UPDATE Perang Gaza Palestin - Israel : PBB keluarkn resolusi bantah pendudukan Israel

CG Sponsors




TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2010
Messages
280,528
Reaction score
11,443
Points
2,376


BEBERAPA anggota polis memeriksa sebuah rumah yang mengalami kerosakan akibat serangan roket para pejuang Palestin di bandar Netivot, Israel semalam

BAITULMUQADDIS - Beberapa pegawai Israel semalam mengancam untuk melancarkan serangan besar-besaran di Gaza semalam.

Ancaman itu dibuat selepas 24 jam para pejuang Palestin melancarkan serangan roket ke wilayah Israel.

Serangan tersebut menyebabkan beberapa pemimpin Israel termasuk Perdana Menteri, Benjamin Netanyahu memberi amaran bahawa negaranya bersedia untuk meningkatkan serangan balas.

Menteri Pertahanan, Ehud Barak menyatakan para pemimpin pergerakan Hamas akan menerima padah ekoran serangan roket itu.

Seorang pegawai kanan Israel mengesahkan bahawa Netanyahu mengadakan mesyuarat bagi melakukan persediaan untuk kemungkinan satu tindakan yang keras akan dilakukan untuk melindungi penduduk Israel.

Para pejuang Gaza melancarkan 110 roket ke selatan Israel sejak Sabtu lalu.

Salah satu serangan itu mengenai pekarangan sebuah rumah di bandar Netivot.

Tiada sebarang laporan tentang kecederaan dilaporkan ekoran serangan tersebut.

Sehari sebelum itu, jet-jet pejuang Israel melancarkan serangan di tiga buah lokasi di Gaza.

Beberapa pegawai Israel turut menyatakan serangan balas yang lebih hebat perlu dilancarkan.

Bekas ketua tentera negara itu, Dan Halutz mencadangkan beberapa aset milik pergerakan Hamas perlu diserang sebelum operasi ketenteraan dilancarkan tentera Israel.

Menurut seorang bekas penasihat keselamatan Israel, Giora Eiland, import barangan dan bekalan elektrik ke Gaza perlu dipotong. - Agensi
 
Last edited:
Sponsored Post

jamtulenmurah

CG Top Poster Club
Joined
Mar 11, 2009
Messages
25,458
Reaction score
7,721
Points
316
perang lagi. Takde kesudahan kesian palestin. :(
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 15, 2010
Messages
280,528
Reaction score
11,443
Points
2,376
selagi Islam tidak berkuasa di muka bumi Allah ni
selagi tu la Israel akn trs mengganas
 

bowthugz69

Active+ Member
Joined
Oct 25, 2010
Messages
3,667
Reaction score
2
Points
25
sehari sebelum tu israel serang gaza, padanla hamas serang balas... ni mcm saje je nak cari point utk serang besar²an ni...
 

skYnEt-gEnIUs

Banned
Joined
Aug 19, 2010
Messages
23,971
Reaction score
501
Points
161
palestin ni aku rasa patot serang israel gune senjata kimia,tu baru berbaloi drpd serang gune rocket launcher aje...
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
ibarat seorang gangster membuli seorang anak yatim piatu.. :(
 

danlahni

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Dec 18, 2007
Messages
3,088
Reaction score
2
Points
25
adess... melampau israel nih
 

cre8tive

Legendary Member
Joined
Oct 14, 2008
Messages
17,158
Reaction score
613
Points
161
kalau damsyik (syria) dah dibebas'n, next is baitulmaqdis. xsilap aku ada hadis psl ni. sbb tu basyar seboleh2 taknak kerajaan dia jatuh sbb nak lindungi kawan karib dia israel. lalu dimintanya p'tolongan dr iran, hizbulah, rusia, etc2. FSA minta p'tolongan dr Allah & sebaik2 pemberi p'tolongan ialah Allah. bila jatuh jer basyar, israel ialah sasaran seterusnya. wallahualam..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register