BTC USD 65,630.3 Gold USD 1,783.88
Time now: Jun 1, 12:00 AM

(Q & A) Unlock OS 4.1 on Firmware 05.14.02

Harimau_kumbang

CG Top Poster Club
Joined
Aug 3, 2007
Messages
23,126
Reaction score
349
Points
141
Salam.. CGrian,
Aku ada masalah pada IPhone 3GS aku nie. Aku dah Jailbrake ke OS 4.01 dan masalah skg ialah Firmware/baseband lak ver 05.14.02
So, sim card xleh Unlock. Camner aku nak wat ek? :(:)(:)((
 
Sponsored Post

bazsh

Super Active Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
7,020
Reaction score
12
Points
65
Bro guna US nyer Iphone ke?
Hmm...tak silap aku so far mmg xder lg unlock utk baseband tu
Even Ultrasnow pun x dapek nak nolong lg
Tp betul ke iOS v4.0.1?
Bukan v4.1?
Tak silap aku baseband tu ada kat iOS 4.1
 

Harimau_kumbang

CG Top Poster Club
Joined
Aug 3, 2007
Messages
23,126
Reaction score
349
Points
141
yup.. ver 4.1. maaf salah taip. so, sape ada info psl nie? baseband aku 05.14.02..
 

bazsh

Super Active Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
7,020
Reaction score
12
Points
65
Tunggu diaorang dapat cari solution
Buat masa skrg kalo pakai Iphone yang kena unlock kena jailbreak guna Snowbreeze x silap aku so masa upgrade OS tu baseband x upgrade sekali
Neway...bro beli US nyer Iphone ke?
 

kuruh

Fun Poster
Joined
Jun 26, 2010
Messages
403
Reaction score
24
Points
25
kol number ni...aku caj 100 jer....kalo nk tgk baseband 5.14 yg aku dah unlock sila msj 0129279742...msj jer tau...tgh bz ni;))
 

kuruh

Fun Poster
Joined
Jun 26, 2010
Messages
403
Reaction score
24
Points
25
camni lah...dah lama aku xbuat amal...mula2 sekali download redsn0w 0.9.6b2 for window...pas2 download firmware ios4(ipsw)...run redsn0w pas2 tu browse ipsw yg donload td..pas2 jailbreak...pas siap jailbreak terus bukak app cydia download ultrasn0w 1.2...untuk pengetahuan baseband 5.14 xleh unlock...redsn0w td akan upgrade 5.14 kepada 6.15 iaitu baseband untuk ipad...ultrasn0w bisa menyelesaikanya.satu lg jangan update ios4.2...maksimum hanya 4.1...selamat mencuba
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register