina, peminat K-pop ‘backup’ & viralkan #protectustazkazimelias
Syaz Hassan
Beberapa hari lepas, pendakwah bebas Dato’ Ustaz Mohd Kazim Elias berkongsi tangkap layar skrin yang memaparkan perbualan segelintir individu menerusi laman sosial Facebook miliknya.

Mesra disapa Ustaz Kazim, beliau menyatakan rasa kesal apabila ada individu sanggup mengecam dan mengutuk dirinya di laman sosial, walaupun mereka tidak mengenali antara satu sama lain.

145115821_3547804258601887_1988368882172601337_n-e1614051989962.jpg




“Rasanya tak pernah saya kacau depa, tak kenal pun. Tapi sedap sungguh mengata. Alhamdulillah,” tulis Ustaz Kazim di ruangan kapsyen.
Justeru itu, rata-rata warganet membanjiri posting berkenaan dengan memberi kata-kata semangat serta menyelar perbuatan individu-individu terbabit dan menyifatkan mereka sebagai biadab.

143473082_3533992223316424_35266815738431354_n-e1614053168372.jpg


Peminat K-Pop back upUstaz Kazim
Bukan itu sahaja, para peminat K-Pop juga tidak ketinggalan ‘bersatu’ memberi sokongan kepada pendakwah berusia 49 tahun itu dengan mewujudkan tanda pagar #protectustazkazimelias yang kini trending di laman sosial Twitter.

Walaupun peminat K-Pop sering dicemuh oleh warganet, kini mereka pula mempersoalkan kenapa ada juga individu yang tergamak menghina seorang ‘ustaz’ sedangkan insan tersebut bertanggungjawab mengajar ilmu agama kepada orang lain.

Adab letak mana?
Screenshot-2021-02-23-at-11.17.07-AM.png


Lupakan Janna Nick, jom #protectustazkazimelias
Screenshot-2021-02-23-at-11.17.31-AM.png


Tolong trendingkan isu ni
Screenshot-2021-02-23-at-11.17.54-AM.png


Ustaz Kazim tak patut dibenci
Screenshot-2021-02-23-at-11.18.03-AM.png


Tularkan #protectustazkazimelias
Screenshot-2021-02-23-at-11.18.15-AM.png


Sebelum ni kecam peminat K-pop, sekarang Ustaz pula
Screenshot-2021-02-23-at-11.18.51-AM.png


Terdahulu, peminat K-Pop telah dikecam oleh warganet dan disifatkan terlalu obses apabila mereka bersatu hati mempertahankan kumpulan Blackpink susulan isu pelakon Janna Nick yang didakwa menghina salah seorang ahli kumpulan terbabit dengan julukan ‘Lisa Blackpig’.

Sumber: #protectustazkazimelias
 
Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
13,172
Reaction score
2,158
Points
201
'Bila masa saya jadi broker maahad'- Ustaz Kazim
NORMAWATI ADNAN | | 23 Februari 2021
Khamis | 25 Februari 2021
980697.jpeg

