BTC USD 49,193.7 Gold USD 1,782.11
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral [UPDATE] Mayat bayi perempuan ditemui dalam tong sampah, Remaja 17 tahun ditahan

hiduprakyat

Super Active Member
Messages
6,126
Joined
Dec 6, 2010
Messages
6,126
Reaction score
437
Points
91
Mayat bayi perempuan ditemui dalam tong sampahi
FB_IMG_1634988054052.jpg
FB_IMG_1634988056586.jpg


Mayat bayi (dalam bulatan) ditemui dalam tong sampah di Flat B4 Bagan, Butterworth hari ini.

BUTTERWORTH – Mayat bayi perempuan yang cukup sifat ditemui dalam sebuah tong sampah berhampiran Flat B4, Taman Bagan di sini, hari ini.

Sumber MalaysiaGazette berkata, pihaknya polis menerima maklumat berhubung penemuan mayat tersebut pada jam 9.35 pagi daripada salah seorang penduduk flat berkenaan.

Katanya, hasil pemeriksaan mendapati bayi yang dipercayai baru dilahirkan itu dibalut dengan kain sebelum dibuang dalam timbunan sampah tersebut.

Mayat bayi perempuan yang cukup sifat itu ditemui dalam keadaan dibalut dengan kain.
“Hasil temubual Pengerusi Komunti Rukun Tetanga flat berkenaan mendapati mayat itu ditemui dua lelaki warga Myanmar ketika sedang melakukan kerja-kerja pembersihan dan mengutip sampah di kawasan tersebut.

“Berdasarkan pemeriksaan pada bayi yang cukup sifat itu kita dapati ia baru dilahirkan.

“Sehubungan itu, dengan bantuan penduduk pihak polis kini sedang mengesan wanita yang berada dalam pantang atau sebelum ini dilihat hamil untuk tindakan lanjut,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Nor ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat bayi tersebut. – MalaysiaGazette
 
Remaja 17 tahun ditahan bantu siasatan penemuan mayat bayi
FB_IMG_1635003721680.jpg
FB_IMG_1635003723858.jpg
FB_IMG_1635003726009.jpg
FB_IMG_1635003728778.jpg
FB_IMG_1635003733414.jpg
FB_IMG_1635003737091.jpg

Butterworth: Seorang pelajar Tingkatan Lima ditahan bagi membantu siasatan berhubung penemuan mayat seorang bayi perempuan di dalam tong sampah di Flat B4, Taman Bagan, di sini, hari ini.

Remaja perempuan berusia 17 tahun dan tinggal di perumahan sama itu dibawa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) pada 6 petang tadi selepas jirannya mendapati remaja itu mengalami tumpah darah dan dalam kesakitan semasa berada di rumahnya.

Menurut sumber polis, remaja itu mengaku melahirkan bayi perempuan cukup sifat di dalam tandas rumahnya petang semalam, hasil hubungan seks bersama teman lelakinya yang juga berusia 17 tahun.

"Remaja itu memaklumkan, ketika itu hanya adiknya yang berusia enam tahun berada di rumah. Ayahnya keluar bekerja manakala ibunya tinggal berasingan kerana bercerai.

"Remaja itu mendakwa anaknya meninggal dunia ketika dilahirkan kerana tidak menangis atau mengeluarkan sebarang bunyi. Dia yang panik terus membalut bayi itu menggunakan kain lalu membuangnya ke dalam tong sampah berhampiran flat itu," katanya kepada Bernama hari ini.

Menurut sumber itu, bapa remaja terbabit tidak mengesyaki apa-apa kerana anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan malah sering berada di rumah ketika Perintah Kawalan Pergerakan dikuatkuasakan.

Katanya, jiran remaja itu yang mendapati dia dalam keadaan kesakitan dan tumpah darah terus menghubungi ambulans serta polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi berkata siasatan lanjut mengenai kejadian itu sedang dilakukan.

