Update dan Perkembangan Kempen Buy Muslim First (BMF)

CG Sponsors




Sponsored Post

biomedik2

Active Member
Joined
Jan 19, 2020
Messages
2,483
Reaction score
946
Points
71
Mee segera saji dan mee segera adabi susah betul nak jumpa kat Melaka.
Mee segera Saji aku order shoppee je. Yang Adabi memang tak jumpa la.

Mee segera saji harga pun murah.
 

jom

Active+ Member
Joined
Jun 18, 2012
Messages
2,593
Reaction score
77
Points
30
Aku perasan makin ramai kedai muslim dan produk muslim. Jangan lupa sokong PPIM.
 

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 13, 2007
Messages
20,565
Reaction score
1,356
Points
201
TERIMA KASEH.. BMF💪
Setelah saya viral kan mengenai Tayar Zeta yang di kondem oleh kedai2 چينا,di sebab kan tayar ini milik Bumiputra dlm post sebelum ini,sehari selepas post tersebut,sambutan serta jualan terus melonjak naik.
Tohmahan kedai2 tayar چينا yg mengatakan Tayar Zeta ni "Cap Ayam" serta "Low Gred",tidak berhasil sama sekali ekoran "review2" dari pengguna2 sedia ada yg memberi kan respon TERBAIK setelah menggunakan tayar Zeta ini..

Pusat Aksesori Kereta Shaz,Bayan Lepas.Pulau Pinang Dealer bagi Tayar Zeta ini menerima beribu panggilan serta wasap dari seluruh Malaysia utk dapat kan info,"booking" jg ucapan tahniah setelah viralkan Tayar yg dimonopoli oleh Syarikat 100% milik Bumiputra yg sbelum ini kurang di ketahui umum.
Ini jelas apabila oder sy bagi quantity penuh tayar satu lori besar,tp cuma dapat suku sj.

Syarikat Bumiputra Prowheels iaitu pengimport Tayar Zeta ini terpaksa mengagih kan stok2 kepada dealer lain seluruh Malaysia ekoran permintaan mendadak..
Alhamdulillah,ini lah pukulan BMF..💪💪💪

Setelah kita org 2 islam bersatu dlm menaik kan bisnis org2 kita,walau seribu tohmahan,kondem atau menjatuh kan ekonomi kita,tidak akan berjaya.Tambahan pula kuasa membeli mmg berada di tangan or orang2 melayu..

**SEMARAK KAN LAGI BMF**

Sila klik link 👇berikan LIKE tanda SUPPORT

 

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 13, 2007
Messages
20,565
Reaction score
1,356
Points
201
Terima kasih BMF

Lagi penghantaran tayar zeta. Tayar yang semakin hari semakin melonjak naik. 100% milik bumiputera. Jangan tunggu lagi, cepat dapatkan tayar ini di pengedar yang berhampiran dengan anda.

Kami merupakan Distributor(PENGIMPORT) untuk tayar Zeta ini dari Thailand masuk ke Malaysia dan dimiliki oleh 100% bumiputera iaitu syarikat Prowheel

Tekan link dibawah untuk sebarang pertanyaan:
 

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 13, 2007
Messages
20,565
Reaction score
1,356
Points
201
Ustaz Ebit Lew Mencari Pembekal Produk, Ini Respon AzZainMart.

Baru-baru ini kami menerima mesej bergambar ini dari rakan-rakan yang minta menghubungi Ustaz Ebit Lew.

Beliau sedang mencari pembekal bagi barang runcit pada harga yang termurah bagi mewujudkan kedai runcit dengan jenama Elews Mart.

Kami berpendapat, yang paling wajar mengambil peluang adalah di pihak pengilang agar sasaran harga terendah dapat diperoleh.

Walaubagaimanapun, kami menyambut baik usaha ini dan mendoakan Ustaz Ebit Lew berjaya dalam bidang peruncitan ini.

Buat masa ini kami fokus untuk membangunkan sebuat pusat edaran di bangunan 3 tingkat di Shah Alam dengan simpanan stok produk berjumlah RM1juta.

Pusat edaran atau AzZainMart DC (Distribution Centre) ini juga dilengkapi dengan bilik sejuk beku (Cold Room) yang mampu menyimpan dan membekalkan produk sehingga 20 cawangan #AzZainMart dan juga halal mart lain yang memerlukan.

Kami akan menyediakan pilihan lebih 1000 produk dengan khidmat penghantaran terus ke pemilik-pemilik kedai sekitar Lembah Klang.

Alhamdulillah setakat ini kerja-kerja penambah baikkan dan renovasi ini sudah mencapai 30% dan dijangka siap sepenuhnya pada hujung bulan ini.

Harapan kami agar kita semua dapat memperkukuhkan rangkaian bekalan produk halalan thoyyiba.

Pengguna - Peruncit - Pemborong - Pengeluar semua mempunyai peranan masing-masing dan ayuh kita kembali bangkit untuk menerajui ekonomi!
 