Perkongsian di Facebook Mohd Kazim Ahad lepas mengenai komen berunsur fitnah yang mengaitkannya dirinya sebagai broker jual beli maahad.
IPOH - Penceramah bebas, Datuk Mohd Kazim Elias melahirkan kebimbangan dengan penggunaan kata fitnah di media sosial yang ketika ini menjadi satu budaya biasa dalam kalangan masyarakat.
Beliau berkata, perkara itu bukan sahaja meninggalkan kesan buruk yang berpanjangan, tetapi boleh membunuh karakter seseorang.
Menurutnya, lebih membimbangkan ada kalangan masyarakat menerima maklumat daripada media sosial itu secara bulat-bulat dan menyebarkannya tanpa merujuk kepada sumber yang sahih.
"Saya lihat ketika ini begitu mudah sekali kita meluncurkan anak panah fitnah kepada seseorang tanpa mengenali lebih dalam sikap mereka.
"Ini satu perkara yang tidak betul, lebih-lebih lagi jika dilemparkan kepada penceramah, dengan cerita yang bukan-bukan seolah-olah mahu menjatuhkan karakter mereka, menghilangkan perasaan hormat dan ingin belajar orang ramai," katanya kepada Sinar Harian pada Selasa.
Beliau berkata demikian bagi mengulas perkongsian di Facebooknya Ahad lepas mengenai komen berunsur fitnah yang mengaitkan dirinya sebagai broker jual beli maahad.
Komen yang dimuat naik beberapa pemilik akaun itu turut mempertikaikan gelaran al hafiz kepada beliau yang merujuk kepada penghafal al-Quran.
Mohd Kazim berkata, sebelum ini beliau mengambil pendirian untuk tidak mahu melayan fitnah dan komen-komen negatif yang dilemparkan kepada dirinya.
Bagaimanapun katanya, dengan wujudnya media sosial seperti WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram dan sebagainya, adalah perlu untuk memperbetulkan fitnah yang dikenakan bagi mengelak ia terus berpanjangan.
"Maahad tahfiz saya masih ada dan 1 Mac ini akan dibuka semula, tak ada masalah pun, jadi bila masa saya jadi broker maahad tahfiz.
"Saya adalah lulusan dari maahad tahfiz kerajaan Perak, ada diploma dari situ, majlis konvokesyen pun disahkan oleh baginda Sultan Perak sendiri yang ketika itu Raja Muda.
"Semua ada kalau nak tengok, buat apa nak fitnah, tetapi tak kan lah saya nak upload (muat naik) semua dalam media sosial untuk buktikan bahawa saya ada pentauliahan dan sijil semua," katanya.
Beliau berkata, komen yang dimuat naik individu terbabit turut memberi kesan kepada anak-anaknya yang bertanyakan lanjut perkara berkenaan.
"Selalunya mereka diam sahaja, tetapi kali ini mereka tanya dan memberitahu yang cerita ayah mereka ini sedang 'trending' dan sebagainya.
"Jadi saya kena maklum jugalah dan tujuan saya upload itu supaya orang yang terlibat menghentikan apa yang dilakukan dan paling penting tidak terus terlibat dengan dosa," katanya.
© 2018 All Rights Reserved • Karangkraf Group • © 2018 Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf
 

kopirait

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Apr 18, 2010
Messages
37,960
Reaction score
2,734
Points
206
lepasni nak kena bayar lesen la untuk setiap akaun media sosial.
 

Zulkarnine

Super Active Member
Joined
May 30, 2007
Messages
7,619
Reaction score
163
Points
83
Sedangkan Nabi dulu pun ada orang benci....

apa la kita yang hina ni....

semoga ustaz teguh menyampaikan dakwah.....setakat sorg dua tak suka...masih ramai lagi yang sayang ustaz....
 

theblur

Super Active Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
7,063
Reaction score
765
Points
121
aku pun x bole buat apa da.

kpopers ni dah merebak di Malaysia.

adik2 beradik aku, saudara mara, kawan2 dekat. semua kaki kpop dan k-drama.

aku buntu skrg ni.

nasib baik diorg ni bukan kaki kecam, ke aku je yg x nampak apa yg diorg sembang kat dunia maya haha.

entahlah.

aduh pening2.
 

syamsoulcc

Super Active Member
Joined
Apr 30, 2014
Messages
9,847
Reaction score
2,312
Points
151
tak faham...kenapa ustaz kazim dikecam.... tajuk "ustaz kazim dihina"......bagi la detail sikit...dihina sbb statement ape??

aku nk komen pun tak tahu nk komen apa kalau berita mcm ni...

apesal berita tekankan pada "peminat kpop pertahankan ustaz kazim"?....ada kaitan ke kpop dengan ustaz kazim??....tak faham lg ni...
 

stonz

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Sep 18, 2008
Messages
4,797
Reaction score
206
Points
43
kata melayu pemalas.....
 

stillFX

Super Active Member
Joined
Nov 11, 2016
Messages
7,281
Reaction score
883
Points
121
tak faham...kenapa ustaz kazim dikecam.... tajuk "ustaz kazim dihina"......bagi la detail sikit...dihina sbb statement ape??

aku nk komen pun tak tahu nk komen apa kalau berita mcm ni...

apesal berita tekankan pada "peminat kpop pertahankan ustaz kazim"?....ada kaitan ke kpop dengan ustaz kazim??....tak faham lg ni...
ada kaitan ngn komen janna nick rasanya.

teruk dh kpopper kat malaysia ni. obses diorang lain macam.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register