"Remaja itu sedang menerima rawatan di HSJ dan dia akan ditahan selepas rawatan selesai. Mayat anaknya turut dihantar ke hospital sama untuk bedah siasat," katanya.

Beliau berkata, susulan itu, pihaknya sedang mengesan teman lelaki remaja terbabit yang juga rakan sekolahnya bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan.

Terdahulu, mayat bayi itu ditemukan pada 9.35 pagi tadi oleh seorang penduduk dan dua lelaki warga Myanmar yang menjalankan kerja pembersihan serta mengutip sampah di kawasan flat terbabit.

Oleh BERNAMA
Gambar: Media sosial

Sponsored Post

akudotcom

CG Top Poster Club
Messages
20,593
Top Poster #5
Joined
Jun 17, 2007
Messages
20,593
Reaction score
2,984
Points
201
Aduwaiiii

Kesian jd Anak haram
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
660
Points
81
Allahu.. kesian nya..ape la dosa bdk tu
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
325,245
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
325,245
Reaction score
16,648
Points
2,376
BUANG BAYI | Jumpa Mayat Bayi Dalam Tong Sampah

Penduduk Flat Taman Bagan di Butterworth, Pulau Pinang digemparkan dengan penemuan mayat bayi perempuan di dalam tong sampah, pagi tadi.

 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
660
Points
81
BUANG BAYI | Jumpa Mayat Bayi Dalam Tong Sampah

Penduduk Flat Taman Bagan di Butterworth, Pulau Pinang digemparkan dengan penemuan mayat bayi perempuan di dalam tong sampah, pagi tadi.

Geram je bila baca berita2 mcm ni
 

hiduprakyat

Super Active Member
Messages
6,126
Joined
Dec 6, 2010
Messages
6,126
Reaction score
437
Points
91
Remaja 17 tahun ditahan bantu siasatan penemuan mayat bayi
FB_IMG_1635003721680.jpg
FB_IMG_1635003723858.jpg
FB_IMG_1635003726009.jpg
FB_IMG_1635003728778.jpg
FB_IMG_1635003733414.jpg
FB_IMG_1635003737091.jpg

Butterworth: Seorang pelajar Tingkatan Lima ditahan bagi membantu siasatan berhubung penemuan mayat seorang bayi perempuan di dalam tong sampah di Flat B4, Taman Bagan, di sini, hari ini.

Remaja perempuan berusia 17 tahun dan tinggal di perumahan sama itu dibawa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) pada 6 petang tadi selepas jirannya mendapati remaja itu mengalami tumpah darah dan dalam kesakitan semasa berada di rumahnya.

Menurut sumber polis, remaja itu mengaku melahirkan bayi perempuan cukup sifat di dalam tandas rumahnya petang semalam, hasil hubungan seks bersama teman lelakinya yang juga berusia 17 tahun.

"Remaja itu memaklumkan, ketika itu hanya adiknya yang berusia enam tahun berada di rumah. Ayahnya keluar bekerja manakala ibunya tinggal berasingan kerana bercerai.

"Remaja itu mendakwa anaknya meninggal dunia ketika dilahirkan kerana tidak menangis atau mengeluarkan sebarang bunyi. Dia yang panik terus membalut bayi itu menggunakan kain lalu membuangnya ke dalam tong sampah berhampiran flat itu," katanya kepada Bernama hari ini.

Menurut sumber itu, bapa remaja terbabit tidak mengesyaki apa-apa kerana anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan malah sering berada di rumah ketika Perintah Kawalan Pergerakan dikuatkuasakan.

Katanya, jiran remaja itu yang mendapati dia dalam keadaan kesakitan dan tumpah darah terus menghubungi ambulans serta polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi berkata siasatan lanjut mengenai kejadian itu sedang dilakukan.

"Remaja itu sedang menerima rawatan di HSJ dan dia akan ditahan selepas rawatan selesai. Mayat anaknya turut dihantar ke hospital sama untuk bedah siasat," katanya.

