Update dan Perkembangan Kempen Buy Muslim First (BMF)

CG Sponsors




kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
16,618
Reaction score
824
Points
171
Teruskan BMF selamanya..bantu produk2 muslim n kedai2 muslim terutama dlm kwsn penduduk majoriti muslim..kalau bkn kita bantu sape lg..gunakan kuasa pengguna sebaiknya..
 
Sponsored Post

apodio

Fun Poster
Joined
Sep 17, 2014
Messages
367
Reaction score
23
Points
25
Apa laman web terbaik nk semak senarai brg2 BMF ni? Mohon pin kan kat depan utk mudah rujuk. Saya tgk kt pinbiru.com
 

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 13, 2007
Messages
20,702
Reaction score
1,372
Points
201
KEMPEN BMF MALAYSIA BUKAN TAJAAN PARTI PAS MALAH SUDAH DIPERINGKAT GERAKAN ‘GERILA’!

1. Saya sifatkan AJK PAN, Faiz Fadzil nampak cetek akal apabila cuba mempertikai isu BMF sedangkan langsung tidak kritik rakan seperjuangannya, Fahmi Reza yang menghina kedaulatan Malaysia menerusi manipulasi Jata Negara.

2. Tidak dinafikan bahawa Kempen BMF Malaysia memang diambil kesempatan oleh sesetengah pihak termasuk parti yang cuba meraih sokongan dan akhirnya apabila mereka berkuasa, tiada sokongan langsung malah ada dikalangan mereka kembali seperti ketika PH memerintah dengan melaungkan ‘Buy Malaysian’ dek nak menjaga hati parti komponen yang minoriti iaitu MCA. Malah ada pimpinan parti ini membeli di kedai bukan Islam ketika musim PKP dan telahpun saya tegur secara terbuka.

3. Kita tidak pernah lupa ketika PH memerintah, lagi teruk kerana tidak langsung menyokong usaha fardhu kifayah ini malah melancarkan Kempen Buy Malaysian menerusi bekas Menteri KPDNHEP.

4. Kami, jawatankuasa Kempen BMF Malaysia daripada PEMBELA sentiasa berusaha merancakkan kempen tetapi menggunakan pelbagai kaedah lain. Dakwaan Kempen BMF Malaysia adalah anjuran parti adalah salah sama sekali.

5. Tahun pertama kempen ini berlangsung dengan baik dan lahirlah banyak pasaraya Muslim seperti penambahan 10 rangkaian baharu Ikhwan Mart menjadikan jumlah keseluruhan 38 cawangan. Sebuah pasaraya hasil semangat BMF, Malakat Mall di Cyberjaya dan bakal pembukaan 10 Elewmart oleh Ustaz Ebit Lew.

6. Kepada Faiz Fadzil, saya ingin bertanya pula, apakah usaha PAN dalam memperjuangkan Kempen BMF Malaysa ini? Berapakah kedai runcit Muslim yang telah dibuka oleh PAN? Kalau nak kira halal, produk kafir pun banyak yang dapat halal Jakim. Oleh itu, marilah bersama daripada mempolitikkan sebuah kempen yang menjadi kewajiban kita sebagai umat Islam menyokong.

Akhir sekali, nasihat saya kepada Faiz Fadzil, nak berpolitik tetapi jangan nak tarik Kempen BMF Malaysia dalam kancah politik jijik. Jangan ganggu kami, pejuang-pejuang BMF. Kecuali, anda tidak kisah makan mi kuning, minyak masak dan tepung keluaran bukan Islam.

BERITA PENUH:

#PEMBELABersuara
#BMFselamanya
#KempenBeliProdukMuslim
 

desmoquattro

Active+ Member
Joined
Nov 30, 2007
Messages
3,854
Reaction score
35
Points
40
Sekarang dah xkecoh2 dah aku rasa, tp macam dah tertanam dlm bangsa melayu supaya beli produk barangan muslim jer. Barangan muslim ni pulak xkira bangsa pon owner dia.
 

biomedik2

Active+ Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
2,918
Reaction score
1,002
Points
101
Check dlm peti sejuk korang. Berapa bnyk barangan kafir. Dlm peti sejuk aku ada 3. Cheese, panadol dgn susu dutch lady.
 

lelew

Fun Poster
Joined
Jun 12, 2020
Messages
140
Reaction score
12
Points
15
Mainan politik Pas umno
Bmf is totally failed
Buy cheaper first ok
 

Faizudin

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
7,558
Reaction score
1,220
Points
151
Mainan politik Pas umno
Bmf is totally failed
Buy cheaper first ok
mana ada totally failed. Yang pi kedai mamak lagi ramai dari kopitiam. BMF jugak tu :ROFLMAO:
 

juhan

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2010
Messages
3,870
Reaction score
478
Points
51
Mainan politik Pas umno
Bmf is totally failed
Buy cheaper first ok
Tak failed. Ada kesedaran. Dan kesedaran bmf masih wujud. Masih utamakan pengusaha muslim dulu.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register