Untuk Jemaah Yang Sembahyang Jumaat Sahaja

CG Sponsors




AMICO66

Super Active Member
Joined
May 5, 2008
Messages
9,630
Reaction score
258
Points
91
Hari ni aku pergi ke masjid untuk sembahyang jumaat.
Yang aku dok heran, kenapa masih ada yang datang tak memenuhi saf depan. Yang selalu jadi pilihan ialah dekat pintu, kat tengah dan berhampiran dengan kipas atau air-cond.

Fenomena ini menyusahkan jemaah yang lain yang terpaksa meredah mereka untuk ke ruang2 yang kosong di depan.

Apa pendapat korang? MOD, kalau tak sesuai tolong padamkan thread ini. TQ
 
Sponsored Post

virtualbiz

Active+ Member
Joined
Feb 20, 2008
Messages
4,899
Reaction score
177
Points
33
Hari ni aku pergi ke masjid untuk sembahyang jumaat.
Yang aku dok heran, kenapa masih ada yang datang tak memenuhi saf depan. Yang selalu jadi pilihan ialah dekat pintu, kat tengah dan berhampiran dengan kipas atau air-cond.

Fenomena ini menyusahkan jemaah yang lain yang terpaksa meredah mereka untuk ke ruang2 yang kosong di depan.

Apa pendapat korang? MOD, kalau tak sesuai tolong padamkan thread ini. TQ
yes aku stuju!

padahal klu nk kire duk saf depan lg afdal.byk pahala..
aku tgk org skrg ni, klu ada ruang kosong kt depan punyala susah nk melangkah naik..org dari blakang plak tpaksa naik.

aku biasa tgk kt masjid2 masa hari jumaat, jemaah melimpah sampai kt luar tp kt dalam penuh lagi ruang kosong..~X(
 

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
maybe derang x dengar kot nasihat imam.. " tolong rapatkn saf, pnuhkn ruang2 kosong dihadapan":D
alhamdulillah.. setakat nih.. masjid yg sy gi ok jer..
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
aku dh naik jemu tgk fenomena mcm ni....
xtau nk kata cmne...
kang kalo aku sound org2 yg
perangai mcm abg uchop kata
tu kang dikate kurang ajar lak......
#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Setakat ni di Masjid Jamik kat Kuching semua penuh yang kat depan...
Datang lewat duduk kat belakanglah....
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
Setakat ni di Masjid Jamik kat Kuching semua penuh yang kat depan...
Datang lewat duduk kat belakanglah....
wah bgusnye....
kt masjid KLCC mcm haram masa aku dtg aritu....
sume nk save duduk kt saf masing2 jer...
nk duk celah2 saf lak ade sorg pakcik
yg duk kt tepi pintu blkg
(sblh dlm dewan solat) halang....
takut sgt xdpt air-con masjid.....
yg terlps lak die pandang je org
yg terlps tu smpi la org
tu gi duduk kt tepi tangga....
keji sungguh perangainye....
:mad::mad::mad::mad::mad:
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
wah bgusnye....
kt masjid KLCC mcm haram masa aku dtg aritu....
sume nk save duduk kt saf masing2 jer...
nk duk celah2 saf lak ade sorg pakcik
yg duk kt tepi pintu blkg
(sblh dlm dewan solat) halang....
takut sgt xdpt air-con masjid.....
yg terlps lak die pandang je org
yg terlps tu smpi la org
tu gi duduk kt tepi tangga....
keji sungguh perangainye....
:mad::mad::mad::mad::mad:
Aku pegi Masjid Rasmi Negeri.. memang ramai pun... 3/4 penuh..
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
kat masjid telipot kelate...mmg penuh...cma tingkat atas tu kurang orng..sbb ramai bebudak...bknya dtng nk smbahyang...nk gurau...sekali marah sekali senyap..pastu bunyi balik...kita dtng nk smbahyang..bkn nk jaga diorang... ak selalu pgi awal...sbb dok kat dlm la best...:):)
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
sbb aircon-sejuk
sbb pintu-senang kuar terus amek kasut n sesak nak blah
 
Sponsored Post
Top
Log in Register