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
May 13, 2007
Messages
20,565
Reaction score
1,356
Points
201
Berikut adalah Lokasi Hotel Zamburger ;
1.Putrajaya
2.Subang Jaya
3.Sungai Besi
4.Sri Petaling
5.Bandar Enstek
6.Kota Warisan Sepang
7.Bentong Pahang.

Kami berikan Special Discount atau FREE Penginapan kepada semua peniaga burger satu Malaysia.

Doakan Renovasi siap dalam masa terdekat.

#hotelZamburger
 

Luke

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2007
Messages
4,656
Reaction score
459
Points
51
Arwah dulu sangat baik orangnya. Alfatihah.
.................

•BMF dahulu; Kempen Beli Barangan Buatan Malaysia sekarang•

1. Memperkasakan ekonomi orang Islam dan Melayu dengan bermaruah adalah satu kewajipan untuk dilakukan oleh pemimpin Melayu-Islam.

2. Saya akan sentiasa menyokong usaha kearah itu. Namun, kempen yang terlampau ekstrem seperti yang dilakukan sebahagian pihak beberapa waktu dahulu amat mendukacitakan. Saya juga secara prinsip dahulu tidak menolak sepenuhnya kempen itu dengan syarat tanpa unsur rasis.

3. Hari ini, sebahagian kelompok itu sudah ada dalam kerajaan persekutuan PN.

4. Saya tertarik dengan sebahagian pakej stimulus ekonomi yang diumumkan semalam atau Pelan Jana Semula Ekonomi Negara atau PENJANA.

5. Dahulu, mereka menolak secara total pembelian produk Malaysia adalah termasuk produk Muslim. Mereka minta fokus pada Muslim dahulu. Sudah tentu saya juga menyokong pembelian produk Muslim dan produk buatan Malaysia.

6. Cuma, mereka yang ada dalam kerajaan dan sangat bertegas dahulu, gagal memasukkan kempen BMF mereka dahulu bersekali secara khusus dalam ‘Kempen Beli Barangan Buatan Malaysia’.

7. Apa yang saya boleh iktibar? Jangan terlalu ekstrem dalam berpandangan. Saya mungkin juga pernah terlepas pandang atau terlajak memberi pandangan sebelum ini.

8. Moga Allah SWT bagi panduan dan hidayah buat kita semua.

Abu Hafiz Salleh Hudin
Kuala Lumpur

FB_IMG_1591454846043.jpg
FB_IMG_1591454860485.jpg
FB_IMG_1591454864830.jpg
A
 

abdulricks85

Active+ Member
Joined
Jul 31, 2010
Messages
3,302
Reaction score
101
Points
43
Teruskan kempen BMF...tolong sesama Islam memang disarankan dalam agama kita
 

dloanman

Legendary Member
Joined
Apr 15, 2012
Messages
18,905
Reaction score
1,444
Points
206

EXCO Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Pemodenan Pertanian dan Industri Asas Tani, Ir Izham Hashim dalam temubual eksklusif bersama SelangorKini di Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam pada 4 Jun 2020. Foto FIKRI YUSOF/SELANGORKINI
BERITA UTAMAEXCOSELANGOR

Pasar Agro Selangor diterus walau Covid-19 berakhir
by Khairul Azran HussinJun 6, 2020 4:34 pm

SHAH ALAM, 6 JUN: Operasi Pasar Agro Selangor termasuk secara pandu lalu akan diteruskan meskipun selepas penularan Covid-19 berakhir, kata EXCO pemodenan pertanian dan asas tani.

Ir Izham Hashim berkata empat langkah diambil untuk memperluaskan operasi pasar tersebut iaitu mewujudkan tapak kekal, tapak pindah mengikut kesesuaian kawasan, agro mall dan penukaran status pasar awam menjadi pasar agro.

“Kerajaan Negeri akan berbincang dengan semua pihak berkuasa tempatan (PBT) berhubung penukaran status pasar awam kepada Pasar Agro Selangor.

“Buat permulaan sasaran kita setiap PBT sekurang-kurangnya ada satu pasar tersebut bertukar status,” katanya pada sesi temu bual bersama Media Selangor.

Izham berkata Pasar Agro Selangor mendapat permintaan tinggi kerana harga barangan dijual berpatutan serta lebih rendah daripada harga kawalan.

“Ketika bulan puasa baru-baru ini ayam dan daging dijual di bawah harga kawalan malah semua barang keperluan lain turut dijual dengan harga murah sebab tidak melalui orang tengah.

“Saya akan adakan mesyuarat dengan Fama dalam tempoh terdekat bagaimana hendak luaskan operasi Pasar Agro Selangor serta bagaimana cara hendak pasarkan hasil tani secara terus,” katanya.

Pasar Agro Selangor mencatatkan nilai jualan sebanyak RM13 juta sejak dilancarkan pada 27 Mac lalu manakala pasar secara pandu lalu khusus untuk orang ramai membeli keperluan sempena Aidilfitri dilaksanakan pada 22 dan 23 Mei lalu mencatatkan nilai jualan RM560,000.

 
Sponsored Post
Top
Log in Register