Ust Zulkifli Muhammad kata coronavirus jangkit hanya orang berbuat maksiat

CG Sponsors




notepad

Super Active Member
Joined
Sep 17, 2011
Messages
8,037
Reaction score
502
Points
96
ustadz Zulkifli Muhammad Ali UZMA kata virus corona tidak menyerang orang muslim yg beriman. tidak membuat dosa besar.
soalnya kenapa jemaah tabligh kena virus ini ?

 
Last edited by a moderator:
Sponsored Post

marvelous

Legendary Member
Joined
Aug 21, 2006
Messages
17,006
Reaction score
2,910
Points
201
ustadz Zulkifli Muhammad Ali UZMA kata virus corona tidak menyerang orang muslim yg beriman. tidak membuat dosa besar.
soalnya kenapa jemaah tabligh kena virus ini ?
faham kan apa kah yang d maksudkan muslim yang beriman....

muslim ramai...

beriman dengan sebenarnya iman itu tak ramai....

tak semestinya masuk tabligh akan gerenti beriman...namun tabligh adalah salah satu kaedah orang yang ingin membetulkan keimanan mereka untuk mendapat keimanan yang sejati...

ada hadis nabi ajar umat sekarang menangani wabak...namun tak ramai yang ikut...

kalo tuan belajar ilmu tarekat hubungan penyakit yang bersifat makhluk dan virus yang bersifat makhluk akan tunduk dan patuh kepada perintah Allah...

apa yang berlaku sekarang adalah bala untuk semua umat manusia...tak kira beriman atau tidak...

jadi bila dah ada dalam keadaan begini...pertama sekali adalah langkah pencegahan perlu di utama kan....

memang kalo kita letakkan penyakit itu dari Allah...namun apa usaha kita untuk elakkan diri kita dari penyakit itu merebak...itu lebih utama...

wallhuhalam
 

Sniper

Super Moderator
Staff member
Joined
Feb 26, 2006
Messages
5,664
Reaction score
269
Points
86
ustadz Zulkifli Muhammad Ali UZMA kata virus corona tidak menyerang orang muslim yg beriman. tidak membuat dosa besar.
soalnya kenapa jemaah tabligh kena virus ini ?


bro ko tetiba up thread lame tnye isu baru bkn sekali ko wat camni tp dh byk kali

len kali jgn mls bkk thread baru

aku dh tlg pindh ke tmpt baru ni

video pn aku dh tlg carik & masukkn dlm post pertama tu
 

akudotcom

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
3,741
Reaction score
837
Points
81
ustadz Zulkifli Muhammad Ali UZMA kata virus corona tidak menyerang orang muslim yg beriman. tidak membuat dosa besar.
soalnya kenapa jemaah tabligh kena virus ini ?


antara ustad2 yg menyebabkan nama islam terjejas akibat ceramah kontroversi demi mereka mengumpulkan followers utk duit

VIRUS DARI DAJJAL?

COVID-19 ialah virus yang dihantar oleh Dajjal untuk membunuh populasi arab sebagai sebahagian usaha mendirikan empayar Yahudi?

Helo syiekh.... Virus tu tak bercakap bahasa Hebrew atau Arab. Virus tu tak diskriminasi manusia mana dia nak jangkiti.

COVID-19 adalah senjata biologi Dajjal?

Memang ada kemungkinan kemunculan virus ini dibidani makmal senjata tetapi setakat ini tidak ada bukti untuk menyokong dakwaan ini. Sekalipun kita benci melihat apa yang kerajaan China lakukan terhadap saudara kita di Turkistan Timur, tidak seharusnya kita sebarkan fitnah liar terhadap mereka. Lagipun, tak siapa tahu Dajjal tu pakai passport negara mana, malah tak siapa tahu yang mana satu akaun FB/Tweeter Encik Dajjal tu.

Hadis-hadis fitan (Hadis akhir zaman) berbicara mengenai wabak di akhir zaman?

Ada lebih kurang 100 epidemik dan pandemik yang telah berlaku sejak abad ke-15 yang direkodkan dalam sejarah di seluruh dunia sebelum ini, ada yang meragut korban ratusan juta jiwa. Tidak dapat diketahui yang mana satu secara pasti merujuk kepada wabak yang dimaksudkan dalam hadis-hadis fitan. Bukan kerja kita untuk meneka-neka dalam hal ini, bahkan ia tak ada faedah pun. Lebih malang, ia hanya menjadikan ajaran Islam bahan ejekan sedangkan agama ini dibangun dari asas pemikiran yang realistik dan waras, bukan khayalan dan mistik.
C&p
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,214
Reaction score
879
Points
121
ustadz Zulkifli Muhammad Ali UZMA kata virus corona tidak menyerang orang muslim yg beriman. tidak membuat dosa besar.
soalnya kenapa jemaah tabligh kena virus ini ?

Tunggu..jika dia Kene covid..apa pulak yg dia nk pusing..huhu
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,214
Reaction score
879
Points
121
Nabi Ayyub pun Kene ujian sakit..penyakit..apakah nabi Ayyub tidak beriman?wahai ustaz..jgn main lepas je ckp..nnt org Islam akan memandang buruk pada saudara nya yg terkene penyakit..jika tidak tahu..baik engkau diamkan diri ustaz..Dr mencari publisiti yg tidak kekal ini..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,214
Reaction score
879
Points
121
Sahabat Nabi yang Meninggal Karena Wabah Penyakit

*Wabah Tha'un (kolera) menyerang Negeri SyamWaktu kejadian wabah pada tahun 18 Hijriyah

*Wabah menyebabkan 25 ribu kaum Muslimin meninggal

*Di antara yang meninggal adalah Sahabat Nabi, yaitu:
- Yazid bin Abu Sufyan
- Muadz bin Jabbal
- Abu Ubaidah
- Syarhbil bin Hasanah
- Al Fadl bin Al Abbas

*Untuk menghindari korban lebih banyak, Khalifah Umar bin Khattab melarang umat Islam mendatangi negeri tempat wabah tersebut

Adakah saidina Umar lebih takut pada penyakit ....kita dikehendaki bertawakal berusaha & berikhtiar
 

katod

Fun Poster
Joined
Apr 28, 2007
Messages
820
Reaction score
40
Points
20
Terus terang aku kata thread ni sampah & kenyataan2 yg dikeluarkan oleh 'Kononnya Ustaz' (jika benar) ini berniat jahat. Mungkin ada agenda Dajjal yg cuba mengelirukan Umat Islam. Mohon moderator lock thread ni selamanya. TQ
 

TamingSari

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 28, 2006
Messages
25,355
Reaction score
149
Points
138
ustaz pun mcm2 jenis ustaz ..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register