BTC USD 40,020.9 Gold USD 1,863.90
Time now: Jun 1, 12:00 AM

[Update Di Sini] - Minyak Ron97 naik 15sen RM2.30 seliter

apa perasaan korang?


  • Total voters
    0
Status
Not open for further replies.

highway

Active+ Member
Joined
Oct 17, 2009
Messages
4,417
Reaction score
293
Points
46
Harga RON95 dijamin kekal

Harga RON95 dijamin kekal
8364793.jpg

SHAH ALAM – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memberikan jaminan petrol RON 95 tidak terlibat dengan kenaikan RON97 sebanyak 5 sen berkuat kuasa semalam. Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, kenaikan RON97 adalah dibuat melalui perbincangan bersama Kementerian Kewangan dan syarikat pengeluar minyak secara bulanan mengikut pasaran dunia.

“Kita mengapungkan RON97, jadi KPDNKK tidak lagi mengawal dan memberikan subsidi kerana ia tidak digunakan oleh kebanyakan rakyat.

”Jadi rakyat tidak perlu risau dengan kenaikan itu malahan ia melibatkan pasaran minyak dunia,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, RON97 berkemungkinan naik dan turun setiap bulan bergantung penilaian yang dilakukan pihak tertentu. Semalam, kerajaan menaikkan minyak RON97 di pasaran tempatan sebanyak 5 sen menjadikannya kepada RM2.15 disemua tempat serentak.Katanya, kementeriannya hanya memantau kenaikan harga minyak petrol bersubsidi, RON95 dan diesel sahaja.
 
Sponsored Post

mr_xhizors

Active Member
Joined
Aug 3, 2010
Messages
2,407
Reaction score
16
Points
30
ron95 ni tggu mse je...nk naikkan dua2 kang org rmai bising..
 

nav_6142

Fun Poster
Joined
Sep 24, 2010
Messages
436
Reaction score
0
Points
10
petrol bersubsidi ke, RON95 ke,kot die nk naikkan,die naik kan gak...
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
tah botul ke tidak ni,biaso kerajaan cakap tak naik,kompem naik.
 

lelakigila

Active+ Member
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,543
Reaction score
24
Points
35
Dulu pun janji macam-macam jugak.....
Kerja tabur janji je lar....

jangan dorang menang sorak, kampung kita yang tergadai sudah lar....
cepat la pilihanraya....
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,141
Reaction score
79
Points
1,020
bn dok kata pebangkang yang omong kosong

padahal bn la raja omong kosong
:eek::eek::eek:
 

fms

CG Top Poster Club
Joined
Feb 10, 2007
Messages
20,791
Reaction score
411
Points
141
negara pengeluar minyak jual minyak harga pasaran..
mmg kelakau laa..
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,221
Reaction score
833
Points
176
yeye.. after pilihan raya baru naik ... tungguuuuuuu... ;)
 

lampor_2003

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2009
Messages
11,056
Reaction score
141
Points
123
jap2 gi nek r..kononnyer subsidi da xleh nk cover..hak3...
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register