Beliau berkata, susulan itu, pihaknya sedang mengesan teman lelaki remaja terbabit yang juga rakan sekolahnya bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan.

Terdahulu, mayat bayi itu ditemukan pada 9.35 pagi tadi oleh seorang penduduk dan dua lelaki warga Myanmar yang menjalankan kerja pembersihan serta mengutip sampah di kawasan flat terbabit.

Oleh BERNAMA
Gambar: Media sosial
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
660
Points
81
Remaja 17 tahun ditahan bantu siasatan penemuan mayat bayi
FB_IMG_1635003721680.jpg
FB_IMG_1635003723858.jpg
FB_IMG_1635003726009.jpg
FB_IMG_1635003728778.jpg
FB_IMG_1635003733414.jpg
FB_IMG_1635003737091.jpg

Butterworth: Seorang pelajar Tingkatan Lima ditahan bagi membantu siasatan berhubung penemuan mayat seorang bayi perempuan di dalam tong sampah di Flat B4, Taman Bagan, di sini, hari ini.

Remaja perempuan berusia 17 tahun dan tinggal di perumahan sama itu dibawa ke Hospital Seberang Jaya (HSJ) pada 6 petang tadi selepas jirannya mendapati remaja itu mengalami tumpah darah dan dalam kesakitan semasa berada di rumahnya.

Menurut sumber polis, remaja itu mengaku melahirkan bayi perempuan cukup sifat di dalam tandas rumahnya petang semalam, hasil hubungan seks bersama teman lelakinya yang juga berusia 17 tahun.

"Remaja itu memaklumkan, ketika itu hanya adiknya yang berusia enam tahun berada di rumah. Ayahnya keluar bekerja manakala ibunya tinggal berasingan kerana bercerai.

"Remaja itu mendakwa anaknya meninggal dunia ketika dilahirkan kerana tidak menangis atau mengeluarkan sebarang bunyi. Dia yang panik terus membalut bayi itu menggunakan kain lalu membuangnya ke dalam tong sampah berhampiran flat itu," katanya kepada Bernama hari ini.

Menurut sumber itu, bapa remaja terbabit tidak mengesyaki apa-apa kerana anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan malah sering berada di rumah ketika Perintah Kawalan Pergerakan dikuatkuasakan.

Katanya, jiran remaja itu yang mendapati dia dalam keadaan kesakitan dan tumpah darah terus menghubungi ambulans serta polis bagi memaklumkan kejadian itu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara Asisten Komisioner Noorzainy Mohd Noor ketika dihubungi berkata siasatan lanjut mengenai kejadian itu sedang dilakukan.

"Remaja itu sedang menerima rawatan di HSJ dan dia akan ditahan selepas rawatan selesai. Mayat anaknya turut dihantar ke hospital sama untuk bedah siasat," katanya.

Beliau berkata, susulan itu, pihaknya sedang mengesan teman lelaki remaja terbabit yang juga rakan sekolahnya bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan.

Terdahulu, mayat bayi itu ditemukan pada 9.35 pagi tadi oleh seorang penduduk dan dua lelaki warga Myanmar yang menjalankan kerja pembersihan serta mengutip sampah di kawasan flat terbabit.

Oleh BERNAMA
Gambar: Media sosial
Dah agk dah..mesti bdk2 pnye keje ni..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
325,245
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
325,245
Reaction score
16,648
Points
2,376
Geram je bila baca berita2 mcm ni

Mau tak geram
Pasangan lama kahwin masih ternanti nanti zuriat
Yang ni daapt zuriat dibuang je macam sampah
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
660
Points
81
Mau tak geram
Pasangan lama kahwin masih ternanti nanti zuriat
Yang ni daapt zuriat dibuang je macam sampah
Kwn dah agk mesti bdk2 ni..berjimak dah terjak..lpas tu mengandung..xtau nak buat ape dia buang budak tu..adeiiii
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register